Toon posts:

[Win2K] Krijg werkstation niet aangemeld bij domein

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn werkstation niet aangemeld bij men domein, zodra ik de netwerkidentificatie doe om het systeem in het domein te hangen krijg ik de melding domein niet gevonden of kan netwerkpad niet vinden.

De beide systemen kunnen elkaar wel pingen, en bij netwerklocaties kunnen beide systemen elkaar wel zien (de een op het domein en de ander in een werkgroep).

Hier wat gegevens over men netwerk :

Werkstation - Windows 2000 Professional
Server - Windows 2000 Server :)

Als switch gebruik ik een Sitecom DC-202 xDsl/Cable Router, op deze switch staat DHCP ingesteld en zowel de server als het werkstation krijgen een IP toegewezen uit de pool van de switch.

Verwijderd

Krijgt de client wel de juiste DNS instellingen?

Verwijderd

Je moet je server niet aan de DHCP hangen. Hier een vast IP aan geven en de client(s) Als DNS het IP van de server meegeven. Succes!

(je hebt neem ik aan wel eerst dcpromo gedraaid op je server :) )

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad men dns, bij events stond deze

Event Type: Error
Event Source: DNS
Event Category: None
Event ID: 408
Date: 10/24/2003
Time: 7:35:06 PM
Description:
The DNS server could not open socket for address 127.0.0.1.
Verify that this is a valid IP address for the server computer. If it is NOT valid use the Interfaces dialog under Server Properties in the DNS Manager to remove it from the list of IP interfaces. Then stop and restart the DNS server. (If this was the only IP interface on this machine and the DNS server may not have started as a result of this error. In that case remove the DNS\Parmeters\ ListenAddress value in the services section of the registry and restart.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:42:
Je moet je server niet aan de DHCP hangen. Hier een vast IP aan geven en de client(s) Als DNS het IP van de server meegeven. Succes!

(je hebt neem ik aan wel eerst dcpromo gedraaid op je server :) )
Ja DCPromo heb ik wel gedraaid ;) Heb nu vaste ip adressen ingesteld maar hij kan nog steeds het netwerkpad niet vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 19:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:45:
[...]

Ja DCPromo heb ik wel gedraaid ;) Heb nu vaste ip adressen ingesteld maar hij kan nog steeds het netwerkpad niet vinden.
DHCP servers in routers willen vaak verkeerde DNS entries doorgeven. Probeer de DHCP server in Win2k eens te gebruiken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:44:
Inderdaad men dns, bij events stond deze

Event Type: Error
Event Source: DNS
Event Category: None
Event ID: 408
Date: 10/24/2003
Time: 7:35:06 PM
Description:
The DNS server could not open socket for address 127.0.0.1.
Verify that this is a valid IP address for the server computer. If it is NOT valid use the Interfaces dialog under Server Properties in the DNS Manager to remove it from the list of IP interfaces. Then stop and restart the DNS server. (If this was the only IP interface on this machine and the DNS server may not have started as a result of this error. In that case remove the DNS\Parmeters\ ListenAddress value in the services section of the registry and restart.)
Een oplossing voor een dergelijk probleem die ik eens heb gevonden op een der Microsoft sites, kan zo ff de link niet meer vinden. Doe op je domeincontroller eens de dns-service opnieuw starten en de netlogon service (logon service voor clients).

Dit zou moeten zorgen dat de juiste SRV records in je dns zone geladen worden.

Het lijkt erop dat je dns de query niet kan verwerken.

Dit verhelpt misschien het probleem.

Ik ga er vanuit dat je op je router/dhcp server als dns-server voor clients het ip van je server hebt gezet. Een andere DNS van een ISP kan de namen van jouw computers niet vertalen.

Je kan wel deze servers als extra toevoegen, mocht je server een keer down zijn kunnen clients nog wel het internet op (als de server geen gateway is.) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wil je een AD een beetje normaal draaien is het slim om gebruik te maken van de dns en dhcp van windows2k / 2k3

Zodat de werkstations ook netjes in de dns komen te staan en ze de srv records van je server kunnen vinden.

Je probleem heeft dus niks met ip connectivitie te maken maar met resolving van de namen.

Je kan het mischien ook oplossen door een winsserver op te zetten op je 2k / 2k3 server en die op te geven bij je dchp lease optie van je modem (zal die wel niet kennen) Of gewoon een fixed ip op je client en daar het ip adres van je wins server meegeven.

De dns van je server kan je dan doorsturen naar je internet provider dns servers. Is de dns forward optie uitgezet gooi dan de ( . ) domeinnaam weg in je dns server zodat je dns server weet dat ie geen root meer is.

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 26-10-2003 01:24 ]

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad maar dan met een Win2K bak in een NT4-domein. Me ook in 100 bochten gewrongen maar uiteindelijk bleek ik in de systeemconfiguratie bij Network Identification de naam van mijn eigen PC verkeerd gespeld te hebben t.o.v. hoe hij op de domeinserver geregistreerd stond (hoofd- en kleine letters) 8)7

Normaal gezien zou het geen enkel probleem moeten zijn dus check voor alle zekerheid ook even de zaken die in eerste instantie redelijk voor de hand liggen. Je weet maar nooit.

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 08:50
Bij mn stage bedrijf heb ik ook al wat vage meldingen gekregen bij computers aanmelden op het domein. oplossing is tot nu toe meestal eerst de computernaam wijzigen, pc in werkgroep knallen, opnieuw opstarten, domein naam wijzigen en opnieuw opstarten. Klinkt misschien wat vaag maar het werkt tot nu toe bij mij wel :)

Whoop!

Pagina: 1