-= Very annoying forum person =-
Ik heb precies andersom, dat de fan nooit meer aangaat terwijl me laptop toch wel vrij warm word als ie stressed is. Ik ga hem een keer openschroeven om de aansluitingen ervan beetje te checken en stofvrij te maken. Ik zou zeggen, doe hetzelfde en zie wat er allemaal in zit aan troep
schoonmaken dus
Kan ik dat zo maar doen even openschroeven, krijg ik dan geen problemen met eventuele garantie( als ik die nog had)?Fludizz schreef op 25 October 2003 @ 14:13:
Ik heb precies andersom, dat de fan nooit meer aangaat terwijl me laptop toch wel vrij warm word als ie stressed is. Ik ga hem een keer openschroeven om de aansluitingen ervan beetje te checken en stofvrij te maken. Ik zou zeggen, doe hetzelfde en zie wat er allemaal in zit aan troepschoonmaken dus
Verwijderd
ja/nee, je hebt het recht om je pc open te schroeven.master_viper schreef op 25 October 2003 @ 14:22:
[...]
Kan ik dat zo maar doen even openschroeven, krijg ik dan geen problemen met eventuele garantie( als ik die nog had)?
enige uitzondering is als een fabrikant hard kan maken dat het openmaken NIET nodig is voor uitbreiden/schoonmaken/etc en hem dan bovendien verzegelt, en dat ook nog eens in de handleiding vermeldt.
helaas zijn er genoeg fabrikanten/winkels die het daar niet mee eens zijn...
garantie als je je laptop opengeschroeft hebt kan je vergeten, tenzij openschroeven een vereiste is om er bijvoorbeeld extra geheugen of grotere hardeschijf toe te laten voegen... dan kan je immers nog zeggen dat je het door een computerwinkel erin hebt laten zetten, en tja, zie ze maar eens het tegendeel bewijzen...master_viper schreef op 25 October 2003 @ 14:22:
[...]
Kan ik dat zo maar doen even openschroeven, krijg ik dan geen problemen met eventuele garantie( als ik die nog had)?
misschien stom, maar heb je niet toevallig iets draaien wat continu 100% cpu gebruikt ofzo?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik zou als ik jou was er ffe een nieuwe firmware/bios overheen gooien. Ik heb hetzelfde gehad met een Dell laptop, en na het flashen was het probleem opgelost. Dus altijd de moeite van het proberen waard
maar waarom had ik het eerst niet dan?AirX schreef op 25 October 2003 @ 14:31:
Ik zou als ik jou was er ffe een nieuwe firmware/bios overheen gooien. Ik heb hetzelfde gehad met een Dell laptop, en na het flashen was het probleem opgelost. Dus altijd de moeite van het proberen waard
en hoe werkt die fan eigenlijk, met een soort sensor ofzo?
Die maakt gebruik van ACPI en als dat niet goed werkt dan blijft die blazenmaster_viper schreef op 25 October 2003 @ 20:06:
[...]
maar waarom had ik het eerst niet dan?
en hoe werkt die fan eigenlijk, met een soort sensor ofzo?
Maar als die dat al doet voor het opstarten van windows dan is er hardware matig waarschijnlijk iets niet goed. Dus ff openmaken kijken of alles vastzit en idd wat anderen al zeggen ff schoonmaken
Maar een laptop met een duron 800.. ik denk niet dat je nog garantie hebt eigenlijk
Pagina: 1