Toon posts:

Red alert 2 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al sinds 2 dagen ra2 via netwerk te spelen. Heb hier 2 comps netjes verbonden, alles werkt. Alleen in de game zelf vragen ze om allerlei nummertjes etc etc. 8)7

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik ra2 verbind 1 x 1 = 2 comps

Dolby ;)

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je het IPX protocol wel geinstalleerd?

Dat is zeker nodig als je Win98 draait, maar dat vertel je er niet bij. Hier is ook genoeg over te vinden in de search, maar die werk niet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Wat voor nummertjes vragen ze dan om precies? Bedoel je soms serialnummers? Zo ja, dan moet je op allebei de computers Red Alert 2 hebben staan met verschillende keys, want anders lukt het niet.

Vreemde manier van rekenen heb jij trouwens, 1 x 1 = nog altijd 1 bij mij :P

The devil is in the details.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35
MaRc0 schreef op 25 oktober 2003 @ 11:12:
Wat voor nummertjes vragen ze dan om precies? Bedoel je soms serialnummers? Zo ja, dan moet je op allebei de computers Red Alert 2 hebben staan met verschillende keys, want anders lukt het niet.

Vreemde manier van rekenen heb jij trouwens, 1 x 1 = nog altijd 1 bij mij :P
Als je dezelfde serial gebruikt bij de cd's die bij Red Alert 2 zaten (Allied/Sovjets) kan je gewoon alle twee de serials gebruiken.

Ik zou zeggen: Maak via "internet" in red alert 2 een game + password voor 2 man en laat die andere persoon gewoon lokaal connecten ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
In principe is het IPX protocol gewoon installeren voldoende, verder hoef je geen dingen in te stellen zoals metrics en dergelijke. Het enige wat je wel moet doen, is in RA2 je netwerkkaart kiezen.

Onder XP en 2000 moet je Start > uitvoeren > cmd en dan op enter drukken, en vervolgens ipconfig /all intikken. Als het goed is krijg je dan zoiets te zien:
C:\Documents and Settings\Rafe>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: radium
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-4B-09-1D-9B
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Dat dikgedrukte adres kan je in RA2 ook terugvinden als je je netwerkkaart moet uitkiezen. Kies in RA2 het adres van de netwerkkaart waarmee je verbonden bent met het netwerk (en dus de andere computer), zorg dat het IPX protocol is geinstalleerd, en alles zou moeten werken.

Onder Windows 98 werkt het iets anders, dan moet je Start > uitvoeren > winipcfg doen. Kies dan uit het pulldownmenu je netwerkkaart, en druk dan op de knop geavanceerd/meer informatie (ik weet niet meer hoe die knop precies heet). Als het goed is krijg je dan ook het fysieke adres te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank!

Denk dat ik weet wat het is. Heb op de ene comp Xp en de andere 2000, heb op die met 2000 alleen de game geinstalled en geen overige software voor internet gaming etc etc

Maar ik ga het ff proberen dat via CMD heb ik gevonden!

Danke

DOLBY ;)

Verwijderd

Topicstarter
ligt toch aan het IPX protocol..... kan iemand me uitleggen hoe ik dit fix? op mn Xp comp werkt het wel en heb ik je stappe uitgevoerd (cmd etc etc)

Alleen bij 2000 staat er IPX protocol not avaible dacht ik

Dolby ;)

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01-2025

WJP

Shibby

heb je het ipx protocol wel geinstalleerd op die 2000?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Verwijderd

Topicstarter
geen idee.... ik weet totaal niet wat n ipx protocol is :?

Kan je me dit uitleggen?? waar haal ik het vandaan?

Dolby ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Wat dacht je ervan als je eens de Help van Windows te raadplegen? Even zoeken op IPX gaf dit resultaat:
[q]Een binnenkomende verbinding configureren voor het gebruik van IPX

1. Open Netwerkverbindingen.

2. Klik op Binnenkomende verbindingen, en klik vervolgens onder Netwerktaken op Instellingen van deze verbinding wijzigen.

