Toon posts:

[win95/98] Beschermingsfout bij apparaat IOS

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze melding krijg ik telkens bij het opstarten (zonder dat windows opgestart is)
tijdens het initialiseren van het apparaat IOS:
er is een beschermingsfout opgetreden
en dan moet ik opnieuw opstarten

heeft iemand een idee wat het apparaat IOS nu eigenlijk is ?
dan kan ik die eruit slopen :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Deze is standaard. Je gebruikt zeker een een AMD K6-2 350 of sneller?

Je CPU onderklokken tot onder de 350, deze (http://download.microsoft...oad/kb/amdk6/amdk6upd.exe) patch halen, installeren en weer terugzetten op normale snelheid :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pentium 4 systeem, helaas dan werkt win95 niet.. en krijg je dus deze fouten

maar als je windows wel start (en soms doet ie het wel) dan werkt het wel stabiel

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MuNKeY - op GoT is het belangrijk dat je voordat je een topic opent zelf eerst het een en ander uitzoekt, op dit moment werkt de GoT search helaas niet, en is het dus moeilijk om je probleem op GoT te vinden.

Zoeken bij Microsoft werkt echter nog wel, en aan de replies te zien was er toch het een en ander te vinden. Probeer voortaan dan ook eerst even zelf te zoeken, voordat je een topic opent.

Probeer ook in je topic iets meer informatie te geven - is hij deze fout opeens spontaan gaan geven, heb je iets veranderd aan je PC ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 25 October 2003 @ 13:24:
MuNKeY - op GoT is het belangrijk dat je voordat je een topic opent zelf eerst het een en ander uitzoekt, op dit moment werkt de GoT search helaas niet, en is het dus moeilijk om je probleem op GoT te vinden.

Zoeken bij Microsoft werkt echter nog wel, en aan de replies te zien was er toch het een en ander te vinden. Probeer voortaan dan ook eerst even zelf te zoeken, voordat je een topic opent.

Probeer ook in je topic iets meer informatie te geven - is hij deze fout opeens spontaan gaan geven, heb je iets veranderd aan je PC ?
ik had niet meteen aan microsoft gedacht , sorry

het is een pentium 133 , 48 mb ram
en een 1,6 GB harde schijf

dit is dus een oude computer die ik inelkaar aan het zetten was , maar dat gaat dus op 1 of andere manier niet goed

aan de HDD kan het niet liggen want alle 3 de HDD"s die ik over heb geven deze fout en werken wel

ik ga eerst eens dat smartdrv spul proberen

Verwijderd

Topicstarter
IOS probleem , dag 2

ik heb alles geprobeerd wat er op die site stond van microsoft
geen geluk mee gehad
ik heb daarna er maar win98SE opgezet maar die geeft dezelfde melding
maar dan in het engels

dus als er een modje ffe het topic kan veranderen in [win98SE] beschermingsfout bij apparaat IOS . zou ik dat zeer op prijs stellen

verder heb ik nog bij de site van microsoft gekeken voor IOS problemen bij windows 98 , maar daar zijn alleen fouten ermee vanwege slechte drivers enzo ,
dus ik denk eraan om de PCI kaarten die erin zitten maar ffe te verwijderen, misschien dat daar het probleem zit

verder iemand nog tips

ps: het kan ook zijn dat ik de bios moet updaten , weet iemand een site waar ik die updates kan vinden/downloaden ??? b.v.d.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Heb je al eens opgestart in veilige mode?
Als je dat doet lukt het vaak nog wel en kun je kijkken welke apparaten geinstleerde zijn. Enige nadeel van veilge mode je cdrom doet het niet. Dus je moet of even dos drivers laden voor je cdrom of alle benodigde drivers eerst op hd kopieren.

Even een bios geven met zo weinig informatie gaat natuurlijk niet!
Dus wat is het merk en het type van het mobo.
Als je dit niet kunt vinden moet je met google zoeken op de bios string die onder aan je scherm verschijnt bij het opstarten meestal kun je daarmee de fabrikant achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Wortelsoft schreef op 26 October 2003 @ 16:36:
Heb je al eens opgestart in veilige mode?
Als je dat doet lukt het vaak nog wel en kun je kijkken welke apparaten geinstleerde zijn. Enige nadeel van veilge mode je cdrom doet het niet. Dus je moet of even dos drivers laden voor je cdrom of alle benodigde drivers eerst op hd kopieren.

Even een bios geven met zo weinig informatie gaat natuurlijk niet!
Dus wat is het merk en het type van het mobo.
Als je dit niet kunt vinden moet je met google zoeken op de bios string die onder aan je scherm verschijnt bij het opstarten meestal kun je daarmee de fabrikant achterhalen.
tis een award :)

mobo type weet ik zo ffe niet , kijk ik later wel na ,

opstarten in safe mode werkt ook niet
zelfde fout

dus ik denk nu wel dat het aan de hardware ligt
Pagina: 1