kan niet getraced worden

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik zit hier met een vreemd probleem

ik heb hier een modem/router draaien (alcatel 510i) toen ik een gameserver wilde draaien kon niemand inloggen
ik heb de modem gereset en helemaal overnieuw geinstalleerd en teven de NAT tabellen aangepast aan de poorten van mijn games die ik wil gebruiken als gameserver
nog steeds kan niemand op mijn gameserver inloggen.

heb enkele bekenden mij eens laten pingen en tevens laten tracen op mijn IP nummer

het enigste wat ze te zien krijgen zijn allemaal time outs op de ping geeft hij 100% packet loss en met tracert haakt hij halverwege af met timeouts

ik heb de proef op de som genomen en even een speedtest gedaan op internet om te kijken hoe hoog mijn snelheid is

deze was goed namenlijk

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 162.2 KByte/sec

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 26.1 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 826.0 Conn/min

ik heb hier een kpn dsl verbinding met een downstream van 1536 en een upstream van 256

weet iemand hier waar eventueel het probleem ligt??

computer voor alle werkzaamheden

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Welke OS gebruikt je?
Heb je een firewall?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

zowel trace als ping komen ook bij je router uit, en als je router niet op ping reageert dan komt dat er ook nooit door natuurlijk. Kun je lokaal wel op de server komen? Haakt tracert altijd op dezelfde server af, of al op jouw ipadres? Weet je zeker dat je alle poorten die nodig zijn doorlust naar het juiste ipadres van je lokale machine? Kan het zijn dat je machine een nieuwe IP heft gekregen van de DHCP?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik gebruik windows XP maar ik denk niet dat hier het probleem in zit

het probleem is namenlijk dat mijn alcatel mijn verbinding maakt met internet en tevens functioneerd als router en dhcp server

het probleem is dat mensen van buitenaf mij niet kunnen vinden lokaal werkt alles perfect kan komen waar ik wil alleen extern is het een probleem dat waneer men mij bijvoorbeeld pingt dan krijgen ze gewoon 100% packet loss en bij tracert is het halverwege al time out bij opdracht

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
btw ik gebruik geen firewall

Verwijderd

Je hebt 1 probleem en 1 symptoom.
Het probleem is dat je games niet willen connecten. Dit komt omdat op de router nog niet is ingesteld welke poorten doorgelaten mogen worden vanaf internet naar jouw PC om vervolgens bij je game uit te komen.
Het symptoom is dat je van buitenaf gezien geen poorten hebt die openstaan en dat tracert.exe een timeout geeft als hij aangekomen is bij de hop van je router naar je PC.

Zie: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik heb op mijn router poort 10200 zowel van binnen naar buiten als van buiten naar binnen opgezet dit is voor dtm racedriver

ik denk dat ik het topic wat je doorstuurde eens goed door zal lezen de boel hier eens reset en dan van onderaf weer ga beginnen

ik wil iedereen bedanken voor de hulp mochten er nog andere sugesties zijn houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen

edwin

Pagina: 1