3. Klik op NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol op het tabblad Netwerk en klik op vervolgens op Eigenschappen..

4. Als u binnenkomende gebruikers in staat wilt stellen toegang te krijgen tot het LAN waarop zich de inbelcomputer bevindt, schakelt u het selectievakje Bellers toegang geven tot het LAN in.

5. Als u wilt dat alle computers hetzelfde netwerknummer gebruiken, schakelt u het selectievakje Hetzelfde netwerknummer toewijzen aan alle computers in en voert u een van de volgende handelingen uit:

[list]• Als u wilt dat de binnenkomende verbinding gebruik maakt van het NetWare Router Information Protocol (RIP) om een IPX-netwerknummer te bepalen dat niet wordt gebruikt in het IPX-netwerk, klikt u op Automatisch netwerknummer toewijzen. De binnenkomende verbinding wijst dat nummer dan toe aan de binnenkomende computer.

• Als u meer controle wilt over de toewijzing van netwerknummers voor beveiliging en bewaking, klikt u op Opgegeven netwerknummer toewijzen en typt u het netwerknummer.
6. Als u binnenkomende verbindingen in staat wilt stellen specifieke netwerknummers te gebruiken, schakelt u het selectievakje Bellers kunnen hun eigen knooppuntnummers bepalen in.

Opmerkingen
• U opent het onderdeel Netwerkverbindingen als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Netwerkverbindingen.

• Het IPX/SPX-protocol is niet beschikbaar in Windows XP 64-Bit Edition.

• Als het IPX-protocol niet in de lijst met netwerkonderdelen voorkomt, moet u dit protocol installeren. U kunt IPX installeren door op Installeren te klikken, het selectievakje Type netwerkonderdelen selecteren in te schakelen en vervolgens op Protocol en Toevoegen te klikken. Selecteer NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol.

• Als u externe clients de mogelijkheid biedt hun eigen knooppuntnummers te kiezen, is er sprake van een potentieel beveiligingsrisico voor uw netwerk aangezien een client zich kan voordoen als een client die al eerder verbinding heeft gemaakt en zo toegang kan krijgen tot netwerkbronnen waartoe de andere client toegang heeft gehad.

• Als u de selectievakjes Bellers toegang geven tot het LAN of Bellers kunnen hun eigen knooppuntnummers bepalen inschakelt, worden deze wijzigingen onmiddellijk doorgevoerd.

• Als u Hetzelfde netwerknummer toewijzen aan alle computers, Automatisch netwerknummers toewijzen of Opgegeven netwerknummer toewijzen inschakelt, worden deze wijzigingen doorgevoerd zodra er even geen bellers zijn. Het lijkt me dat dit wel genoeg uitleg is voor nu.

Het is trouwens niet nodig om elke keer je naam onderaan je post te zetten, Tweakers doen permanent de groeten aan elkaar ;)

The devil is in the details.

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 22:44
Wat bij mij werkt:

[code]
PC1 IP: 10.0.0.1
PC1 Subnet: 255.255.255.0
PC1 Default Gateway: Leeg
PC2 IP: 10.0.0.2
PC2 Subnet: 255.255.255.0
PC2 Default Gateway: 10.0.0.1

Vervolgens beide NIC's op 100Mbit Full Duplex zetten.

Op beide NIC's dient het IPX/SPX protocol geinstalleerd te worden.
Bij de configuratie van IPX/SPX heb ik Auto Sensing.
Bij de getalletjes van IPX/SPX network adress heb ik volgens mij "1" en "2" ingesteld (ben ik niet zeker van, zit op mijn werk).

Ga nu naar de properties van je NIC, en schrijf je MAC adres op.
Kies vervolgens het juiste MAC adres in de RA2 / Options / Network (NIC Card) lijst.

Als t goed is gaat het zo wel werken.
Pagina: 1