Halo Detonator 40.52 crash

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:00
Hoi,

Ik heb een Geforce 4 Ti4200.
Ik heb Halo in het begin gedraaid met de nieuwste drivers (forceware 52.16).

Toen ben ik wat gaan testen met 3D mark 2001, en wat blijkt, met de oudere drivers (detonators 40.52) haal ik 600 3D marks meer!!!

Nu wil ik natuurlijk die 40.52 drivers houden :P

Het probleem; als ik nu Halo start, krijg ik een melding dat de drivers die ik heb niet getest zijn met de game, en dat er mogelijk nieuwe drivers zijn. Als ik dan toch verder ga, krijg ik een blue screen, en reset m'n computer (automatisch bij bluescreens).

M'n vraag is nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat Halo ook met m'n oude drivers draait?
En dan nog iets, die 600 marks verschil, zou dat het resultaat kunnen zijn van die 3D mark cheat die in oude Nvidia drivers zit ingebouwd? Dus met andere woorden --> De oude zijn helemaal niet beter dan de nieuwe?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Als eerste zou het handig zijn om te weten wat er staat in die blue screens. Aangezien jouw PC dan gelijk reboot moet je even het volgende doen:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Verder kan je natuurlijk ook eens andere drivers proberen, misschien heb je dan nog meer winst.

Ik zou trouwens niet zoveel waarde hechten aan die 600 punten, zolang spellen goed draaien boeit het niet of je 1000 punten haalt of 12000 :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Toch een andere driver proberen :)

3DMarks geven een aardige indicatie van hoe snel je bak is, maar het hoeft niet te beteken dat (alle) spelen het echt beter gaan doen met een paar 3D Marks meer.

Ik weet niet precies welke versies cheatdrivers zijn, maar het zou kunnen dat ze in het algemeen de kwaliteit omlaag gooien ipv alleen bij 3D Mark. Dan hangt het er vanaf of je een lelijker maar sneller spel zwaarder vindt wegen dan een mooier, maar langzamer spel.