Hallo, ik heb voor mijn Profielwerkstuk het onderwerp compressietechnieken gekozen, en het leek mij een leuk idee om zelf een klein compressieprogrammatje te maken, ik heb nu gewoon dit gemaakt:
Maar nu moet ik een hele lijst met woorden gaan zoeken, nu is mijn vraag dit:
Is er niet een manier om met visual basic de woorden te rangschikken? zodat hij ze sorteerd op aantal like this:
internet 5 keer, school 3 keer, etc, zodat ik dan alleen de woorden die vaak voorkomen kan verkleinen naar iets, iets met een loop ofzo, totaan de woorden die 3 of minder letters hebben.
Aangezien de search hier niet werkte, en ik bijgod geen idee had hoe ik dat kon vinden in msdn heb ik het hier maar gevraagd,
Of heeft iemand nog een ander idee voor meer compressie?
alvast bedankt!
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Dim OldText As String Dim NewText As String OldText = TextBox1.Text NewText = Replace(OldText, "computer", "{4") NewText = Replace(NewText, "uitgeven", "[3") NewText = Replace(NewText, "aandelen", "[2") NewText = Replace(NewText, "internet", "[4") NewText = Replace(NewText, "Google ", "{2") NewText = Replace(NewText, "door", "{5") NewText = Replace(NewText, "snel", "{3") NewText = Replace(NewText, "een", "[1") NewText = Replace(NewText, "de", "{1") TextBox2.Text = NewText |
Maar nu moet ik een hele lijst met woorden gaan zoeken, nu is mijn vraag dit:
Is er niet een manier om met visual basic de woorden te rangschikken? zodat hij ze sorteerd op aantal like this:
internet 5 keer, school 3 keer, etc, zodat ik dan alleen de woorden die vaak voorkomen kan verkleinen naar iets, iets met een loop ofzo, totaan de woorden die 3 of minder letters hebben.
Aangezien de search hier niet werkte, en ik bijgod geen idee had hoe ik dat kon vinden in msdn heb ik het hier maar gevraagd,
Of heeft iemand nog een ander idee voor meer compressie?
alvast bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door the-hell op 25-10-2003 13:07 ]