Toon posts:

[PHP] (Sub)Menu generator

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een script moeten schrijven dat onbeperkt menu's en submenu's moet kunnen generen. Ik weet niet hoe ik dat het beste moet aanpakken.
Hoe de menu aan elkaar te linken en op de juiste locatie weten toe te voegen.

Heeft iemand tips hoe ik dat het beste aanpak ?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
1. Beehive van Clay kan dit bijvoorbeeld, kijk maar eens op z'n homepage.
2. Dit is W&G-voer, niks met PHP en/of programmeren op zich te maken, tenzij je 't script op meerdere pages in mekaar wil steken, maar dan nog is 't programmeren van een menu niet iets wat je in PHP doet maar in DHTML.
3. Is dit huiswerk? Zo ja, je hoort zoiets dan grotendeels zélf te doen en niet 't te rippen van een andere site of iets voorgemaakts te nemen.
4. Dit is een *schaamteloze* scriptrequests, tenzij je de techniek erachter wil, en dat is gewoon kijken welke page er nu in de browser staat en adhv van die gegevens de linkjes naar de verschillende subpages bepalen.

Succes.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Schrijf een menu en een menuitem klasse, en die menu klasse kan dan links en submenu's bevatten. Bij het genereren loop je alles recursief door, en genereer je dus de HTML. Elke klasse kan zijn eigen id krijgen, die kun je zelf genereren, en je kunt dan instanties van menu en menuitem classes ook een property parent oid. geven. Zo weet ieder object met welke andere objecten deze direct te maken heeft.
coubertin119 schreef op 25 October 2003 @ 12:12:
Beehive is een JS library.
2. Dit is W&G-voer, niks met PHP en/of programmeren op zich te maken, tenzij je 't script op meerdere pages in mekaar wil steken, maar dan nog is 't programmeren van een menu niet iets wat je in PHP doet maar in DHTML.
Die code moet nog steeds server-side gegenereerd worden, en wie vroeg er om funky uitklapeffectjes? Het kan net zo goed zo plat zijn als een pannenkoek.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 12:14 ]

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 22:18

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 25 October 2003 @ 12:12:
3. Is dit huiswerk? Zo ja, je hoort zoiets dan grotendeels zélf te doen en niet 't te rippen van een andere site of iets voorgemaakts te nemen.
4. Dit is een *schaamteloze* scriptrequests, tenzij je de techniek erachter wil, en dat is gewoon kijken welke page er nu in de browser staat en adhv van die gegevens de linkjes naar de verschillende subpages bepalen.

Succes.
3. Dit is GEEN huiswerk! Ik wil dit zelf schrijven omdat je dan zelf alles begrijpt en het tot in de kleinste details aan te passen. Ik vraag geen script, ik kan ook wel een menu maken in DHTML, maar weten hoe ik de menustructuur moet opbouwen.
4. Dit is geen scriptrequest, nogmaals ik wil dit zelf doen en niet een kant-en-klare oplossing.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 12:16:

4. Dit is geen scriptrequest, nogmaals ik wil dit zelf doen en niet een kant-en-klare oplossing.
Mjah, je kan dat wel zeggen, maar toch komt het zo over. Het is hier geen hints begrijp je. ;)

Als je het echt zelf wil doen, dan moet je wat info gaan zoeken over recursieve functies maken. Vervolgens zijn de kernwoorden "parent" en "childs" ook wel van belang. En echt, ik had hier een kant-en-klare oplossing kunnen neerzetten, maar dat wil je niet. :P

Dus voordat je hier een topic komt openen, ga zelf 'ns op zoek. Probeer 'ns een hoop. Als je na 3 dagen tegen je monitor begint te slaan en met je hoofd tegen de muur bonkt, kom dan 'ns terug om aan te geven wat je hebt gedaan en geprobeerd. Recursieve functies maken is een kwestie van doen om het te begrijpen. Het is logica en daarom niet direct te snappen. Succes ermee. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
offtopic:
Wel, mij komt dit topic over als een manier om een grafische weergave van een menu met submenu's te bewerkstelligen, en gezien ik naar menselijke maatstaven nog betrekkelijk goed teksten kan interpreteren wil dat dus zeggen dat de topicstart onduidelijk is.

Cheatah:: En terug ontopic. Eigenlijk moet deze code niet per se serverside gegenereerd worden, je kan ook een page-check doen in Javascript en aan de hand van dat gegeven het hele ding aan mekaar hangen. Handig voor servers die geen serverside talen ondersteunen.

hbb:: En wat bedoel je met "op de juiste locatie weten toe te voegen"? Volgens mij zoek je gewoon een absolute/relatieve positionering dmv CSS, maar wees gewoon eens duidelijker van het begin af aan, daarmee vermijd je discussies als deze en wild gegok.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 12:12:
Schrijf een menu en een menuitem klasse, en die menu klasse kan dan links en submenu's bevatten. Bij het genereren loop je alles recursief door, en genereer je dus de HTML. Elke klasse kan zijn eigen id krijgen, die kun je zelf genereren, en je kunt dan instanties van menu en menuitem classes ook een property parent oid. geven. Zo weet ieder object met welke andere objecten deze direct te maken heeft.

Het kan net zo goed zo plat zijn als een pannenkoek.
Ik ga het eens met recursie proberen. In het begin moet het inderdaad zo plat zijn als een pannekoek, later zal ik de vormgeving doen.

Ik kom wel terug als het niet lukt :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 13:26:
[...]
Ik ga het eens met recursie proberen. In het begin moet het inderdaad zo plat zijn als een pannekoek, later zal ik de vormgeving doen.

Ik kom wel terug als het niet lukt :)
Typ dan wel een uitgebreide, heldere, begrijpelijke openingspost volgens P&W FAQ - De "quickstart", want dit ging totaal nergens over :z

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.