Toon posts:

Windows Mediaplayer codec AudioCodec 2000 ? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal... ik heb windows mediaplayer net geupgraded naar versie 9, maar ik wil een film afspelen en dan geeft hij telkens een foutmelding. AudioCodec 2000 is niet geinstalleerd. Deze codec is dus nodig om geluid af te spelen bij die film...ook is deze codec niet te krijgen met de autoupgr. van winmediaplayer9????

Iemand misschien enig idee hoe ik aan die codec kom... of dat daar vervangende codec packs voor zijn?

Thnx alvast voor jullie hulp :)

Verwijderd

Audiocodec 2000? Nooit van gehoord...

Om wat voor soort film spreken we hier? Divx/Xvid/Svcd?

Kijk gewoon eens rond op google voor Nimo codec pack oid anders :)

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
op google zoeken naar "divx total pack" die vind ik beter dan nimo, ben nog geen film tegen gekomen die hij niet draait.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 11:11:
Audiocodec 2000? Nooit van gehoord...

Om wat voor soort film spreken we hier? Divx/Xvid/Svcd?

Kijk gewoon eens rond op google voor Nimo codec pack oid anders :)
Divx en Xvid... ik snap er niets van...

Verwijderd

Of "ace codecs pack" zit voor 50 mb aan codecs in, ook die dingen voor Quicktime en realplayer zodat je die niet appart hoeft te downloaden. En ook BSPlayer zit erbij en weet ik veel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 11:15:
[...]

Divx en Xvid... ik snap er niets van...
Dus een film die Divx en Xvid is? :P

Probeer eerst nou even die codec packs uit, welke je kiest is aan jou natuurlijk :)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Die grote codec packs zijn toch overkill en leveren dikwijls meer problemen op dan dat ze oplossen. Download en installeer:
- ffdshow-alpha: bevat DirectShow filter voor DivX en XviD
- AC3filter: om AC3 geluid te kunnen afspelen
- een media player naar keuze (Windows, BSPlayer, Media Player Classic, ...)

Met bovenstaande setup zul je 90%+ van de beschikbare content kunnen afspelen. Als het bij een bepaald bestand niet lukt, kun je nog op zoek gaan naar de juiste codec (en alleen die installeren).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarschijnlijk inderdaad AC3 (zie ook [google="Audio Codec 2000"]

MS zelf gaat zeker niet alle beschikbare (en voor vaak illegale DivX films benodogde) codecs via hun servers beschikbaar maken :)

Maar check de SA Frequently Asked Questions even voor een tool om te zien over welk codec we het hebben. (Staat onder de logische kop dat films het niet doen, lees trouwens altijd de FAQ even door voor je je vraag stelt, best kans dat je je antwoord dan al hebt ;) ).

offtopic:
Mompelend over m'n signature haal ik wat ???? uit je topictitelm staat zo schreeuwerig :)

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2003 14:01 . Reden: FAQ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1