Toon posts:

Packard bell, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc van me pa (packard Bell) even grondig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet voor controle.

Als ik boot zie ik even mogelijkheid om naar de bios te gaan, en daarna kapt de pc ermee en geeft hij een zwart scherm... daarin zie je alleen zon knipperende underline linksboven in beeld.

Wat heb ik fout gedaan? De Hdd rateld aan het begin eventjes.

Aangezien de search blijkbaar out of order is heb ik daar geen macht over :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je pa zal blij met je zijn :+

Standaard antwoord: alleen de spullen erin doen die echt nodig zijn (mobo/geh/proc/hd/video) en kijken of dat werkt. Daarna steeds meer erin totdat je het probleem gevonden hebt.

Je geeft wel een beetje weinig info hoor... we kunnen niet ruiken wat je zoal al gedaan hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mike Jarod op 25-10-2003 17:26 ]

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Kan je wel het bios in.........?
Boot de pc wel vanaf cd-rom (of diskette)........?

[ Voor 10% gewijzigd door renedepe op 25-10-2003 17:28 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OK, door alles eruit te halen controleer je een PC. Op wat? Reden?

Waren er voorheen technische problemen? Zo ja, welke?
Waren er voorheen software problemen? Zo ja, welke?

Kun je in het BIOS komen door direct na power on heftig op DEL of F2 te (blijven) drukken?

ARME AOW’er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 17:23:
Ik heb de pc van me pa (packard Bell) even grondig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet voor controle.

Als ik boot zie ik even mogelijkheid om naar de bios te gaan, en daarna kapt de pc ermee en geeft hij een zwart scherm... daarin zie je alleen zon knipperende underline linksboven in beeld.

Wat heb ik fout gedaan? De Hdd rateld aan het begin eventjes.

Aangezien de search blijkbaar out of order is heb ik daar geen macht over :(
Helaas, mijn glazen bol is stuk. Als je alleen de hardware in en uit elkaar geschroefd hebt, zou het in principe gewoon moeten werken. Wat ook kan zijn is dat doordat de stroom er af geweest is, je BIOS gereset is. Zet het ding eens op setup-defaults en boot dan nog eens

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat de search kuren vertoont is jammer, maar verhindert je van geen kanten de Stickies door te lezen:

PMG FAQ
PMG Beleid

Lees vooral die laatste door mbt wat voor eisen er aan een topic als deze gesteld worden. Een PB is ook gewoon een PC met onderdelen erin (die je nota bene er zelf uitgehaald hebt), zonder te weten welke dat zijn kunnen wij niets zeggen.

Let met name op:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

/faq/veel te weinig info/zelfwerkzaamheid - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.