[Win2k] vraag opeens om een wachtwoord *

Pagina: 1
Acties:

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
wie kan mij helpen.
ik heb een groot probleem.
op de een of andere manier vraagt mijn windows 2ooo bij het opstarten plotseling om een login naam en wachtwoord. maar deze weet ik dus neit . hoe kan ik dit omzeilen of wat kan ik anders doen om toch in windows te komen.

alvast bedankt

PC Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'!HELP! kom niet in windows 2000'. Zo !SCHREEUWEN! in je topictitel is nergens voor nodig; ik pas het dus wat aan ;)

Met dit kan je het wachtwoord resetten :)
Plotseling: je hebt toch echt bij installeren (mag ik hopen) een wachtwoord opgegeven :P
Maar goed, je hebt geloof ik je antwoord.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Roughrock
ik heb het een en ander geprobeerd maar ik kom er neit uit...
meer hulp gevraagd !!!

PC Specs

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RoUgHrOcK schreef op 25 October 2003 @ 17:31:
ik heb het een en ander geprobeerd maar ik kom er neit uit...
meer hulp gevraagd !!!
Zoals?

• Roughrock
hoe ik toch in windows kan komen.
als ik bij login naam: administrator invul en niets bij password kom ik er ook niet in....

PC Specs

• Mike Jarod
  • Niet online
RoUgHrOcK schreef op 25 October 2003 @ 17:41:
hoe ik toch in windows kan komen.
als ik bij login naam: administrator invul en niets bij password kom ik er ook niet in....
En heb je die bootdisk tip die F_J_K gaf al geprobeerd? Works for me every time...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

kan iemand het even helemaal voorkauwen? ;)

• Roughrock
die site is in t engels en kom ik weinig wijs uit.. engels is niet mijn sterkste punt! :)

heb tijdens het booten op f8 gedrukt en de computer in veilige modus op laten starten maar dan kom ik er ook niet in

PC Specs

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:45
Veilige modus doet ook niets met je wachtwoord. Vraag anders even of iemand in de buurt die site een beetje voor je wil vertalen, of leer engels, want het is echt niet zo moeilijk als je misschien denkt.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Mike Jarod
  • Niet online
Kom op zeg ... geen Engels :? Ik doe 1 poging...

Downloaden: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bd030426.zip
Downloaden: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/rawrite2.zip

Met die 2e file kan je die 1e op een floppy zetten. Dan kan je vervolgens opstarten met die floppy. Daarmee kan je de wachtwoorden aanpassen, maar ik ga niet voorkauwen hoe je dat doet. Beter zoek je even iemand die wel Engels kan.

• Roughrock
zelfs nu weet ik niet wat ik moet doen.. ik ben best wel computer noob. dus sorry
die twee bestandjes hierboven heb ik gedownload en uitgepakt.
dan neem dat dat bestandje genaamd rawrite2 maar wat ik verder moet ?????
ik hoor t wel
alvast bedankt

PC Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

RoUgHrOcK - we verwachten op GoT een heel klein beetje eigen initiatief. Puur een post met "Meer hulp gevraagd!!!" kunnen we dus helemaal niets mee.

Het is natuurlijk niet erg, als je ergens niet helemaal uitkomt, maar geef dan aub wel eventjes aan wat je allemaal al geprobeerd hebt met de tips die je gekregen hebt, zodat we weten dat je zelf al iets geprobeerd hebt, dan hoeven wij die dingen niet meer voor te stellen :)

• Roughrock
btw, als t gaat om t maken van een opstart diskette, dan hoeft dat niet, want die heb ik al ..

PC Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat het toevallig bootable is en op een diskette staat, betekent niet dat het hetzelfde is. Is het dus totaal niet ;)

Hoe verder:
[google=rawrite2 handleiding] en meteen de eerste hit geeft aan hoe je rawrite gebruikt, zelfs in het Nederlands. Natuurlijk wel alles uitpakken enzo, en de juiste bestandsnaam intypen maar dat spreekt voor zich.

Verder is het programma in het engels, dat is nu eenmaal niet anders. Pak een woordenboek en vertaal de handleiding van Pnordahl eventueel woord voor woord, of vraag er iemand bij die wel Engels kan lezen. Klinkt vervelend maar "in de computerwereld" kun je niet zonder Engels :)
uit m'n hoofd weet ik ook niet wat er allemaal gevraagd wordt (maar het spreekt allemaal voor zich als je de stappen - in het Engels - op de website doorloopt.

Probeer het dus gewoon en laat weten waar het schip strand, kunnen we altijd nog helpen maar geef dan wel aan wat je allemaal hebt gedaan en lees toch de handleidingen door :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1