Hoe zip in de drive houden met afsluiten pc?

Pagina: 1
Acties:

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 12:31

Strikie

Athletics

Topicstarter
IK heb gisteren voor een vriend een pc gebouwd ,so far so good, hij wilde er ook een zipdrive in om eenvoudig zijn excel bestanden te backuppen zonder er verder naar om te kijken.

Dit gaat eenvoudig met de bij geleverde software, iomega auto backup.

Ik heb alles netjes ingesteld en het werkt prima, alleen wat ik niet wil is dat als de pc word uitgezet de zip word uitgeworpen. Dit is niet handig aangezien hij elke keer met opstarten de zip in de drive moet duwen.

Heeft iemand een oplossing om de zip in de drive te houden?

Het is een Iomega atapi intern 750 mb zipper.
Windows xp home.
Nieuwste iomegaware 4.0.2 (van het web).
Iomega automatic backup van de cd.

Verder staat er op de bijgeleverde cd ook nog Iomega sync

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

In je registry onder 'run' staan een paar programma's. Een van deze is er letterlijk een die de ZIP uitwerpt bij het afsluiten van de PC. Haal je die weg, dan blijft hij gewoon zitten. Zo doe ik het ook.

Overigens zijn er mensen die beweren dat het in de drive laten zitten slecht zou zijn. Ik weet niet waarom dat is en ik werk al twee jaar met een ZIP in de drive (ook als backup) en nooit problemen gehad ... maar eigen risico zullen we maar zeggen. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Pogostokje schreef op 25 October 2003 @ 09:59:
In je registry onder 'run' staan een paar programma's. Een van deze is er letterlijk een die de ZIP uitwerpt bij het afsluiten van de PC. Haal je die weg, dan blijft hij gewoon zitten. Zo doe ik het ook.

Overigens zijn er mensen die beweren dat het in de drive laten zitten slecht zou zijn. Ik weet niet waarom dat is en ik werk al twee jaar met een ZIP in de drive (ook als backup) en nooit problemen gehad ... maar eigen risico zullen we maar zeggen. :)
Ok thanx 1e reply gelijk goed :) Het lijkt me ook slecht als hij de hele tijd uit de kast hangt, stof enzo :?

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Trouwens nog 1 vraag met opstarten van de pc maakt de zipdrive zeker 1 minuut behoorlijke herrie, zal vast het spinnen van de zip zijn, is deze tijd te verkorten of een andere oplossing?

Het is trouwens ook als je in Windows zit en hem erin duwt.