Toon posts:

80 gigabite hd?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he jongens ik heb een vriend die wil in zijn pakkard bell p3 800 mHz een 80 gb hdtje zette. maar kan de bios dat wel aan(ik denk namelijk dat zijn bios dat niet toelaat.. weten julie hier ook wat van?

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 16:19
[ verkeerde info ;) ]

[ Voor 88% gewijzigd door NoReason op 25-10-2003 20:01 ]

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Verwijderd

volgens mij is ata100 tot 128GB

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55
NoReason schreef op 25 oktober 2003 @ 19:56:
ik denk het eerlijk gezegd niet... ATA133 zal het mobo zeker al niet ondersteunen. Kweet eigenlijk niet als er nog ATA100 of lager gemaakt worden in 60+ gig?
WTF heeft ATA133 met een 80GB schijf te maken :? :?

Pas vanaf 134GB (?) heb je ATA133 nodig, maar sommige ATA100 controllers kunnen het na een update ook aan :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 20:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

werkt gewoon, 137GB kan problemen geven maar grens die daar onder ligt is geloof ik 32GB en dat kan een p3 800 echt wel aan.

[ Voor 0% gewijzigd door cosmoOo op 25-10-2003 19:59 . Reden: te laat ]

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Dat staat allemaal netjes beschreven in de FAQ hoor. Je kunt het ook opzoeken op de productafdeling van de site van de fabrikant van het moederbord van je vriend.

/me zingt: 'En..de spaken van de velgen van de wielen van de trappers van de ketting van de fiets van pa, zijn zojuist gepasseerd...lalala'. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 19:59 ]

Verwijderd

Ik denk eigenlijk van wel, zo oud zijn die dingen nou ook weer niet. Tenminste, als mijn P3 500MHz mijn eigen WDC-80GB schijf pakt (ik had weer eens wat te veel gekloot met bootlogo's, en toen bootte hij niet meer). Overigens werken ATI Radeons, Audigy2's ook op P3 moederborden. Allemaal spul wat ik d'r op getest heb.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:57:
volgens mij is ata100 tot 128GB
offtopic:
lekker irri dat 150KB icoontje van je als je maar 16KB up hebt, je mag trouwens maar een icoontje van 100KB max

Verwijderd

Topicstarter
nou dan moet het wel werke en anders toch niet brengt ie hem maar terug!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
kijk gewoon goed naar de specs van je mobo

ik heb namelijk gewoon een ata100 controler met daar aan een 160gb schijf (in 1 partitie) als je de goeie drivers maar gebruikt en ook de nieuwste bios

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is wel handig als je het typenummer weet, dan kun je op de site van packard bell vast wel iets hierover vinden (is immers een A-merk, dus vast goede support voor dit soort dingen.....)

En als het niet meteen werkt kun je altijd nog een bios update proberen en desnoods een speciaal tooltje van de HD fabrikant waarmee het bios omzeild wordt (dan kun je zelfs in een 10 jaar oude 486 zo'n grote schijf hangen ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 25-10-2003 20:11 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
en je kan ook altijd van die diskmaster / driverocket of hoe die software vroeger ook heette installeren ... voor als je bios het niet slikt.

Je OS zou er iig geen problemen mee moeten hebben, die negeert over het algemeen toch de bios settings. Je zou alleen in de problemen kunnen komen als je wil booten vanaf die 80GB schijf.

Mijn oude pentium 1 mobo slikte m'n 40GB IBM schijf ook niet via bios, bios update was nerges te bekennen...... maar linux en windows herkennen de schijf gewoon prima.

ez

Verwijderd

Heb zelf ook zo'n Packard Hell, ...met een beetje zoekwerk kun je of een tooltje van de hd fabrikant gebruiken of een biosupdate doen. Mijn bios ondersteunt geen schijven >32Gig, ....gepatched bios gedownload ennehhh nu tot 128Gig.
Zoek eerst ff naar moederboard-info. Das altijd wel handig O-)

(Handig tooltje is ook de Disk Manager van OnTrack, ff googlen)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 20:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat gewoon in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.