Toon posts:

LAN wordt traag

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een notebook aangeschaft, en op het moment dat ik deze aansluit op het netwerk wordt deze erg traag...de pings gaan verschrikkelijk omhoog...

de netwrkkaart is een Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC. Ook als ik overschakel op mn draadloze netwerk(Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter) wordt het netwerk traag.

Ik wil de search wel gebruiken, maar heb geen idee waar ik naar moet zoeken...
...overigens begint t probleem pas als ik daadwerkelijk van internet gebruik ga maken...

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Lijkt erop alsof er iets loopt te broadcasten, ofwel veel dataverkeer er via de nic 't netwerk in stuurt.
Zie je bij je netwerkverbindingsicoon in je system tray toevallig een hoge activiteit (veel geknipper of continue branden) ???

Powered by ProBNC

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Welke protocollen heb je allemaal geinstalleerd? Meer protocollen -> meer verkeer. En controlleer eens op je HUB of switch of er veel collisision plaats vinden.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ik heb alleen QoS Packet scheduler en tcp/ip protocol...

het col. lampje bij deze(wireless) aansluiting doet helemaal nix, knippert niet, brandt niet, bij de andere aansluitingen brand deze wel, maar knippert niet ofzo...

icoontje in mn system tray doet niet raar...kan echt nix raars ontdekken, behalve dan dat die verbinding erg traag wordt opeens...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat zijn de instellingen van je netwerkkaart ? 10/100/1000 ? Half/Full ??

Wat heb je voor utp houder ? Hub / Switch ?

Wat gebruik je als AP ? en wat zijn hier de instelligen van ?

Wat gebruik je als virusscanner })

Draait er een firewall op je laptop ? En wie heeft er last van dat het traag wordt ?

Connect je niet allebei je verbindingen tegelijk ?

En verklaar eens wat traag wordt ?

Surfen / FTP / NetworkBrowsing ? Ping ? Ping timeouts ?

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 29-10-2003 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 29 oktober 2003 @ 23:22:
Wat zijn de instellingen van je netwerkkaart ? 10/100/1000 ? Half/Full ??
Ik dacht dat ik al die duplex instellingen niet kon wijzigen bij mn draadloze kaartje, maar bij die andere kaart staat t gewoon automatisch...wel al wat andere standen geprobeerd, maar aan mn switch te zien 100mbit/full duplex.
Wat heb je voor utp houder ? Hub / Switch ?
Een switch van sitecom, beetje een budgetdingetje, maar heeft t altijd goed gedaan, en wekt voor alle andere computers op t moment ookmnog steeds heel goed.
Wat gebruik je als AP ? en wat zijn hier de instelligen van ?
Een linksys WAP11. ik heb hier nix op ingesteld, wel een cd erbij gekregen maar tijdens de setup zegt ie dat ie geen Access Point in mn netwerk kan vinden. Verder werkt de AP wel, dus heb ik me dr nix van aangetrokken. nix geconfigureert dus.
ik lees overigens onder jouw nick: 580k/sec over 30m 802.11b+. Ik redt dit dus als mn netwerk niet traag wordt ook, maar is 11mbit niet gelijk aan bijna 1,4mbyte??...
Wat gebruik je als virusscanner })
Gebruik geen virusscanner of firewall of iets dergelijks...
Draait er een firewall op je laptop ? En wie heeft er last van dat het traag wordt ?
geen firewall dus, en iedereen in het netwerk heeft er last van. Het komt alleen voor bij veel dataverkeer. Als we in het netwerk gaan gamen bijvoorbeeld, online, gaan alle pings van 10 naar 1000 op het moment dat ik mn laptop aanzet. zet ik m uit, of disable ik de verbinding dan gaan ze weer netjes naar 10. En tis hier een 100mbit/verbinding met internet, dus ik hoor met flink wat computers tegelijkertijd te kunnen gamen hier...
Connect je niet allebei je verbindingen tegelijk ?
nee.
En verklaar eens wat traag wordt ?

Surfen / FTP / NetworkBrowsing ? Ping ? Ping timeouts ?
op het moment dat t eenmaal traag wordt wordt ook echt alles traag. pingen binnen t netwerk, en naar buiten ook, maar t komt alleen voor als ik redelijk wat data door de lucht heen pers. Merkte het voor het eerst met een game, en met Gamevoice.

Verwijderd

ik zou toch echt eens gaan checken wat je allemaal op je laptopje draait..

- dus een virusscan erover zou echt geen kwaad kunnen

- als je XP hebt check je services-list!!

- Mocht je geen van beiden willen/kunnen doen.. raad ik je aan ff een traffic tooltje te scoren du-meter ofsow hiermee kun je zien wat je laptopje allemaal over het netwerk heenvlamt.. (gratis trial is te vinden op www.download.com)

het lijkt me al met al echt wel iets wat op je laptop geinstalleerd zit wat het netwerk vreselijk vernaait.. en hierbij denk ik toch echt aan een virus of iets dergelijks.. veel andere mogenlijheden zijn er niet.. aangezien je er zowel via je wifi als via je vaste verbinding het zelfde probleem hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 17:42 ]

Pagina: 1