Krijg geen router gebouwd onder linux

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
voor jullie denken dat dit weer standaard is... neen leest het eerst :-)

ik heb al vele standaard linux routersoftware geprobeerd
(smoothwall, ipcop, e.d.)
probleem hierbij is dat zij allemaal standaard lilo gebruiken en ik krijg met mijn bakkie dus die 01-error van lilo.
heb al geprobeerd andere bootloaders te installeren alleen dan start het os simpelweg niet op :(
wanneer ik echter bijv. redhat installeer en bij de installatie kies voor grub als bootloader dan werkt redhat wel.
wat ik echter niet weet is hoe dit allemaal werkt.
zoek ik @ google op linux router howto / tutorial dan vind hij dus alleen howto's voor bijv. smoothwall en freesco enzo.
zoek ik naar een tuto voor redhat of iets dergelijks dan vind ik practisch geen zinnige informatie of informatie die absoluut gericht is op mensen die veel verstand hebben van linux (en zo goed ben ik er nou ook weer niet mee)...

nu hoeven jullie het niet voor me op te lossen, ik zoek alleen goede tips (evt. wat links?) die mij op weg helpen want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik het zelf een beetje uitvogel (voorkauwen kan altijd nog :))

alvast bedankt,

McLatey

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Verwijderd

wat wil je nu precies dan?

Een tutorial om van RedHat een router te maken?
Een oplossing voor je LILO probleem?
Een manier om grub te installeren in combi met die router distro's?

Van een RedHat machine een NAT router maken is vrij simpel:
http://morizot.net/firewall/gen/

Aan de hand van je netwerk info een scriptje laten genereren en die runnen en je hebt een NAT / firewall /router

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:42:
wat wil je nu precies dan?

Een tutorial om van RedHat een router te maken?
Een oplossing voor je LILO probleem?
Een manier om grub te installeren in combi met die router distro's?

Van een RedHat machine een NAT router maken is vrij simpel:
http://morizot.net/firewall/gen/

Aan de hand van je netwerk info een scriptje laten genereren en die runnen en je hebt een NAT / firewall /router
ik heb niet precies iest wat ik graag wil...
ja 1 ding: een linux router die werkt
of dat nu is door het oplossen van dat lilo probleem
of door het bouwen van een router op redhat ofzo...
dat maakt me in principe niet zoveel uit
ik wil weten wat jullie zouden zoen en waarom?

• sphere
  • Laatst online: 07:04

sphere

Debian abuser

Kan je niet proberen om Debian te installeren? Die gebruiken ook standaard lilo voorzover ik weet, maar die "01" lilo feature gebeurt voorzover ik weet alleen maar als lilo ergens een bootable partitie verwacht en die er niet is, bijv. je installeert lilo om te booten vanaf hdc maar in je router is het hda (omdat je linux erop kwakt door disk eerst in ander systeem te hangen).

Kan je gewoon met een rescue disc booten en dan die partitie mounten, chrooten en dan lilo re-configgen en lilo runnen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
sphere2 schreef op 25 October 2003 @ 15:00:
Kan je niet proberen om Debian te installeren? Die gebruiken ook standaard lilo voorzover ik weet, maar die "01" lilo feature gebeurt voorzover ik weet alleen maar als lilo ergens een bootable partitie verwacht en die er niet is, bijv. je installeert lilo om te booten vanaf hdc maar in je router is het hda (omdat je linux erop kwakt door disk eerst in ander systeem te hangen).

Kan je gewoon met een rescue disc booten en dan die partitie mounten, chrooten en dan lilo re-configgen en lilo runnen.
daar begrijp ik niks van... zoals ik al zei ik heb er niet zoveel verstand van

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En toch is er op internet wel heel veel te vinden over hoe je redhat inzet als router, bijvoorbeeld op www.redhat.com, www.tldp.org en www.google.com (zoeken op NAT linux bijvoorbeeld), FAQ Non-Windows Operating Systems - Overige vragen

[ Voor 25% gewijzigd door blaataaps op 25-10-2003 15:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.