[Emule] Bestanden die worden gedownload niet sharen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Hoi, ik gebruik sinds kort Emule (versie 0.30a MorphNext 2a), en nu is het zo dat de files die ik aan het downloaden ben (dus nog niet klaar zijn), ook worden geshared door Emule. Dit wil ik niet hebben, als ik files wil sharen dan geef ik dat wel aan in de preferences door de map toe te voegen.
Dus: weet iemand hoe je ervoor zorgt dat bestanden die je aan het downloaden bent, niet al direct geshared worden tijdens het downloaden?
Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door PipelineNoise op 25-10-2003 13:19 . Reden: typo ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij kan dat niet, en wat maakt het verder uit... is alleen maar beter voor het hele netwerk

• PipelineNoise
Ik hou liever zelf controle over de bestanden die ik deel...

Verwijderd

Die zal je moeten sharen zo werkt het nou eenmaal.

Dat is nou de kracht van emule grrrrrrrrrrom :D

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

kan niet bij mijn weten, en gelukkig maar. Anders kost jij aan de andere gebruikers van het netwerk alleen maar bandbreedte terwijl de bestanden die je aan het downloaden bent verdwijnen van het netwerk.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Maw: jij shared helemaal niets....
Waarom is dit een probleem? Qua snelheid maakt het niets uit, en je eigen 'credits' worden opgebouwd doordat je meteen ook upload aanbied. Hiermee stijg je sneller in de download queues van anderen.

Als mijn eerste opmerking klopt, dan behoor jij tot de groep leechers.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

D'oh, als je dit wilt, haal je het hele eMule principe onderuit. Kan dus niet...

Ik heb een directory G:\Emule en daar staat alleen eMule zooi, die geshared mag worden. Als je zelf controle wilt houden, move je ze gewoon daar vandaan, naar een andere directory. Of je fikt ze op CD en verwijderd ze. Dan share je het niet meer.

Dividend for Starters

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:24:
Maw: jij shared helemaal niets....
Waarom is dit een probleem? Qua snelheid maakt het niets uit, en je eigen 'credits' worden opgebouwd doordat je meteen ook upload aanbied. Hiermee stijg je sneller in de download queues van anderen.

Als mijn eerste opmerking klopt, dan behoor jij tot de groep leechers.
Hoop et niet want dan zal ik hem zeker ip blocken mocht ik er achter komen wat zijn id is op emule.

Ontopic: Zoals uit de antwoorden al blijkt is dit als je je aan de regels houdt niet mogenlijk.
Elk voordeel heb zen nadeel zo ook emule alleen je kan er wel mee leven denk ik.

• PipelineNoise
Hoho: ik deel absoluut bestanden op het netwerk! Daar gaat het ook niet om. Ik vind het alleen raar dat je bestanden kan selecteren om te delen, en dat de client dan plotseling meer gaat sharen.
Maar tuurlijk snap ik dat P2P is gebaseerd op het delen van bestanden...

[toevoeging]
Ik snap best dat dit een middel is om ervoor te zorgen dat mensen, die maar 1 file oid selecteren om te sharen, toch bestanden delen. Maar als je wél genoeg shared, dan vind ik het logisch dat je zelf meer controle houdt over wat je deelt.
[/toevoeging]

[ Voor 34% gewijzigd door PipelineNoise op 25-10-2003 13:40 ]

Verwijderd

PipelineNoise schreef op 25 October 2003 @ 13:35:
Hoho: ik deel absoluut bestanden op het netwerk! Daar gaat het ook niet om. Ik vind het alleen raar dat je bestanden kan selecteren om te delen, en dat de client dan plotseling meer gaat sharen.
Maar tuurlijk snap ik dat P2P is gebaseerd op het delen van bestanden...
Dan is het goed :) no offence dude.
Er is een goede reden voor dat bestanden die door jou worden gedownload automatisch geshared worden.

Namenlijk dat het bestand op die manier veel sneller zal verspreiden dit is vooral een voordeel bij bestanden met weinig complete bronnen.

