Toon posts:

BIOS gerepareerd of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb van iemand een moederbord waarvan de BIOS foutief geflashed was. De BIOS heb ik nu opnieuw laten programmeren. Maar ... ik beschik nu dus enkel over een ASUS moederbord en 1 latje van 256 Mb Ram. Wat heb ik 'mininum' nog nodig om te kunnen testen of mijn BIOS het nu wel doet?
Bijvoorbeeld, als ik mijn moederbord zou kunnen opstarten en de BIOS zegt biep, biep, bieieiep en dat zou bijvoorbeeld willen zeggen 'geen processor op het moederbord', dan weet ik dat de BIOS het terug doet.

Ideetjes?
Mvg,
DeX LaB.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
dat ligt eraan wat ervoor wel en niet werkte, mischien piepte ie bij die foute flash ook al dus dat zegt niks. Je moet kijken naar de piep-codes, en dan zie je zo wat er fout is, maar dan weet je nog niet zeker of hij werkt.

Als je het zeker wilt weten moet je er geheugen, een processor en een videokaart in drukken, en als ie boot, dan weet je dus dat hij werkt ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eigenlijk heb je alleen het MB nodig want:

Award and Phoenix BIOS:

1 short beep: Normal
2 short beeps: CMOS error
1 long and 1 short beep: DRAM error
1 long and 2 short beeps: Video card error
1 long and 3 short beeps: Keyboard error
1 long and 9 short beeps: ROM error
Long continuous beeps: DRAM not installed correctly
Short continuous beeps: Bad power supply

AMI BIOS:

1 short beep: DRAM flash error
2 short beeps: DRAM ECC check error
3 short beeps: DRAM detect error
5 short beeps: CPU error
6 short beeps: Keyboard error
8 short beeps: Video card error
9 short beeps: ROM error
1 long and 3 short beeps: Bad DRAM
1 long and 8 short beeps: Video card error

maar 'meer' is natuurlijk beter want na 9 beeps kunnen er nog 8 komen, na 8 beeps 7 enz. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 25-10-2003 16:53 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Zonder CPU doet een moederbord en dus ook een bios helemaal niets. Het bios is gewoon een stuk software dat draait op de computer.