Toon posts:

[VB.NET] Windows Form mailen met Outlook *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Programmers,

Is het mogelijk om de complete inhoud van alle comboboxen en textboxen van één VB.NET form weg te schijven naar een tijdelijk textfile die daarna per Outlook verstuurd word naar een voorgedefinieerd emailadres?

ik heb wel een aantal shareware plugins gevonden die allemaal het een beetje doen, maar niet iets dat precies doet wat ik wil.

Dit moet toch gewoon mogelijk zijn met Visual Studio.NET?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:50 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Even checken of ik je goed begrijp:

1 van alle textboxen en comboboxen in een form de tekst opvragen
2 deze tekst bundelen tot een enkel stuk tekst
3 de samengestelde text emailen (via outlook).

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Het lijkt me juist vrij eenvoudig te realiseren als je wat kennis van .Net hebt:

Voor stap 1 zul je al de child controls af moeten lopen en wanneer dit een textbox of een combobox is, de tekst pakken en eventueel de titel.

Stap 2 kan je zo lastig maken als je maar wilt. De simpelste manier is de titel en tekst die je bij stap 1 verzamelt hebt gewoon in een lijstje onder elkaar plakken.

Van stap 3 heb ik persoonlijk geen concrete kennis dus daar kan ik weinig over zeggen, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat ingewikkeld zou zijn en ook nog wat visual basic active-x voorbeelde kan herinneren.

[ Voor 48% gewijzigd door Infinitive op 25-10-2003 14:57 . Reden: typo's ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Kijk eens naar de ingebouwde mail classes van .NET.

SmtpMail oid...

https://fgheysels.github.io/