Ik dacht dat ik al die duplex instellingen niet kon wijzigen bij mn draadloze kaartje, maar bij die andere kaart staat t gewoon automatisch...wel al wat andere standen geprobeerd, maar aan mn switch te zien 100mbit/full duplex.
Wat heb je voor utp houder ? Hub / Switch ?
Een switch van sitecom, beetje een budgetdingetje, maar heeft t altijd goed gedaan, en wekt voor alle andere computers op t moment ookmnog steeds heel goed.
Wat gebruik je als AP ? en wat zijn hier de instelligen van ?
Een linksys WAP11. ik heb hier nix op ingesteld, wel een cd erbij gekregen maar tijdens de setup zegt ie dat ie geen Access Point in mn netwerk kan vinden. Verder werkt de AP wel, dus heb ik me dr nix van aangetrokken. nix geconfigureert dus.
ik lees overigens onder jouw nick: 580k/sec over 30m 802.11b+. Ik redt dit dus als mn netwerk niet traag wordt ook, maar is 11mbit niet gelijk aan bijna 1,4mbyte??...
Wat gebruik je als virusscanner

Gebruik geen virusscanner of firewall of iets dergelijks...
Draait er een firewall op je laptop ? En wie heeft er last van dat het traag wordt ?
geen firewall dus, en iedereen in het netwerk heeft er last van. Het komt alleen voor bij veel dataverkeer. Als we in het netwerk gaan gamen bijvoorbeeld, online, gaan alle pings van 10 naar 1000 op het moment dat ik mn laptop aanzet. zet ik m uit, of disable ik de verbinding dan gaan ze weer netjes naar 10. En tis hier een 100mbit/verbinding met internet, dus ik hoor met flink wat computers tegelijkertijd te kunnen gamen hier...
Connect je niet allebei je verbindingen tegelijk ?
nee.
En verklaar eens wat traag wordt ?
Surfen / FTP / NetworkBrowsing ? Ping ? Ping timeouts ?
op het moment dat t eenmaal traag wordt wordt ook echt alles traag. pingen binnen t netwerk, en naar buiten ook, maar t komt alleen voor als ik redelijk wat data door de lucht heen pers. Merkte het voor het eerst met een game, en met Gamevoice.