PHP:
1
2
3
4
| $link=mysql_connect ("localhost", "database", "wachtwoord") or die ("Kon geen verbinding maken met de database, vraag de systeembeheerder<BR>"); $query=Sprintf('insert into gastenboek values (\'\', \'%s\',NOW(), NOW(), \'%s\', \'%s\')',$naam,$email,$bericht); print $query; mysql_query($query) or die ("Er is iets fout gegaan. Neem contact op met de systeembeheerder."); |
Met bovenstaande code probeer ik nu al tijden om een nieuw record toe te voegen aan een database. Maar telkens krijg ik echte de melding 'Er is iets fout gegaan. Neem contact op met de systeembeheerder.' Dit betekent dat er wel toegang tot de database is verkregen, anders is een andere fotmelding het gevolg. De gewenste query wordt ook netjes weergegeven. Het rare is, dat als ik PHPMySL opstart, en daar de query in copy-paste, dat deze wel wordt doorgevoerd. Bij PHPMySQL gebruik ik uiteraard exact dezelfde loginnaam en pwd als in mijn script. Maar in mijn script wordt de query dus niet goed uitgevoerd. Degene die ziet waar ik fout ga mag een biertje komen halen, want ik wordt helemaal gek...

- This line is intentionally left blank -