Het is misschien een domme vraag, maar wat houdt dual channel RAM nu precies in. Ik ben een nieuwe PC aan het bouwen met een Aopen AK77-8XN moederbord en een AMD Athlon 2100+. Ik wil er 512 MB ddr3200 ram bij hebben, maar moet ik nu kiezen voor dual channel geheugen set of gewoon een plankje van 512 mb. Wat houdt dual channel precies in en hoe werkt het?
uuh, ik d8 iets van dat het inplaats van 166mhz het dubbele word dus de snelheid is dan 333mhz, dus als je ddr hebt is het 2x 166, (of zit ik er volkome naast?)
Even de Search gebruiken ?!
DualChannel betekent dat je het per 2 dimmen dient te vullen voor optimale doorvoer. Dus hierdoor heb je dubbele doorvoer van het geheugen naar de bus.
Dus ipv 1 dimm van 512 MB dus 2 van 256 MB aanschaffen !
DualChannel betekent dat je het per 2 dimmen dient te vullen voor optimale doorvoer. Dus hierdoor heb je dubbele doorvoer van het geheugen naar de bus.
Dus ipv 1 dimm van 512 MB dus 2 van 256 MB aanschaffen !
-
De faq geeft het antwoord.
Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit
Dual Channel nuttiger bij Intel dan AMD?
Technische PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit
Dual Channel nuttiger bij Intel dan AMD?
Wat jij bedoelt is het princiepe van ddr (double date rate).darkdesign schreef op 25 October 2003 @ 18:06:
uuh, ik d8 iets van dat het inplaats van 166mhz het dubbele word dus de snelheid is dan 333mhz, dus als je ddr hebt is het 2x 166, (of zit ik er volkome naast?)
Dual channel wil zeggen dat je chipset 2 geheugencontrollers heeft.
Waardoor hij wanneer er 2 of meer latjes worden gebruikt theoretisch de dubbele bandbreedte kan halen ...
In de praktijk merk je hier weinig van ... maar het is wel mooi meegenomen
Naast de linkjes in THxZONE's post is er deze ook nog: http://gathering.tweakers...message/17984625#channels Dus info te over
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
To be honest, maar als je ergens geen verstand van hebt, dan zoek je het toch even op? Anders post je het gewoon niet.darkdesign schreef op 25 oktober 2003 @ 18:06:
Best een kut-opmerking, dit.BalusC schreef op 25 oktober 2003 @ 21:33:
[...]
To be honest, maar als je ergens geen verstand van hebt, dan zoek je het toch even op? Anders post je het gewoon niet.
Ik zeg gewoon waar het op staat. Het kan echt niet de bedoeling zijn om alleen maar gissingen en onbeargumenteerde onwetendheden te posten. Als je daar niet mee eens bent, dan kun je mij altijd ICQ'en en mailen om daarover verder te zagen
dankjewel voor de snelle replies, maaruh ik heb een moederbord met een via kt400 chipset en geen nvidia nforce, dus ik neem aan dat ik deze mogelijkheid niet kan gebruiken.
Het is niet nForce2-specifiek hoor
Neem gewoon de specificaties van het moederbord op het handboekje en/of de website van de mobofabrikant door of, nog beter/specifieker, de chipset specificaties die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden en je weet of het moederbord/chipset Dual Channel DDR ondersteunt
De KT400 odersteunt het inderdaad niet, maar de KT600 bijvoorbeeld dan weer wel.
Heel flauw gezegd is Dual Channel DDR te vergelijken met een stripeset in een RAID configuratie...
Je hebt bijv. 2 x 256 MB PC3200, maar door die banken tegelijk op aparte kanalen aan te spreken, maak je er eigenlijk 1 x 512 MB PC6400 ofzoiets van...
Je hebt bijv. 2 x 256 MB PC3200, maar door die banken tegelijk op aparte kanalen aan te spreken, maak je er eigenlijk 1 x 512 MB PC6400 ofzoiets van...
Pagina: 1