Toon posts:

2k join 2003 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje

Ik heb een windows 2003 server draaien met AD...
Nu wil ik me clients win2k pro laten inloggen op me domein maar k heb een klein probleempje :

als de clients proberen lid te worden van het domein vraagt ie om een username en passwd.. ik vul de ze in en krijg dan de melding

Access denied...

Dit vindt ik vreemd want ik heb de user aangemaakt op de server / computer name toegevoegd, account is niet disabled, logon hours staan goed en heb alles dubbel gechecked...

Ben ik soms nog iets vergeten ??

Ik heb de search door gezocht en ook even gegoogeld maar werk hier met een timetable dus ik denk I'll ask the pro's !! _/-\o_

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

onder welk account probeer je de computer aan te melden op het domain. Als je niet voldoende rechten hebt krijg je inderdaad error 5 acces is denied.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 25 October 2003 @ 11:28:
onder welk account probeer je de computer aan te melden op het domain. Als je niet voldoende rechten hebt krijg je inderdaad error 5 acces is denied.
Onder een aangemaakte user...

John

Member of :
Administartor DOME/Builtin
Domain users DOME/Users

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Om een Computer lid te maken van een domain moeten ze wel de rechten in Active Directory hebben om Computers toe te mogen voegen aan een domain. Dus je zult eerst als Adminstrator of een user met deletated rights de computer aan het domain moeten toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 25 oktober 2003 @ 11:39:
Om een Computer lid te maken van een domain moeten ze wel de rechten in Active Directory hebben om Computers toe te mogen voegen aan een domain. Dus je zult eerst als Adminstrator of een user met deletated rights de computer aan het domain moeten toevoegen.
Ok thnx..

Ik heb ze idd eerst admin rights gegeven en dan kan ik ze wel aanmelden..
Nog een heel klein "offtopic" vraagje...

Als ik een user aanmaak op me server dan staat de standaart passwd policy requierments erg hoog, waar kan ik die van de server / dus niet domain , veranderen ?

of zijn dit de zelfde ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kunt volgende zaken controlleren.

op je server: start > programs > administrative tools.
1e
Domain controller security policy > Security settings > account policies > password policy
2e
Domain security policy > security settings > account policies > password policy

werkstation
local security policys >> ook ergens bij account policy > password policy.

verder raad ik je aan wat vaker de F1 toets te gebruiken niet om lullig te doen maar daar staat veel informatie in hoe je bepaalde zaken kunt regelen en de Help zit er natuurlijk niet voor niets.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik de administrator account van de server, dus de domein administrator dus. Of geen de aangemaakte user account op de server nog even domain admins rechten erbij. Dan gaat het je ook lkken. Hij is nu namelijk alleen lokale admin voor zover ik zie.

Dit alles doe je bij Start > Programma's > Administrative tools > Active diectory Users and computers.
nl

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 26-10-2003 01:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1