Belminuten echt vanaf dag 1 !?

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20
Hi !!

Mijn vraag is, er wordt altijd geroepen "zoveel belminuten per maand".
Maar hoe krijg ik daar nou controle over ? Beginnen je belminuten echt op dag 1 van de maand of begint de maand op de dag van activering van je sim ?

THANKS !!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Bij mij (Vodafone) is het volgens mij na activering van je abo.
Dit kan echter schelen per provider. Oplossing: bel ze, of kijk op je factuur.

• ericafterdark
Ik heb nu nog KPN Hi en ik heb af en toe het idee dat er niks van klopt maarja ik ben er over 4 weekjes toch gelukkig vanaf.

Ga nu voor Telfort dus misschien weet iemand dat al 8)

• _mitch_
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 15:43
Veelal beginnen je minuten idd vanaf de 1e dag van de maand.

Bij Vodafone kun je na het bellen van 117 en het kiezen van optie 1, een smsje met je actuele belvoorraad ontvangen...
Bij Ben/Orange is het online in te zien en start het ook vanaf de 1e van elke maand.
Met de overige providers heb ik geen ervaring, maar het lijkt me niet meer dan logisch. Daarnaast is het ook makkelijker in de verwerking lijkt me...

Ciao,

Mitch

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

_mitch_ schreef op 25 oktober 2003 @ 11:54:

Bij Ben/Orange is het online in te zien en start het ook vanaf de 1e van elke maand.
Bij mij is het elke keer de 11e van de maand, dus dat klopt niet (orange). Maar bij orange iig zeggen ze de ingangsdatum als je je bundel opvraagt. En je krijgt een smsje wanneer die ingegaan is.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

T-mobile hiero, vanaf de 9e t/m de 8e loopt het bij mij, zal wel standaard zijn bij hun want in januari aan het einde van de maand begonnen met mijn abo en toen tot 8-2 dus slechts een deel van de maand als 1e factuur

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Vodaphone vanaf dag 1, KPN weet ik niet (shame on me), Telfort zover ik weet niet. T-Mobile zover ik weet niet, Orange denk het wel

• ericafterdark
Hmmm, naja ik ga hopelijk deze week toch voor dat Telfort abonnement dus dan zit ik toch tegen het einde van de maand en blijft het hopelijk overzichtelijk mocht de maand niet op dag 1 beginnen maar op start abonnement.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je toch voor Telfort gaat: www.studentmobiel.nl

• ericafterdark
Scheelt net niks met GSMWeb.nl (toch ?!) en vrienden die ik ken hebben al ervaring met GSMWeb dus ik denk dat ik gewoon GSMWeb neem ;)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij KPN gaat het in op de dag dat je sim is geactiveerd. Dus zou je vandaag je sim activeren, dan gaat je nieuwe belbundel telkens op de 25ste van de maand in.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Eiríkr schreef op 25 October 2003 @ 12:13:
[...]

Scheelt net niks met GSMWeb.nl (toch ?!) en vrienden die ik ken hebben al ervaring met GSMWeb dus ik denk dat ik gewoon GSMWeb neem ;)
Zeker GSMweb is TOP, heb VELE goede ervaringen met ze... alleen studentmobiel is een stuk goedkoper :) en volgens telecomvergelijker ook DIK in orde

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De telling van je minuten is verschillend per provider.

Bij Vodafone is het bijvoorbeeld altijd van de eerste dag van de maand, tot de laatste dag van de maand.
Bij T-Mobile en Debitel heb je volgens mij 'Spilt-billing', dat wil zeggen dat je niet de zelfde periode heb dan elke andere klant. Dat doen ze om het werk te verdelen.
Als je het dan wil weten zal je de provider even moeten opbellen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
_mitch_ schreef op 25 October 2003 @ 11:54:

Bij Vodafone kun je na het bellen van 117 en het kiezen van optie 1, een smsje met je actuele belvoorraad ontvangen...
ik heb debitel vodafone is het dan ook mogelijk je belvoorraad op te vragen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sequence schreef op 25 October 2003 @ 12:00:
T-mobile hiero, vanaf de 9e t/m de 8e loopt het bij mij, zal wel standaard zijn bij hun want in januari aan het einde van de maand begonnen met mijn abo en toen tot 8-2 dus slechts een deel van de maand als 1e factuur
t-mobil hiero, heb abbo toen op de 24ste afgesloten, en hij loopt bij mij van 24 tot 23 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Bij Orange verschilt het nogal. Er zijn 5 "billcycles" zoals dat heet.

Als je bijvoorbeeld in billcycle 1 zit, dan ontvang je de bundel steeds op de eerste van de maand. Zodra je je nieuwe contract activeerd dan krijg je een deel van de bundel toegewezen, afhankelijk van de billcycle waar je in zit. Zou je in Billcycle 1 zitten en je activeerd je contract op de 15e, dan ontvang je dus een halve bundel. De eerste volledige bundel gaat dan in op de 1ste van de volgende maand.

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 20:27

KRASH

Juist ja...

Metalium- schreef op 25 oktober 2003 @ 15:37:
Bij Orange verschilt het nogal. Er zijn 5 "billcycles" zoals dat heet.

Als je bijvoorbeeld in billcycle 1 zit, dan ontvang je de bundel steeds op de eerste van de maand. Zodra je je nieuwe contract activeerd dan krijg je een deel van de bundel toegewezen, afhankelijk van de billcycle waar je in zit. Zou je in Billcycle 1 zitten en je activeerd je contract op de 15e, dan ontvang je dus een halve bundel. De eerste volledige bundel gaat dan in op de 1ste van de volgende maand.
Dit is niet waar, ik heb sinds maandag mijn orange abonnement, maar ik moet tot de 6e volgende maand wachten op mijn eerste bundel. Als je je sim ontvangt heb je er 15 euro tegoed op staan als starttegoed.

Dit werd mij althans door een medewerker van orange verteld.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

KRASH schreef op 25 October 2003 @ 19:51:
[...]

Dit is niet waar, ik heb sinds maandag mijn orange abonnement, maar ik moet tot de 6e volgende maand wachten op mijn eerste bundel. Als je je sim ontvangt heb je er 15 euro tegoed op staan als starttegoed.

Dit werd mij althans door een medewerker van orange verteld.
Het klopt allebei. Die halve maand die Metalium- noemt is alleen voor iedereen en alle abonnementen gelijk, namelijk 15 euro. Jij zit dus in de billcycle die loopt van de 6e tot de 6e van elke maand.

Bij Vodafone krijgt iedereen op de 1e van elke maand een nieuwe bundel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

hey pres... nou bij mij is het zo dat mijn belmuniten per maand lopen op de dag dat je je sim hebt geactiveerd, das bij T-mobile, maa bij mijn andere abbo (ze overlappen elkaar nu op het moment) is het vanaf de eerste van de maand en dat is bij Telfort. ik zou trouwens opschieten Pres ant bij GSM web gaan er een aantal mooie acties weg van telfort!!!!! opschieten dus! vor welke abbo/tel ga je?

ik heb S500 gekocht met telfort 100 en ik ben er ZEER ZEER tevreden over.
Top telefoon en voor weinig centen.
Pagina: 1