gedit met nieuwe reacties en informatie 
Wat ik op /. gelezen had was dat het een eenmalige actie was. Quote van
http://apnews.excite.com/article/20031023/D7UC1P3G0.html:
Users are not notified of the change, though they may manually turn the feature back on, and AOL won't change it again.
Het is dus niet verplicht uit, maar éénmalig uit. De mensen hebben dus wel een opt-out mogelijkheid (service kan weer aangezet worden).
Eh, je zult verbaasd staan hoeveel mensen File & Printersharing en Client voor MS Netwerken aan hebben staan op hun internetverbinding. Ook wanneer ze geen thuisnetwerk hebben, maar wel een ethernet kaart voor bijv ADSL verbindingen.
Ik bedoelde die messenger service; niet de file & printercharing. Ik vroeg me af of AOL gebruikers programma's draaien die de Messenger service nodig hebben. Natuurlijk zullen er met zoveel gebruikers er vast wel een x aantal zijn, maar ik bedoel het grootste gedeelte (je kan bij beslissingen nou eenmaal niet rekening houden met iedereen).
Hoe kan een programma dat de Messenger Service nodig heeft, die service activeren als het programma van AOL dat weer fijn uitzet wanneer er aangelogd wordt op het netwerk?
zie boven.
Inderdaad. Maar dat betekent niet dat die hele Messenger Service uit moet.
[..]
Dat is wel mogelijk, daarnaast heb ik een alternatief gegeven.
Ja, het filesharing (etc) disablen of netbios verkeer blocken. Hopelijk gaat AOL dat ook doen.
Dat laatste is ook allemaal prima, maar doe dat dan op een fatsoenlijke manier.
Als de service niet weer permanent aan te zetten was of het grootste gedeelte van de AOL gebruikers de service ook nodig had dan kan ik het met je eens zijn dat het niet fatsoenlijk is, maar de service kan wel weer permanent aangezet worden en ik gok dat de meeste AOL gebruikers die service niet nodig hebben.
F_J_K schreef op 25 October 2003 @ 14:29:
En dat is de stap die ze IMHO hadden moeten nemen (na een week lang waarschuwingen gegeven te hebben via dezelfde software die de service heeft uitgeschakeld). Of idd. gewoon poorten blokkeren.
Ik denk niet dat een AOL gebruiker iets van die waarschuwingen zal snappen.
blackd had het over het weigeren van mensen op hun netwerk. Hoe zie je dat als een alternatief om messenger spam te stoppen? Bedoel je het verkeer blocken? Ook een goede stap, maar misschien is dit niet mogelijk.
Je zult maar programma's hebben draaien die afhankelijk zijn van de afgesloten service... Lijkt me een leuke 'lawsuit' trouwens, mis je een afspraak omdat je je 'wekker' opdracht had gegeven via net send je te waarschuwen dat je weg moest

Het kan weer aangezet worden en de meeste AOL gebruikers hebben het toch niet nodig.
Zomaar zaken aanpassen op mijn PC is gruwelijk fout. Nu is het "volgens iedereen" zo dat de gemiddelde AOL user niet echt zeg maar een Tweaker is, maar toch - ik zou dit nooit accepteren.
Je bent ook niet de gemiddelde AOL gebruiker. Met de XS4ALL/Cistron vergelijking probeerde ik aan te geven dat sommige mensen dit als een inbreuk op hun pc zien en anderen verwachten juist dat AOL het internet gedoe voor hun regelt.
En om op de reactie van bkor terug te komen: je hebt gelijk dat voor veel mensen het handig is, maar het
ongevraagd en
zonder een 'opt-out' te kunnen nemen dit te doen kan IMHO niet. Dat 95% van de doelgroep het niet eens door zal hebben betekent niet dat het zo maar mag.
Als iemand toch AOL heeft maar ook een firewall en gewoon goed geconfigureerd en gepatchde machine zou men er met de poten vanaf moeten blijven

Mijn gedachte is niet dat AOL dit kan doen omdat een AOL gebruiker het niet zou merken. Ik denk dat een AOL gebruiker juist _wilt_ dat AOL spam via messengers aanpakt. Verder zie link boven dat het een éénmalige verandering is. Ik zie dit niet als een ongevraagde verandering, maar een onderdeel van het AOL product (veilig 'internet').
Waarom zou AOL z'n gebruikers informeren dat de messenger service wordt uitgezet als 99%+ geeneens wil weten wat het is? Als ze een probleem ermee hebben dan bellen ze de AOL helpdesk wel met "m'n pc doet ut niet".
[
Voor 70% gewijzigd door
bkor op 25-10-2003 17:51
. Reden: meer text erbij ]