Toon posts:

zalman cnps7000-Cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net deze koeler gekocht voor mij p4 maar ik krijg er niet op gemonteerd.
Je moet die beugels erin zetten voor extra ruimte maar die schroefjes halen de beugel niet
zodra ik 1 schroef erin heb gezet, dan lijkt het wel of het andere schroefje te kort is om nog bij de andere beugel te komen
Heeft iemand misschien een tip om em erop te zetten want ik heb geen zin om het hele moederboord eruit te halen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mss kan je beter ff naar de flash movie kijken van zalman hoe je die cooler moet instaleren..

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000cu.htm

(op dat fototje van "click here" klikken :))

De Nederbelg !

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
je moet niet eerst de ene vast zetten en dan de andere

eerst 1 een beetje er in draaien, dattie vast zit, dan de andere er in draaien.

en je moet wel wat kracht zetten om eea vast te krijgen

Verwijderd

wat catch22 klopt, maar je niet teveel kracht zetten. Ik heb ook dezelfde koeler, maar hij lijkt een beetje scheef te zijn, i.e. het ene schroefje haalt bij voorbaat de beugel moeilijker dan het andere schroefje. Nu had ik een keer wat extra kracht bij gezet om toch de beugel te halen, en vervolgens startte het mobo niet meer op (alleen de fans gingen draaien, de cpu leek een obstakel te vormen bij het booten). Met geen mogelijkheid kreeg ik de boel aan de praat (en daar heb ik toch wat tijd mee verdaan). Gelukkig heb ik toen een ander bordje gekregen. Nu ben ik toch wat voorzichtiger met dit exemplaar en ik installeer de moeilijke kant voor de makkelijke kant.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

EntonoX

Team leider

je moet voorzichting de koeler kantelen zodat je 1 schroefje in het beugeltje kan draaien. Dan kantel je de koeler terug en druk je met een schroevendraaier het schroefje in de andere kant naar beneden en draai je deze ook erin. dan geleidelijk om en om aandraaien totdat ze niet verder kunnen.....

ik vind het trouwens wel een wereldkoeler..... haalt betere temps als mijn oude waterkoeling, idle 33gr. stress. 41gr....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
heb deze koeler ook in de nieuwe pc van m'n vader gezet, maar ga morgen even arctic silver 3 erop gebruiken (temps zijn erg brak 41 idle / 63 stressed, 3.0ghz p4 non-overclocked bij casetemp 25)

Nu las ik net op de instructies dat je in t midden een hoeveelheid van een rijstkorrel moet leggen, dan de koeler erop en dan een wrikkende beweging maken, van 2-3 graden links en rechts. Nu lijkt het mij dat deze koeler niet meer te bewegen is als hij eenmaal vastzit, hoe hebben andere gebruikers hun as3/5 aangebracht?

Verwijderd

/me modbreak:Dit soort replies zijn totaal overbodig. Je bent hier eerder op gewezen, let daar op graag.

[ Voor 87% gewijzigd door Remy op 14-11-2003 17:02 ]

Verwijderd

ducktape???

Om je cooler op je cpu vast te tapen of zo?? :X

/me snapt het niet... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:56 ]

• StanTheMan
heb het uiteindelijk gewoon zonder dat draaien gedaan en de temps zijn dramatisch gedaald naar 37 idle / 53 stressed.., en dan wel lichtjes overclocked..
3.0 @ 3.15 ghz

[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 15-11-2003 00:54 ]

Verwijderd

StanTheMan schreef op 13 november 2003 @ 22:02:
heb deze koeler ook in de nieuwe pc van m'n vader gezet, maar ga morgen even arctic silver 3 erop gebruiken (temps zijn erg brak 41 idle / 63 stressed, 3.0ghz p4 non-overclocked bij casetemp 25)

Nu las ik net op de instructies dat je in t midden een hoeveelheid van een rijstkorrel moet leggen, dan de koeler erop en dan een wrikkende beweging maken, van 2-3 graden links en rechts. Nu lijkt het mij dat deze koeler niet meer te bewegen is als hij eenmaal vastzit, hoe hebben andere gebruikers hun as3/5 aangebracht?
Een druppel as3/5 ofzo erop en dan mooi uitstrijken met een bankpasje ofzo iets... En niet te dik en het moet overal over de cpu zitten. Dan die klemmetjes erin, koeler erop, en de koeler op die klemmetjes draaien. Eerst aan de ene kant wat, dan aan de andere kant wat dan weer links wat vaster dan weer rechts wat vaster etc. Dus omstebeurd de schroefjes ietjes vaster draaien, zo verdeel je de druk over de hele cpu ...

[edit]

Suc6 ermee ;)

• StanTheMan
ha ja bedankt, maar het zit er dus al op, en hij is op dit moment 35 idle.

De door jou beschreven manier hierboven gebruik ik altijd bij athlons, maar omdat bij de instructies van arctic silver zelf staat dat je bij p4 gewoon een rijstkorrel erop moet doen, niet uitstrijken maar gewoon aandrukken heb ik dat zo gedaan.

Verwijderd

Wellicht handig voor veel mensen: AS 3/5, en ook veel andere pasta's, moeten niet uitgesmeerd worden op de cpu. Wanneer je gewoon een druppeltje in het midden van de cpu plaatst, zal door de druk tussen cpu en heatsink de pasta zich vanzelf gelijkmatig verspreiden. Hoewel het niet veel kwaad kan het uit te smeren, is dit dus zeker niet nodig.

• StanTheMan
tja, op de zalman site geven ze dus aan bij kleine cores wel uit te smeren en bij grotere (p4) cores niet, denk dat dat komt omdat er bij de kleine cores meer risico is dat de pasta uitloopt naast de core
Pagina: 1