Trunken van NIC's

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Aan de hand van deze topic vroeg ik mij af hoe gaat dat "trunken" in win2k

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14750
het is niet alleen interessant voor ruimte maar je kunt dual nic kaarten ook samenvoegen (trunken) zodat de machine ze ziet als 1 netwerk kaart en daardoor je een virtuele 200Mbit verbinding krijgt. De Switch of de router waar die aanhangt moet het wel supporten. En vergeet niet die kleine 1 u hoge kasten hebben vaak maar 1 uitbreiding slot en dan is een multi nic kaart handig. Je hebt ze zelfs met 2 maal 100Mbit en 1 Gigabit in 1 kaart. Kijk dat zijn leuke kaartjes. Helaas niet voor thuis
dit zij Killah

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 05 december 2000 17:15 schreef KMK het volgende:
Aan de hand van deze topic vroeg ik mij af hoe gaat dat "trunken" in win2k

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14750
[..]
dit zij Killah
heel makkelijk. Je hangt deze netwerk kaart met 2 utp kabels aan een switch. software van 3com draaien...voila. 200mbit 8-)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Welke switches suporten dit? zijn dit alleen de dure? of prakties elke?
en ken dit ook onder linux??

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 06 december 2000 16:02 schreef Da_BoR het volgende:
Welke switches suporten dit? zijn dit alleen de dure? of prakties elke?
en ken dit ook onder linux??
elke switch.

ut heeft nix met de switch te maken. het truncen gebeurt in de computer. die moet gaan balancen over 2 netwerkkaarten. De switch heeft nix in de gaten...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04
trunken en load-balancen is verschillend.
Bij load balance worden de gebruikers verdeeld over de servers.
Bij trunken worden 2 of meerdere fysieke lijnen gezien als één verbinding, zowel de switch als de nics moeten dit ondersteunen. Het is zelfs over het algemeen merkgebonden aangezien bijna iedere fabrikant z'n eigen protocol daarvoor heeft, en die werken bijna nooit samen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh