Toon posts:

[LAN/ADSL] Lan over grote afstand met gedeeld ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik had een aantal vragen.

Thuis heb ik een Robotics Router met ingebouwde 4 poorts switch en 1 WAN aansluiting voor een ADSL modem.

Nadat ik een aanvraag voor ADSL had ingediend bleek na enige tijd dat dit niet mogelijk was, doordat wij niet aangesluiten zijn op de juiste telefooncentrale, en het ironische is: de buren net wel.
Hier baalde ik natuurlijk behoorlijk van |:( , maar nu wilde ik het als volgt oplossen.

Ik ga samen met de buren de internetverbinding delen, maar ik was aan het bedenken hoe ik dat kon oplossen.

Ik had in gedachten om een ADSL modem met ingebouwde switch te gebruiken, bijvoorbeeld die van Alcatel (SpeedTouch 510 Versie 4).
En dan van die switch een kabeltje voor de buren en een ander kabeltje via buiten naar mijn huis.
En dan dat laatste kabeltje in de WAN poort van mijn ADSL Router.
Hier mijn eerste vraag: Kan ik deze gewoon in de WAN poort doen, en zoja, moet dat kabeltje dan straight of crossed-over zijn?

Dan mijn volgende dillemma.
We wonen niet bepaald in rijtjeswoningen, de afstand tussen ons en de buren is tegen de 70 à 80 mtr.
Is deze afstand te overbruggen met normale UTP kabel? (er komt natuurlijk ook nog een stukje binnenshuis bij..)

Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden!

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

70 à 80 meter is een hoop. Maximale lengte van network device tot network device is 100 meter, daarboven krijg je veel kans op dataverlies. Je zou 't net kunnen halen, maar je zou erg krap kunnen komen te zitten.

Als ik mij niet vergis, zou dat een cross-cable moeten zijn, tussen network devices hoort een cross-cable namelijk.

Powered by ProBNC

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

waarom niet draadloos? Kost misschien iets meer, (maar minder moeite). 2 (richt)antenne's moet je makkelijk 54 mbit kunnen halen en dat is zat voor adsl en evt overig netwerk verkeer.

Kijk is op www.wifishop.nl ofzo daar staat genoeg info en hardware.....

Verwijderd

ik denk dat je oplossing wel goed is , maar 80 meter is een redelijk endje.

Ook even dit: zorg als je het gaat doen dat je zorgt dat de kabel niet aangevreten wordt door ratten/katten/andere knaagdieren.

even een paar oplossingen:

Zoek adsl bij een andere aanbieder, als dit niet kan probeer kabelinternet (chello is echt goed :+)
Maak een draadloze netwerk verbinding via de buren (ik weet alleen niet of dit kan met een afstand van 80 meter :?)
Neem zo'n Idsn abonnoment van: 100 uur internet voor 24,95.

Suc6 :)

Edit:
Maak een dealtje met de buren, en zorg dat je een grote en zwaardere/snellere stream neemt, dat ieder daarvan de helft betaald, dan heb je echt profijt van dubbele snelheid voor de prijs van normaal asdl :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 18:17 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Officieel moet je de 100m kunnen halen.

ik zou wel een goede kabel gebruiken, bijv cat 6 ofzo. Is beter afgeschermd geloof ik.

Owh ja, met een richtantenne moet het makkelijk gaan lukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Master__R op 25-10-2003 18:18 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Je zou als jet bekabelt wil gaan doen moeten gaan kijken naar speciale buitenkabels.
Deze hebben meestal een extra mantel tegen invloeden en een klein beetje bescherming.

Draadloos lijkt mij toch het verstandigst. Twee richtantennes met goede accespoint aan beide kanten.

Bij jou kun je dan gewoon een switch plaatsen en je bent volgens mij klaar.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Mja, basic bekabelingswerk. Kabel zal waarschijnlijk straight moeten zijn, maar die eerste router kan dit hoogstwaarschijnlijk zelf wel uitzoeken.
De maximale lengte is 97m, maar met ietsjes meer red je het ook wel. Zeker omdat je internetverbinding maar 1-2Mbit is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.