Toon posts:

2 Netwerken op 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel thuis als op school een netwerk.
Is het ook mogelijk om met mijn laptop op beide netwerken te laten draaien, zonder dat ik de netwerkinstellingen hoef aan te passen? En zo ja hoe moet ik dit instellen?
Dus het is de bedoelingen dat ik 2 netwerken op 1 computer heb draaien. dit hoeft als vanzelfsprekend niet op het zelde moment.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Verwijderd

Gebruik je thuis DHCP ? En op je werk ?

Verwijderd

Topicstarter
Op bijde netwerken maak ik gebruik an DHCP

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
http://www.webattack.com/get/switchip.html

met dat programma gaat het heel makkelijk, eerst ff een profiel aanmaken voor thuis en op school/werk. Daarna met 1 druk op de druk verandert ie al je instellingen zodat je meteen aan het werk kan.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
is dat niet te doen in de vorm van profielen?

Verwijderd

Als je nu op je Werk inlogd met een netwerk account, en thuis met een local aangemaakt account.

Zou moeten werken.

De netwerkinstellingen van je NIC worden automatisch goedgezet door DHCP, hier hoeft niks mee te gebeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:06 ]

Verwijderd

Als de workgroup namen hetzelfde zijn moet het volgens mij geen probleem zijn. Je geeft je computer dan gewoon een 'vrij' ip adres, wat zowel op je thuis- als werknetwerk geen conflicten veroorzaakt.

Gebruik je echter thuis en op je werk een andere workgroup naam, dan kom je er volgens mij niet onderuit om ff bij system properties->Network Identification, de workgroup naam te veranderen en te rebooten als je van netwerk wilt wisselen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

netswitcher :Y)

[ Voor 56% gewijzigd door Erkens op 25-10-2003 13:08 . Reden: url toegevoegd ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

xp schakeld automatisch over of je kan een alternate adres opgeven

maar het simpelst is het als je de DHCP range thuis gelijk maakt aan die van school dan zoekt de pc elke keer naar dezelfde gateway en zo..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Zelf doe ik dit ook, maar dan via het programma Mobile Net Switch.
Deze is evenals voorgenoemde programma's makkelijk in gebruik d.m.v. profielen in te stellen en te switchen met 1 muisklik.