Ik heb een minipc met daarin een 266Mhz proc. Hieraan gekoppeld een USB harddisk van 20GB van Dynalink. Dit wil ik in mijn auto gaan gebruiken als mp3 machine. Nu weet ik dat dit mogelijk is met elk OS, maar moet je wel netjes afsluiten. Wat ik wil doen is het OS starten, mp3's luisteren in de auto, en als ik op de plaats van bestemming ben mijn auto uit kunnen zetten.
Hiervoor moet je dus read only opstarten, zodat alles in het geheugen gebeurt en niks beschadigd raakt zodra je de power eraf haalt.
Mijn vraag is nu dus, kan dit, zo ja hoe en met welke linux dist het makkelijkste. Ik hoef geen GUI, ik wil het met een aantal knopjes op de com en een lcd display op de lpt poort gaan aansturen
Hiervoor moet je dus read only opstarten, zodat alles in het geheugen gebeurt en niks beschadigd raakt zodra je de power eraf haalt.
Mijn vraag is nu dus, kan dit, zo ja hoe en met welke linux dist het makkelijkste. Ik hoef geen GUI, ik wil het met een aantal knopjes op de com en een lcd display op de lpt poort gaan aansturen