Ik heb er soms ook weleens last van dat er af en toe eentje door mijn upload heenglipt bij het releasen maar het is helaas niet anders.

Verwijderd

Allereerst: Niet iedereen heeft beschikking over een mooie upload en willen wel downloaden. Als je nou een upload van 1 mbit hebt, dan vind ik dat je best wat kunt uploaden, maar als je een zeer krappe upload hebt kan ik me er iets bij voorstellen. Leechers zijn niet per definitie mensen die willens en wetens het P2P netwerk willen misbruiken.
Ten tweede: Het kan wel degelijk, maar dat zal programmeerkunsten vereisen. De source van Emule/Edonkey is te downloaden, en die kun je dus -als je wilt- zelf veranderen en opnieuw compilen, maar echt heel makkelijk is dat niet.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:46

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:40:
Allereerst: Niet iedereen heeft beschikking over een mooie upload en willen wel downloaden. Als je nou een upload van 1 mbit hebt, dan vind ik dat je best wat kunt uploaden, maar als je een zeer krappe upload hebt kan ik me er iets bij voorstellen. Leechers zijn niet per definitie mensen die willens en wetens het P2P netwerk willen misbruiken.
Ten tweede: Het kan wel degelijk, maar dat zal programmeerkunsten vereisen. De source van Emule/Edonkey is te downloaden, en die kun je dus -als je wilt- zelf veranderen en opnieuw compilen, maar echt heel makkelijk is dat niet.
bull, je kan altijd uploaden, al is het maar 3-4 kbyte/seconde
niet sharen = lame, zelfs al zit je achter een telefoonlijn. Dan moet je maar een andere bron zoeken voor je iso's of divx'en

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zelfs mensen die niet willen sharen kunnen een 2kB/s upload aan laten staan en op deze manier 1 slot vrijmaken voor upload, zelfs op 56k6 kan je dna nog steeds browsen, dus wat je zegt gaat niet op.

Human Bobby

• PipelineNoise
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:40:
Hmm, helaas geschreven in C++, ik kan alleen een beetje Java! Helaas!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
ernstblaauw: dit is helemaal niet tegen jou gericht maar dit is even een poging om de (nu wel bekende :+ ) discussie over dat niets uploaden lame is, af te kappen:
  • Leechen is lame. Je jat al van de artiesten/programmeurs en ook nu nog eens van de mensen die wel uploaden, je verziekt het netwerk.
  • En dan is een tegenargument: boejeuuuh, ik wil NU de nieuwste Frans Bauwer hebbeuh.
  • En een ander: maar in mijn eigen uitzonderlijke situatie kan ik op sommige tijdstippen niet uploaden, maar op andere wel. Dus ik wil het zelf kunnen kiezen, en ja ik weet dat dit gevolgen kan hebben voor het netwerk maar per saldo upload ik zat.
Laten we het verder maar niet over leechen hebben aub, er zijn best bestaande draadjes over omhoog te schoppen of een nieuwe te starten :P

Ik draai al even geen eMule meer, maar zonder C++ kennis (en bestaande mods die het doen zonder erg lame te leechen) kan je in in ieder geval de prioriteit van je bestaande gesharede bestanden hoog zetten en die van de gedownloade laag. Is niet 100% afdoende maar helpt misschien :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Weet niet of het met morphnext kan maar je kan ook wat van die bestanden die je wel wilt delen op release zetten dan komt er niks anders meer doorheen.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Het is idd mogelijk om de prioriteit in te stellen van de bestanden met bate tot uploaden, natuurlijk een kromme oplossing die in de praktijk wel matig(is genoeg) werkt. Tenzij je absoluut niet wil laten weten dat je shared.

Eerlijk gezegt snap ik niet waar de topic starter zich druk om maakt, tenslotte uploaden van bestanden die je (wil) download(en) is de manier om zelf dan werkelijk iets te downloaden. Dit is nl het succes van ED2K.

