Wlan, channel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eej allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb hier thuis een Wlan, met 4 pc's en 1 Laptop, maar nu willen alle pc's naar 't zelfde channel.
En wat ik ook probeer in te stellen, ze willen steeds naar Channel 1.
Nu kan ik via mijn browser, wel instellen nar welk channel ze moeten zoeken, maar dan geef ik 6 op, en dan gaan alle pc's naar channel 6 zoeken, en de pc, die deze als 1e heeft, is online, en de rest niet.
Wat kan ik hier aan doen?

Zou het helpen, om de Oprating Mode van mijn netwerk te veranderen van Infrastructure in 802.11 AdHoc? dan kan ik de Channels wel in stellen, maar dan LIJKT het alsof er weer hetzelfde gebeurt.

Het gaat trouwens allemaal om SMC spul.

De search wilde ik gebruiken, maar die doet t niet, vandaar de MISCHIEN dubbele vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Eeeum, ik neem aan dat je een infrastructure AccessPoint gebruikt? Dan is het normaal dat elke PC op hetzelfde kanaal zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het normaal is dat alle pc's bij een infrastructure het zelfde channel gebruiken, waarom pakt mijn pc, hier boven, bij channel 1 WEL een verbinding, en de laptop die beneden STOND, en nu naast mij staat, bij channel 1 GEEN verbinding, met dezelfde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Geen idee, mischien is de laptop toch niet helemaal goed geconfigureerd?

Geef anders eens een schets van je totale wireless netwerk setup, welke AP je gebruikt (in welke mode) etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

We hebben een @home verbinding en kabelmodem.
1X SMC 54Mbps Wireless Broadband Router SMC2804WBR.
4X SMC 54Mbps Wireless PCI Adapter SMC2802W.
1x SMC 54Mbps Wireless Cardbus Adapter SMC2835W.

De @home verbinding komt in de meterkast binnen, deze is direct aangesloten op mijn router, deze staat hoog, naast de meterkast, op een plank.

Beneden, op de 'begane grond', staan 1 pc en 1 laptop.
Een verdieping hoger, staan 2 pc's.
En op de zolder staat 1 pc, DEZE pc.

Bijvoorbeeld, vanmiddag, ik zat te internetten, en mijn zusje was klaar met douchen, zet haar pc aan, en bij haar was de verbinding goed, en bij mij viel die om de zoveel tijd weg.

En op dit moment is het zo, dat alle pc's naar een Channel zoeken, die van mij pakt Channel 1, en de rest heeft 'pech'.

Het is een Infrastructure Netwerk.
Met overal ssid: Any.
Encryption (WEP): heb ik disabled.
De transmite mode: Auto.

Ip's : 192.168.2.100 t/m 192.168.2.?
De ip's kan ik nu NIET zien, ze hebben nl geen verbinding.
Alle instellingen verder; zijn automatisch gedaan, via het SMC programmatje, dat bij de Kaartjes zat.

EDIT: net zat ik te internetten, mijn zusje zet haar pc aan, en mijn verbinding valt weg. De enige manier voor mij op weer online te komen is, de router uit zetten en dan weer aan. En mijn zusjes pc Moet uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost,

Het probleem was toch; SSID: ANY... op de router was het ingesteld als SSID: SMC.
Nadat ik dit op alle pc's had veranderd, was het opgelost.

/Slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een handleiding lezen kan soms best handig zijn :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.