Toon posts:

DVD burn succesfull, Fout op ca 60%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal

Zoals de topic al zegt gaat het DVD branden niet meer zoals het hoort... Het branden op zich wel, tenminste dat geeft nero aan, die zegt burn proces succesfull. Maar dat niet helemaal waar. Als ik de data terug wil zetten, of af wil spelen (in geval van video dvd) dan gaat het mis op zo'n 60%. Ik had al een paar honderd DVDs gefikt zonder problemen!!, en heb helemaal niks gewijzigd aan mijn systeem, ook heb ik geen nieuwe programma's geinstalleerd.

AMD 1800 proc, Pioneer A05, 512 mb intern, 7200rpm 80HD, dit zou toch genoeg moeten zijn om netjes te kunnen branden.

De brander is in een andere pc getest, hij brande perfect op 4 speed, dus brander is ok.
Windows XP opnieuw geinstalleerd en zo kaal mogenlijk, het probleem blijft aanwezig.
Verschillende DVDs van verschillende soorten geprobeerd, het probleem blijft aanwezig.

Nu kan ik 1 voor 1 alle andere mogenlijke onderdelen vervangen, maar dat wordt wel een hele dure grap (voor mijn portomonee wel in ieder geval.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand anderszins suggesties?

Camier

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 12:13:
Ik had al een paar honderd DVDs gefikt zonder problemen!!, en heb helemaal niks gewijzigd aan mijn systeem, ook heb ik geen nieuwe programma's geinstalleerd.
Versleten misschien?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je in nero al geprobeerd de optie (weet niet precies hoe het heet) "Verify Write" of iets in die richting aan te zetten?
En heb je al de laatste versie van nero geinstalleerd?

Verwijderd

nieuwe firmware al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Very writen data heb ik nog niet geprobeerd, maar dat geeft dan ook alleen aan dat ie fout is, als ie dat al aangeeft. Ik heb iets ouwere en de nieuwste nero geprobeerd. Ook clone DVD en Prassi. Zowel met images en gewoon vobs.

Camier

Verwijderd

Topicstarter
Ook de nieuwste firmware heb ik er al overheen gehaald.
De Brander is al getest in een andere pc. Hij brande prima en ook het terugzetten/lezen van de data ging prima.

Camier

Verwijderd

Ik heb het brandprobleem opgelost door bij mij een clean install te doen, daarna voorzichtig proberen de VIA chipset drivers een voor een te installeren (in mijn geval dan). Bleek in de ide driver tool ofzo te zitten. Dus die niet geinstalleerd.

Verder was het bij alleen mogelijk om met Recordmax Stomp te branden. Die deed het altijd! Vaag.... Je kan een demo downen en het proberen, geen slecht programma trouwens.
Pagina: 1