Toon posts:

plextor 48/24/48 eject problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een plextor 48/24/48a interne ide writer en heb daar problemen mee met het openen van de lade. het vreemde is dat m'n broer er een paar maanden geleden ook een heeft gekocht en hij er ook last van heeft.
heb er al de laatste firmware op gezet maar daar heb het ook niet aan gelegen
moet soms wel 4 of 5x de eject knop in drukken om hem te openen
als ik op eject druk hoor ik hem wel open gaan maar lijkt wel of ie ergens blokeerd.
zijn er meer mensen die er last van hebben of iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Stuur hem naar plextor op met deze melding? Hier hoort gewoon nog garantie op te zitten lijkt me. Misschien is er iets fout in dat bepaalde model?
Niet zelf aan schroeven iig, dan heb je geen garantie meer :)

http://flickr.com/photos/itommy/

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58
Maakt het nog verschil of de lade leeg is, of dat er al een CD in zit?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
misschien moet de cd eerst nog "uitrollen" en gaat ie dan pas open?

• Sluuut
  • Laatst online: 15:26
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Hahah ja.. ik ook een paar maanden gekocht, en precies hetzelfde probleem man. Dacht dat het gewoon een foutje was wat kon gebeuren, maar als dit met meerdere plextors zo is, dan begint het wel te lijken op een fabrieksfoutje ofzo.

Anyway ik ga de mijne gewoon omruilen zodra hij niet op voorraad is, dan krijg ik als het ff meezit een dvd/cd-r combo ervoor terug os misschien zelfs een dvd writer ;) Relaxed hoor.. spullen op de zaak kopen ;)

Trouwens ik dacht dat hij helemaal niet open ging.. ik heb standaard een paperclip op m'n pc liggen om hem open te doen, maar nu ik dit topic heb gelezen, druk ik 3 keer op het knopje en tada hij gaat gewoon open :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sluuut op 25-10-2003 23:31 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik heb het vermoeden dat het meer te maken heeft met de hoeveelheid adware die op de PC draait, waardoor het besturingssysteem de öpeningsopdracht" in een stack zet.
Jantje ongeduld (ikzelf dus) duwt intussen de knop nog een keer in, en als dan de stack wordt afgelopen, worden open (=1ste keer) en sluit (=2de keer) direct na elkaar afgelopen: "hé, hij doet 't niet ".
Kortom: ik zou die cd-rom maar 's - ter controle - in een kale PC zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 25-10-2003 23:49 ]

eagle

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58
Brothar schreef op 25 October 2003 @ 23:37:
Ik heb het vermoeden dat het meer te maken hefet met de hoeveelheid adware die op de PC draait, waardoor het besturingssysteem de öpeningsopdracht" in een stack zet.
Jantje ongeduld (ikzelf dus) duwt intussen de knop nog een keer in, en als dan de stack wordt afgelopen, worden open (=1ste keer) en sluit (=2de keer) direct na elkaar afgelopen: "hé, hij doet 't niet ".
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou de lade dus na 1x drukken uiteindelijk open moeten gaan...

Maar hoe veel heeft het indrukken van de eject knop op de speler te maken met het besturingssysteem...??? Dat waag ik te betwijfelen... :)

• Sluuut
  • Laatst online: 15:26
Brothar schreef op 25 oktober 2003 @ 23:37:
Ik heb het vermoeden dat het meer te maken heeft met de hoeveelheid adware die op de PC draait, waardoor het besturingssysteem de öpeningsopdracht" in een stack zet.
Sorry maar dat is in dit geval een verkeerd vermoeden :) Aangezien ik persoonlijk 0% ad/spy -ware heb en ik je tevens kan vertellen dat dit probleem zich ook voordoet op een kaal systeem.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1