ik heb (had) een werkende linux mandrake 9.1 server (web/ftp/ssh/mysql) ineens was er geen verbinding meer met de server. na een hoop geprobeerd te hebben bleek m'n router de pc niet meer te accepteren. toen ik de kabel van de server in de hub (die via de router is verbonden) stak was er ineens weer wel een verbinding. Een paar uur later lag het complete netwek plus internetverbinding eruit. Ik kon zelfs geen verbinding meer krijgen met de router... Harde reset dus. Nog steeds geen verbinding. Bij m'n hub zag ik het lampje "col" oranje branden. Ik dus opgezocht en dat betekend dus een botsing. Kheb de kabel van de server eruit gehaald en ineens werkte het netwerk en de internetverbinding weer.
Als ik de linux-bak er dus aan hang ligt alles plat.
Het probleem ligt dus aan de linux-bak, ikke daar dus naar kijke. zag ik wat meldingen van ftp-verbindingen op het scherm die normaal gesproken daar niet staan. ik de pc dus opnieuw opgestart maar die kwam niet verder als
"setting hostname: "danas" [OK]"
daarna kwam er een knipperend "_" (underscore) en verder helemaal niets.
wat kan er fout zijn?
of, hoe installeer ik linux erOVERheen zodat ik niets kwijt raak maar wel alle "systeembestanden" worden hersteld. Ik weet dat je dit bij windows zonder probleem kunt doen maar bij linux weet ik het niet.
Als ik de linux-bak er dus aan hang ligt alles plat.
Het probleem ligt dus aan de linux-bak, ikke daar dus naar kijke. zag ik wat meldingen van ftp-verbindingen op het scherm die normaal gesproken daar niet staan. ik de pc dus opnieuw opgestart maar die kwam niet verder als
"setting hostname: "danas" [OK]"
daarna kwam er een knipperend "_" (underscore) en verder helemaal niets.
wat kan er fout zijn?
of, hoe installeer ik linux erOVERheen zodat ik niets kwijt raak maar wel alle "systeembestanden" worden hersteld. Ik weet dat je dit bij windows zonder probleem kunt doen maar bij linux weet ik het niet.