W2K: WLAN legt geen verbinding naar router/internet

Pagina: 1
Acties:

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Heb thuis een SMC-wireless set. Router met ingebouwd modem, USB- en PCMCIA-adapters. Deed het tot nu toe goed, maar....

Onder W2K wordt er geen netwerkverbinding opgebouwd tussen desktop (met USB-adapter) en router. Pingen naar de router levert time-out op, surfen en mailen is niet aan de orde. Onder W98SE en WXPPRO is dat geen probleem. Het blijkt onder W2K ook dat er wel contact is tussen adapter en router; er is nl. wel info beschikbaar over de verbindingskwaliteit.

Vermoed dat er ergens een netwerkinstelling verkeerd staat, maar ik weet niet waar ik zou moeten gaan zoeken. Wie wil me helpen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je vermoedt dat er iets mis is met de netwerkinstellingen, dan lijkt het me handig dat je in ieder geval de belangrijkste netwerkinstellingen opzoekt en ook in je openingspost zet ;)
Dus zowiezo wat uit "ipconfig /all" komt.

Wat ik zou gaan doen is de instellingen van windows 2000 en XP gaan vergelijken. Dat lijkt me de meest eenvoudige manier om een fout in de instellingen te vinden.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ram ipconfig /all in je promt in 2k en XP in, die werken op dezelfde manier. Kijk naar het verschil en je zult het hoogstwaarschijnlijk kunnen oplossien :)

edit:
hoi SH007 :*

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 25-10-2003 20:00 ]