Toon posts:

[WinXP] windows installed niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
m'n pc die ik moet bouwen tot erg wazig.

Heb alles geinstalleerd, master slave en andere settings kloppen 100% zeker. Maar als ik dan XP installeer en hij laad alles van de cd dan staat er starting XP als ie dat heeft gedaan en komt een scherm met een streepje linksboven te knipperen, ken je wel. Verder doet ie niks meer. In Fdisk hangt de schijf als ik wil partitioneren, 1 partitie lukt wel maar 2 niet, hanger etc, kutzooi dus. CPU, mobo en voeding werken, zijn van mij geweest. Iemand enig idee? Win98 wil ie niet opstarten met bootdisk, hangt ook als ie eigenlijk cd moet laden, alt+ctrl+del werken dan ook niet meer. Dvd speler heb ik vervangen door brander maar zelfde probleem.

Pc=Aopen 16xdvd, 40gig hdd samsung, amd2000, 1gig geheugen 333mhz, MSI KT333 mobo

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28

Japie.G

Colour Classic

Heb dit al ik weet niet hoevaak meegemaakt.

Het lag een keer aan brak geheugen,
Het lag een keer aan een brakke HD,
Maar ook een keer aan de viruswarning in het BIOS

Kijk even of de Bios Virus Warning niet toevallig op Enabled staat!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit, BIOS herkent alles in de BIOS, BIOS reset ook geprobeerd.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 11:55 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gewoon alles aan de IDE-channels weer loshalen.

FDISK helemaal vergeten :)

HD op IDE-channel 1 als master (jumper uiteraard ook op master)
DVD op IDE-channel 2 als master (jumper uiteraard ook op master))

In BIOS opstarten vanaf CD
XP=CD erin
Installeren
verder wijst het zich vanzelf.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dan laad ie wel alles vanaf de cd, maar dan na het laden van NTFS en FAT hangt ie en knippert er een streepje linksboven met zwart beeld. Reset is dus noodzakelijk.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 12:06:
Dan laad ie wel alles vanaf de cd, maar dan na het laden van NTFS en FAT hangt ie en knippert er een streepje linksboven met zwart beeld. Reset is dus noodzakelijk.
Dit heb ik ook gehad bij me pa zijn pc hoor, duurde wel 5 min maar als je even wacht gaat ie wel verder met installeren..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Topicstarter
Half uur gewacht, heb gegeten gisteren en pc aangelaten maar nog geen resultaat :'(

Verwijderd

Welk moederbord ? Kijk eens voor nieuwe bios ?

Verwijderd

ik heb dat ook gehad, toen was de cdrom speler kapot
af en toe geeft ie zomaar de geest en na reboot is ie ineens weer goed
nu een andere cdspeler en doet ie piccobello

Verwijderd

Topicstarter
Heb BIOS 5.7 (nieuwste geloof ik) en die heeft altijd goed gewerkt op mijn eigen pc. Deze pc is van mij geweest maar heb ik verkocht aan een vriend en ik moet deze bouwen, zal straks nog eens harde schijf vervangen en dvd speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 12:14 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had ik vandeweek ook bij het bouwen en installeren van een pc... Bleek dus gewoon de processor naar de klote te zijn...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Haal dan eerst de HD totaal leeg dus verwijder alle partities en kijk desnoods (nog eens) even in de FAQ want daar staan de meeste problemen/oplossingen voor dit probleem al genoemd.

ARME AOW’er

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
draai memtest eens? www.memtest86.com
misschien is je geheugen brak...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
OS in topictitel gezet, zie WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 25 oktober 2003 @ 12:18:
draai memtest eens? www.memtest86.com
misschien is je geheugen brak...
2x512mb, lijkt me stug dat ze allebei brak zijn, vanavond moet ik die harddisk van Samsung nog eens testen, dan heb ik tenminste meer duidelijkheid en weet ik of het of het aan de harddisk of aan de dvd drive ligt. Die 2x512mb 333mhz heb ik in mijn pc zelf ook nog 1 jaar gebruikt en heeft perfect gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Alles vervangen onderhand, geheugen, harddisks, ide kabels, dvd speler. Maar nog hetzelde probleem, zou het eraan kunnen liggen dat ie op udma 5 loopt ipv 6 en dus niet op udma 133 loopt?

Verwijderd

Als je vanaf cd installeert gelijk in het blauwe scherm tijdens hardwarescan op F5 drukken en standaard pc selecteren.
Installatie blijft waarschijnlijk hangen op acpi mogelijkheden van je moederbord.
ps zet in je bios acpi uit als dat mogelijk is !

Verwijderd

Zelfde gehad, maar bleek een brakke XP cd te zijn.
Khad al een kopietje van die cd, die erin en installeren maar

Verwijderd

Topicstarter
win 98 is het ook niet en de hardwarecontroler komt ie nog wel door, daarna in dat blauwe scherm dat ie alles controleert hangt ie pas. Loading win XP install of zoiets dergelijks, meteen daarna hangt ie.

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:24

dutch_camel

It's Orange!

Niet toevallig een van je koelingen aan flarden? Ik heb dit ook eens met een systeem meegemaakt. Bleek dus de CPU koeling te zijn. Dus: CPU koeler, System koeler? Ik weet niet of je MoBo een FanFailure optie heeft, en of ie aanstaat, en of je in de BIOS readouts kunt doen tav je Fan behaviour ....

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb nog eens de UDMA op mode 5 gezet ipv 6 en nu installeerd windows perfect.

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

ik heb dit probleem ook al eens gehad op de pc van men pa,
Win98 kon ik er wel op, maar Xp lukte niet terwijl ik er 100%
zeker van was dat de cd niet brak was,

ik heb toen eens de SP1 op de cd toegepast (enroll of hoe heet dat)
zodat dus de SP1 al op de cd stond, hierna ging het installeren
zonder probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem was dus bekend bij samsung schijven :(
Pagina: 1