Verwijderd

Ik kan de vraag van TS ook nog in een ander licht plaatsen. Misschien wil hij wel hele zeldzame bestanden sharen maar download hij gangbare bestanden, die meteen weer geshared worden.
Wil ie aardig zijn, kan het dus niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 19:06 ]

• 3R
  • Laatst online: 31-10-2025

3R

infrequent visitor

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:06:
Ik kan de vraag van TS ook nog in een ander licht plaatsen. Misschien wil hij wel hele zeldzame bestanden sharen maar download hij gangbare bestanden, die meteen weer geshared worden.
Wil ie aardig zijn, kan het dus niet...
Dat kan je in dat geval ondervangen door prioriteiten in te stellen. Bijvoorbeeld "very low" voor de bestanden die hij aan het downloaden is en "release" voor de bestanden die hij wil delen.

Persoonlijk vind ik dat de TS het gewoon zo moet laten zoals het nu is, dat is tenslotte het principe waarop dit netwerk is gebouwd.

Edit: typefoutje :)

[ Voor 5% gewijzigd door 3R op 25-10-2003 19:11 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24

Nibbz

Postmaster General

Het stond hierboven ook al, als er eenmaal een download klaar is... uit je shared dir halen... en de tijd dat je dat bestand aan het downloaden bent, word het al geshared... daar is dan niks aan te doen. Tja, en anders... geen eMule gebruiken

13:37

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16

Zoefff

❤ 

ernstblaaauw, je hebt er alleen maar voordeel bij dat je temp files geshared worden. Sterker nog, het zou erg dom zijn om ze níet te sharen.

Kijk maar eens naar je queue. Over het algemeen worden voornamelijk de bestanden geupload, die jij ook aan het downloaden bent. Dit komt omdat er een soort credit-wisselwerking is tussen clients. Als jij bestand A van iemand download, krijgt hij credits bij jou. Hij gaat vervolgens delen van bestand A van jóu downloaden, die hij nog niet heeft, waardoor jij ook weer credits krijgt bij hém :)

Als dit zo een tijdje doorgaat met meerdere clients, is dat erg voordelig. Mocht je deze files nu niet sharen, dan loop je een hoop credit mis, en zal je stukken langer in de queues staan.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• n00bs
  • Laatst online: 12:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe zit dat eigenlijk bij Overnet Zoefff, daar wordt toch alleen gewerkt met queue's

• PipelineNoise
Ah, er is me nu een stuk duidelijker hoe het netwerk in elkaar zit. Ik kijk wel ff naar de priority settings, maar ik weet nog niet of ik daar wat mee doe. Allemaal bedankt!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoefff schreef op 25 October 2003 @ 20:43:
ernstblaaauw, je hebt er alleen maar voordeel bij dat je temp files geshared worden. Sterker nog, het zou erg dom zijn om ze níet te sharen.

Kijk maar eens naar je queue. Over het algemeen worden voornamelijk de bestanden geupload, die jij ook aan het downloaden bent. Dit komt omdat er een soort credit-wisselwerking is tussen clients. Als jij bestand A van iemand download, krijgt hij credits bij jou. Hij gaat vervolgens delen van bestand A van jóu downloaden, die hij nog niet heeft, waardoor jij ook weer credits krijgt bij hém :)

Als dit zo een tijdje doorgaat met meerdere clients, is dat erg voordelig. Mocht je deze files nu niet sharen, dan loop je een hoop credit mis, en zal je stukken langer in de queues staan.
Hmm, ik zat een soortgelijk verhaal te typen, druk ik op verstuur wil het niet, omdat ik te veel aan het uploaden ben. Er zijn gelukkig meer behulpzame mensen ;)
Het enige wat je zou kunnen doen is de prioriteit op 'Very Low' zetten bij de shared files, dan gaan de bestanden die je wel wilt uploaden eerder weg dan de gene die je eigenlijk niet wilt uploaden.

-edit-
Aarghhh, ik drink te veel lees niet goed, was dus al gezegd

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 25-10-2003 20:59 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1