Toon posts:

mozilla thunderbird emailclient geheugenvreter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Ik heb een weekje mozilla thunderbird emailclient 0.3 (20031013) for linux gebruikt,. De interface bevalt me wel, en qua functionaliteiten is het ook wel okay, enkel.. het geheugen gebruik is werkelijk belachelijk.

Als ik thunderbird open gebruikt die al 22mb, op zich zo erg nog niet, maar PER openstaande mail komt daar nog eens 2mb bij. 8)7

Weet iemand of dat te tweaken is? ik heb op de faq, en op de site van thunderbird nergens iets kunnen vinden. Totdat ik die settings kan wijzigen ben ik weer terug op sylpheed.

Het is niet dat ik zulke minimale hardware heb, namelijk athlon XP1500+, 512MB DDR pc2100. Maar 2 mb per openstaande mail vind ik wel erg veel. Bovendien is 'ie ook niet echt snel. Dus documentatie over de eventuele geheugenzettings zou ik graag vinden.

alvast bedankt.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ach.. notepad neemt al 2MB. Laat staan zo'n mail-schermpje met opmaak en allerlei knoppen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

mja het is niet voor niets nog beta-software. thunderbird is op dit moment zelfs een goeie 3MB groter dan firebird, omdat vele code nog opgekuist moet worden.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 10:03
Varienaja schreef op 25 October 2003 @ 14:34:
Ach.. notepad neemt al 2MB. Laat staan zo'n mail-schermpje met opmaak en allerlei knoppen.
3mb hier zelfs ;)

Maar notepad laad elke keer los zijn dll's, enz.. Het lijkt me sterk dat elk nieuw mail venster dan 2 mb kost.. Het kan ook zijn omdat het een béta versie is..

|>

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik heb het getest, en t is echt 2 mb per extra mailtje dat je opent. mag zelfs leeg mailtje zijn. en ja, kan zijn dat het kopmt omdat t beta is.. maar ja, misschien zijn er ergens config files waarin je dit kunt tweaken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:45:
wel, ik heb het getest, en t is echt 2 mb per extra mailtje dat je opent. mag zelfs leeg mailtje zijn. en ja, kan zijn dat het kopmt omdat t beta is.. maar ja, misschien zijn er ergens config files waarin je dit kunt tweaken
ik zou er niet op rekenen eigenlijk... :/
Pagina: 1