Windows crashed. (Door safeway toetsenbord?)

Pagina: 1
Acties:

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 08:25
Heb nu 2 vreselijke dagen achter de rug:) Het ging om het overzetten van windows 2000 naar een nieuwe pc.
Oude was een PII, nieuwe Athlon 2500+.
Bij het overzetten van de HD starte win2000 niet meer op door inaccessible boot device. Ok...na zoeken op GOT scheen dat logisch te zijn.
Moest nu 2000 repair doen. Ding bleef het maar niet doen. Nu met poging to reinstall crashed hij dus steeds precies als je hem moet installeren. (druk enter om te installeren...f3 om af te sluiten...r om te repareren). Of het echt een crash is, of het toetsenbord, dat weet ik dus niet. Eerdere stappen (en bios enzo) werkt het toetsenbord perfect.
Het gaat hier om een safeway(sweex) sw-23 Infrarood (PS2). Het vreemde was, dat bij een installatie van Windows xp (van cd geboot) hij dus PRECIES op dezelfde plek ook crashed....

Ok, ik een stenentijdperk toetsenbord die piepjes maakt bij elke toets erop hangen, en het ging wel.
wat me opviel, is dat dit toetsenbord dus een keer piept precies op de plek des doods. Alsof hij het toetsenbord her-initialiseerd ofzo. Maar ok, enfin. Verder met de installatie.
PC-tje werkt perfect (met safeway toetsenbord) alleen af en toe..gewoon crash..niks doet het meer, zowel toetsenbord als muis dus (en waarschijnlijk de rest van de computer.)

Kan dit door een toetsenbord komen? of maybe zelfs een muis?

PC specs:
Asus a7v8x-x
Kingston 512 MB 333Mhz
Barton 2500+ (dus ook 333Mhz)
Aopen QF-50a kast (300W voeding)
Radeon 9200SE
de rest lijkt me niet relevant.

Heeft er iemand een vergelijkbare ervaring gehad? Zou het dus het toetsenbord kunnen zijn? Of is het gewoon toeval? Iemand nog ideeen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Windows XP en 2000 setup gebruiken de gewone standaard keyboard drivers. Dan maakt het niet uit of je nou een IBM ding gebruikt met een NL layout of een Safeway ding met multimedia toetsen. Pas later ga je de drivers zelf updaten met je eigen dingen, waardoor ook de multimedia toetsen gaan werken. Ik vind het dan ok erg raar dat je Safeway niet werkt tijdens de setup, dat ding heeft toch niet persee drivers nodig?

Maar goed, een PC crasht niet zomaar vanwege het toetsenbord. Ik zou, vanwege de vele problemen, eerder kijken naar de temperatuur, de spanningswaardes en het geheugen. Voor de eerste 2 kan je in de BIOS terrecht. Kijk even hoe warm je CPU is wanneer de PC net is gecrashed en kijk wat de voltages zijn die je voeding doorgeeft. Dat kan je waarschijnlijk vinden bij 'PC health status' in je BIOS. Ook nog een oorzaak is de driver van je keyboard. Kijk even of je toevallig geen nieuwe versie ervan kan vinden op 't net.

Voor dit laatste kan je MemTest86 gebruiken. Even downloaden, zetten op een diskette of CD en vervolgens een nachtje laten draaien. Hierdoor komen nogal rare problemen voor. Probeer ook nog even je BIOS te resetten naar de fail-safe defaults, dit kan je gewoon in je BIOS doen.

Neem ook even deze guide door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Hierin staan wat dingen die ik hierboven al hebt genoemd maar ook andere mogelijke oorzaken. Post hiervan even je bevindingen als de bovenste 3 dingen geen problemen aangeven (of oplossing geven).

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 25-10-2003 16:20 ]

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een gewoon safeway toetsenbord.
Had nieuw MB in de compu van m'n vriendin gedaan, bleef XP iedere keer hangen,
ander TOBO eraan, en alles draaide weer prima. Het safeway TOBO'tje hangt nu aan een
andere machine en doet daar prima werk.

• FaZe
Bedankt allebij voor de reacties. Ik heb de voltages/warmte productie niet direct in de BIOS opgezocht, maar de kast/proc kon ik zonder mn handen pijn te doen aanraken.. dus is al koeler dan mn eigen pc ;)

Ik heb dan toch maar besloten de betreffende persoon op te zadelen met mn stoneage IBM piep toetsenbord ;)
Als hij 2 dagen niet meer crashed...dan maar ff voor een nieuw mobo kijken.
Als dat het niet is, ga ik maar eens verder inspecteren en benchmarken burn-in tests doen etc :)

Ik laat het uiteindelijk nog wel horen voor de toekomstige mensen die via de search hier terecht komen.
grtz

• FaZe
Nou, ik met Sweex contact opgenomen. Hetzelfde model (sw23) hebben ze dus wel onder de naam Sweex, maar niet meer de IR versie. Ik heb toch de nieuwste XP driver van ze gekregen en geprobeerd.
Blijkt dat hij nu nog steeds crashed helaas (Bij Internet Explorer). Dus dat wordt een nieuw toetsenbord.

Met het stoneage-toetsenbord werkt hij dus goed.

Heb zelf trouwens ook wel af en toe dat mn toetsenbord crashed bij IE (noname toetsenbord). Moet dan ff in en uit trekken en dan doet hij het weer :)

rotzooi eigelijk ook allemaal.