Terratec enzo

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Terratec XLerate PRO heeft
- A3D 2.0

Terratec DMX XFire 1024 heeft
- A3D 2.0 compatible
- EAX 1.0 & 2.0

Beiden hebben ze een optische uitgang (ook belangrijk). Wat betekent dat A3D 2.0 compatible? HEEFT hij A3D of kan dat (softwarematig?) geactiveerd worden? Enne ik geef niet veel om EAX (Creative is :r) en de prijs is bijna gelijk, dus welke moet ik kopen?

Oh ja ik heb btw ook de helpdesk van Terratec gebeld maar die's in gesprek.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
Is er iemand die mij iets met betrekking tot deze Terratec perikelen mee kan delen? :9

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
EAX doet de DMX xfire erg goed, maar a3d erg slecht, in win2k doet tie het geeneens goed, win98 weet ik niet...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat ik weet is dat vortex falliet is en dat de ondersteuning daarvoor is er dus niet, dus ik zou altijd voor de DMX XFire 1024 gaan, omdat je voor de XLerate Pro (die ik zelf heb en wat een heel mooi kaartje is) geen drivers meer kunt verwachten.

• ReseT
  • Niet online
De terrtac 1024 dmx xfire heeft een Crystal chip, ik denk dat je dan Aureal bedoeld, de makers van A3D

• Knakker
Nee, Evert bedoelt het goed - de XLerate Pro heeft een Vortex II chippie (van Aureal) en dat is failliet, terwijl de XFIre 1024 een Crystal chip heeft.

Maar voor mij is A3D HEEL belangrijk. Ik heb echter een KT133 bordje en zoals ik gisteren te weten kwam gaat dit compleet niet samen met een kaart met Vortex chipset. Dus dat valt eigenlijk al af. Dan blijft alleen de XFire 1024 over, maar: hoe is deze met A3D 2.0 en 3.0?

Ik heb 1 gebruiker op GoT hier horen zeggen dat ie een XFire had en A3D 2.0 en 3.0 draait (via die nieuwe drivers van vortexofsound), en ik heb hem ge-ICQd maar hij heeft nog niet gereageerd. Als deze kaart namelijk ook met die A3D drivers werkt dan is het voor mij dus simpel: Dan schaf ik deze kaart uit.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

Hij kan softwarematig A3D 2.0 en geloof ik ook (in de toekomst?) 3.0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Knakker
Ja, maar ik heb óók gehoord dat alle kaartjes zonder Vortex chip die A3D 1.0 en EAX 1.0 & 2.0 ondersteunen door middel van Sensaura 3D (waaronder de XFire volgens mij ook valt), een "slechte" A3D 2.0 hebben. Een aantal dingen worden niet goed weergegeven en de algemene conclusie is dat het geluid brak is.

Wie (met eigen ervaring plz) kan mij hier meer over vertelleN?

• ReseT
  • Niet online
Ok sorry, fout fout. Niet iedere Tweaker is perfect ;)

Ik heb zelf de Terratec DMX xfire op win2k, EAX en sensaura doen het prima, maar A3D goed, bij HL doet A3D het niet, ondanks dat ik de A3DAPI.dll naar de HL dir kopieer, in UT crashed mijn PC, het rare is dat bij de A3D demo's van Aureal alles wel doet, en erg goed.
Eigenlijk weet ik het niet meer, ik denk dat voor goede A3D support voor de XFire op drivers kunt w88 :(

Verwijderd

Hoi tweakers,

Ik heb een xfire 1024 en bij mij werkt a3d 1.0 + 2.0 + 3.0 in de volgende games: q3a, halflife, ut, urban chaos... alleen soldier of fortune crasht na een tijdje, maar dat doe ie ook met vortex kaarten, dat is dus een bug !!! ;( Wat je moet doen is het volgende: nieuwste drivers terratec installeren, daar boven op a3ddrivers312.exe van www.vortexofsound.com, daarna de a3dapi.dll van de games vervangen als die er is en dan gamen !!! happy gaming !!!
Ohja zet bij ut directsound uit, anders ga iet beetje vreemd doen...

als je meer wil weten mail me dan ff...
vdr@rendo.dekooi.nl

Verwijderd

geluidskwaliteit vind ik erg goed, minstens
net zo helder als die van sblive...
gebruik hem vooral voor mp3, games en andere
multimedia... mn live kraakte als een gek...
met die xfire 1024 ben ik ervan af...
dus het lag aan die live, heb gelezen dat dit
probleem heel veel voor komt...

Verwijderd

zelf heb ik die Xlerate Pro en alles doet het super in w98. In w2k laat A3D (quake3) het afweten, dit kan ook komen door m'n dual mobo (schijnt conflict te geven met de Xlerate Pro). De Xfire heeft idd software matige A3D2.0, dit houd in dat je (dacht ik) geen wavetracing hebt. De Xfire is nog volop te krijgen terwijl de Xlerate Pro praktisch onverkrijgbaar is heden ten dagen. Wil je echt A3D 2.0 (hardwarematig) dan moet je echt gaan zoeken in alle hoeken en gaten van Nederland. Zelf kon ik nog een Xlerate Pro bij Dixons |:( (kopen op aanraden van Terratec zelf) Tenten als Alternat e.d. verkopen de Terratec al een tijdje niet meer.

Verwijderd

Ik heb ook Xlerate Pro...prima kaartje natuurlijk.
Alleen als je denkt ff lekker wat minidics op te nemen vanaf je CD-ROM speler moet verder zoeken naar een kaartje met (coax)digital in voor je CD-R drive.

Hij maakt er nu een lange track van :-(
Geluid is zeer goed...laatste drivers (win2k) waren van september meen ik

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb er gelukkig al een >:)

Bas

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1