Hallo allemaal,
ik heb zelf een soort van jukebox geschreven in Javascript. Tenminste zelf geschreven, gekeken op internet naar de mogelijkheden en deze gecombineerd. De bedoeling is dat de gebruiker zelf kan bepalen welk midi-bestand er af wordt gespeeld. Waarom ik midi gebruik? Dan kan ik de bestanden zelf schrijven en hoef ik niet te klungelen met wavjes of mp3tjes die veel te groot zijn.
Allereerst wat code:
sorry dat het misschien iets aan de brede kant is, maar anders werkt het niet
Nu is het volgende het geval. Ik test de jukebox in Netscape en dit levert geen problemen op. Ik test de jukebox in IE met Windows Mediaplayer 9, geen probleem. Ik test de jukebox in IE met Windows Mediaplayer 8 en dan doet hij het niet.
Het activeX object voor de controls wordt goed geladen alleen het midi-bestand wordt niet geladen. Als ik in een normaal HTML bestand het volgende zet:
dan werkt het wel gewoon. Het enige verschil is dat ik in het HTML bestand de source niet meer uit een variabele kan halen maar hardcode er in moet zetten.
Dit heb ik ook geprobeerd in het script, maar dat maakt geen verschil.
Mijn vraag is nu hoe het kan dat het met WMP9 wel werkt en met WMP8 niet, terwijl als ik het gewoon in een HTML bestand zet dat het zowel in WMP9 als ik WMP8 werkt.
Wie weet hoe het komt? Ondersteunt WMP8 het activeX object niet helemaal goed misschien?
ik heb zelf een soort van jukebox geschreven in Javascript. Tenminste zelf geschreven, gekeken op internet naar de mogelijkheden en deze gecombineerd. De bedoeling is dat de gebruiker zelf kan bepalen welk midi-bestand er af wordt gespeeld. Waarom ik midi gebruik? Dan kan ik de bestanden zelf schrijven en hoef ik niet te klungelen met wavjes of mp3tjes die veel te groot zijn.
Allereerst wat code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function loadMusic(nr)
{
var mids = new Array ("MiDi/mensen.mid","MiDi/om.mid");
var blaat = mids[nr];
document.getElementById("blaat").innerHTML = "<OBJECT ID='sound0' WIDTH='70' HEIGHT='42'"+
" CLASSID='clsid:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95' STANDBY='Loading Windows Media Player components...'"+
" TYPE='application/x-oleobject'"+
" CODEBASE='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112'>"+
"<PARAM NAME='Filename' VALUE='"+blaat+"'><PARAM NAME='ShowControls' VALUE='1'>"+
"<PARAM NAME='ShowDisplay' VALUE='0'><PARAM NAME='ShowPositionControls' VALUE='1'>"+
"<PARAM NAME='ShowTracker' VALUE='1'><PARAM NAME='AutoStart' VALUE='1'><PARAM NAME='PlayCount' VALUE='1'>"+
"<PARAM NAME='HEIGHT' VALUE='45'><PARAM NAME='WIDTH' VALUE='90'>"+
"<EMBED SRC='"+blaat+"' AUTOSTART='TRUE' HIDDEN='FALSE' NAME='sound1' BORDER='0' WIDTH='70' HEIGHT='42' "
"MASTERSOUND>"+
"<NOEMBED><BGSOUND SRC='"+blaat+"'></NOEMBED>"+
"</OBJECT>";
} |
sorry dat het misschien iets aan de brede kant is, maar anders werkt het niet
Nu is het volgende het geval. Ik test de jukebox in Netscape en dit levert geen problemen op. Ik test de jukebox in IE met Windows Mediaplayer 9, geen probleem. Ik test de jukebox in IE met Windows Mediaplayer 8 en dan doet hij het niet.
Het activeX object voor de controls wordt goed geladen alleen het midi-bestand wordt niet geladen. Als ik in een normaal HTML bestand het volgende zet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <p class="klein">De Jukebox<br> <OBJECT ID="sound1" WIDTH="70" HEIGHT="42" CLASSID="clsid:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" STANDBY="Loading Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"> <PARAM NAME="Filename" VALUE="../vraagteken/MiDi/mensen.mid"><PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1"><PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="0"><PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="1"><PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="1"><PARAM NAME="AutoStart" VALUE="1"><PARAM NAME="PlayCount" VALUE="1"><PARAM NAME="HEIGHT" VALUE="45"><PARAM NAME="WIDTH" VALUE="90"> <EMBED SRC="../vraagteken/MiDi/mensen.mid" AUTOSTART="TRUE" HIDDEN="FALSE" NAME="sound1" BORDER="0" WIDTH="90" HEIGHT="45" MASTERSOUND> <NOEMBED><BGSOUND SRC="MiDi/mensen.mid"></NOEMBED> </OBJECT></p> </body> </html> |
dan werkt het wel gewoon. Het enige verschil is dat ik in het HTML bestand de source niet meer uit een variabele kan halen maar hardcode er in moet zetten.
Dit heb ik ook geprobeerd in het script, maar dat maakt geen verschil.
Mijn vraag is nu hoe het kan dat het met WMP9 wel werkt en met WMP8 niet, terwijl als ik het gewoon in een HTML bestand zet dat het zowel in WMP9 als ik WMP8 werkt.
Wie weet hoe het komt? Ondersteunt WMP8 het activeX object niet helemaal goed misschien?
edit:
ik krijg hier allemaal $quote e.d., weet niet hoe het komt. Heb gepost zoals altijd. Als ik bekijk voordat ik verstuur is het wel goed
ik krijg hier allemaal $quote e.d., weet niet hoe het komt. Heb gepost zoals altijd. Als ik bekijk voordat ik verstuur is het wel goed
[ Voor 103% gewijzigd door crisp op 25-10-2003 17:53 . Reden: code fix ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...