Toon posts:

[MySQL] Error bij importeren .csv in phpMyAdmin

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me gisteravond al drie keer in de rondte gezocht, maar helaas nog geen oplossing.

In phpMyAdmin probeer ik een .csv of een .txt bestand te importeren in een tabel. Ik krijg (in meerdere versies) de foutmelding: #1045 - Access denied for user: 'jantje@212.204.xxx.xxx' (Using password: YES).

In de config file heb ik nu bij controluser/controlpasswd en user/password dezelfde username en password, die voor toegang tot de betreffende database. Alle functies werken, behalve de importfunctie. Uit wanhoop heb ik zelfs nog geprobeerd mijn FTP settings bij controluser/controlpassword in te vullen, maar dan krijg ik helemaal niks meer klaargespeeld. Hosting bij WideXS, voor de info.

Iemand een suggestie om dit op te lossen??

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Wild guess:

1. Heeft PHP schrijrechten op die machine (volgens mij krijg je dan andere melding maar zou kunnen) :?

2. Heb je al geprobeerd een los record te inserten via MyAdmin of wat dan ook in die tabel :? het kan zijn dat je geen rechten hebt op die tabel :)

* BierPul denkt aan versie 2 O-)

[ Voor 12% gewijzigd door BierPul op 25-10-2003 18:16 ]

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
BierPul schreef op 25 October 2003 @ 18:15:
Wild guess:

1. Heeft PHP schrijrechten op die machine (volgens mij krijg je dan andere melding maar zou kunnen) :?

2. Heb je al geprobeerd een los record te inserten via MyAdmin of wat dan ook in die tabel :? het kan zijn dat je geen rechten hebt op die tabel :)

* BierPul denkt aan versie 2 O-)
1. Ja, PHP heeft schrijfrechten, inserts en updates zijn geen probleem.
2. Los record inserten gaat ook gewoon.

Eigenlijk is er verder geen enkele aanwijzing dat de rechten niet goed zijn ingesteld.

Als ik het command data load infile via het SQL invoerscherm handmatig invoer, krijg ik trouwens dezelfde foutmelding. Het ligt dus blijkbaar ook niet aan het import script van phpmyadmin.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 18:44 ]

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Ik vindt het een erg vaag probleem.

Misschien kan je beter gewoon een PHP scrippie maken wat die CSV inleest en insert voor je :)

Of natuurlijk via PHP een zooi SQL statements laten genereren en die inserten :)

Ja man

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Zitten er misschien statements in je .txt of .csv file die proberen iets te veranders in je 'users' table? Wellecht heb je geen rechten om in die tabel veranderingen door te voeren.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Ehrmz, ik weet uit mijn hoofd niet hoe PhPmyadmin het doet, zelf inserts maken, of load file. Zou best kunnen dat ze het laatste doen, en dat Wide XS dat heeft 'verboden'.
In dat geval kan je w.s. het ebst de .csv verbouwen naar een .sql file, kan meestal wel met wat handige replaces, en die copy/pasten naar phpmyadmin
Of ff zelf een scriptje maken dat de CSV uitleest en insert. Hangt er ook vanaf of het eenmalig is, of vaker moet gebeuren.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem uiteindelijk opgelost met Excel2MySQL, demoversie is hier: http://www.downloadatoz.c...?productid=excel-to-mysql te vinden (converteert csv of xls naar sql). Als iemand toch nog een oplossing heeft voor het phpmyadmin probleem hoor ik het natuurlijk graag.

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
De cvs import van phpmyadmin heeft mij ook wel eens problemen gegeven.
Je moet ervoor zorgen dat je in excel het juiste formaat cvs exporteerd, er zijn er namelijk meerdere.

Verder raad ik je natuurlijk aan om altijd de laatste versie van de software te pakken, in dit geval: 2.5.4

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Ja, Excel scheidt de waardes vaak met ; ipv met een comma, wat je in een Comma Seperated formaat zou verwachten.
Daar heb ik ook wel eens gezeik mee gehad.
Pagina: 1