Ik wil graag het volgende bouwen:
Ik stuur met mijn telefoon(T610) een MMSje naar mijn server.
Daar draait een scriptje (MMSDiary - send.php) en dit scriptje
vangt het MMS op, saved de foto lokaal en stuurt een email met
alles erop en eraan naar ik@moblog.nl. Mooi dit werkt, de source
vindt je als je op send.php klikt.
Nu heb ik een aanpassing gemaakt om er ook direct een posting van
te maken in Pivot. Alles mooi, de posting wordt gemaakt maar nu krijg
ik steeds op mijn telefoon de melding: Berichtformaat incorrect
En dat terwijl ik er alleen maar een functie aan toevoeg en niet
echt veel verander aan de werking van het script(send.php. NU heb ik ook
de mailfunctie van het bovenstaande script er bij gezet maar nu verstuurt
ie wel emails maar deze hebben geen attachement, of beter gezegd deze hebben
ze wel maar dan is de attachement niet daadwerkelijk mee verzonden.
Enige grote verschil is:
Origineel:
Aangepast:
heb al eens over de site van Pivot gesurfd en al daar op het forum geweest. Tevens ook op het forum van Moblog.nl en op de site van MMSDiary. Ook gesproken met de bouwer van de pivot module voor MMSdiary maar deze weet het ook niet. Dus nu mijn laatst hoop. Misschien dat iemand de oplossing weet.
Kort samengevat:
originele source van MMSDiary
aangepaste source voor Pivot
Idee: Stuur SMS naar script op server, server slaat MMS lokaal op en biedt hem aan pivot en stuurt hem als mail door naar ik@moblog.nl
Ik stuur met mijn telefoon(T610) een MMSje naar mijn server.
Daar draait een scriptje (MMSDiary - send.php) en dit scriptje
vangt het MMS op, saved de foto lokaal en stuurt een email met
alles erop en eraan naar ik@moblog.nl. Mooi dit werkt, de source
vindt je als je op send.php klikt.
Nu heb ik een aanpassing gemaakt om er ook direct een posting van
te maken in Pivot. Alles mooi, de posting wordt gemaakt maar nu krijg
ik steeds op mijn telefoon de melding: Berichtformaat incorrect
En dat terwijl ik er alleen maar een functie aan toevoeg en niet
echt veel verander aan de werking van het script(send.php. NU heb ik ook
de mailfunctie van het bovenstaande script er bij gezet maar nu verstuurt
ie wel emails maar deze hebben geen attachement, of beter gezegd deze hebben
ze wel maar dan is de attachement niet daadwerkelijk mee verzonden.
Enige grote verschil is:
Origineel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $parts = $md->parts; for ( $i = 0; $i < sizeof( $parts ); $i++ ) { $p = $parts[$i]; $ext = getExtension( $p->contentType ); $filename = $dir_name . "/part_" . $i . $ext; if ($ext == ".jpg") { $fattach = "part_". $i . $ext; } if ($ext == ".txt") { $textfile = "part_". $i . $ext; } $p->writeToFile( $filename ); apply_hooks( contentTypeToString($p->contentType), $filename ); } |
Aangepast:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| $parts = $md->parts; for ( $i = 0; $i < sizeof( $parts ); $i++ ) { $p = $parts[$i]; $ext = FindExtension( $p->contentType ); //From here on we will perform some Pivot actions.. if ( ($ext==".txt")) { //We will put the text in a temporary file, after which we read it's contents... $txt_tmp = "tmp.dat"; $p->writeToFile($txt_tmp); $handle = fopen ($txt_tmp, "rb"); $entry['introduction'] .= "<br>".fread ($handle, filesize ($txt_tmp)); } //Now, let's copy the image to the right directory if ( ($ext==".jpg") || ($ext==".jpeg") || ($ext==".gif") || ($ext==".png") ) { $filename = "../images/".$cur_time . $ext; $fattach = "part_". $i . $ext; $p->writeToFile($filename); list ($mywidth, $myheight) = getimagesize($filename); echo "size: $mywidth, $myheight<br>"; if ( ($mywidth > $maxwidth) || ($myheight > $maxheight)) { include_once "modules/module_imagefunctions.php"; $thumbfile = resize_image($filename, $maxwidth, $maxheight); echo $filename; if (strlen($thumbfile)>2) { $entry['introduction'] .="<br>[[popup:$filename:(thumbnail)::center:1]]"; } else { $entry['introduction'] .="<br>[[popup:$filename:$filename::center:1]]"; } } else { $entry['introduction'] .= "<br>[[image:$filename]]"; } } |
heb al eens over de site van Pivot gesurfd en al daar op het forum geweest. Tevens ook op het forum van Moblog.nl en op de site van MMSDiary. Ook gesproken met de bouwer van de pivot module voor MMSdiary maar deze weet het ook niet. Dus nu mijn laatst hoop. Misschien dat iemand de oplossing weet.
Kort samengevat:
originele source van MMSDiary
aangepaste source voor Pivot
Idee: Stuur SMS naar script op server, server slaat MMS lokaal op en biedt hem aan pivot en stuurt hem als mail door naar ik@moblog.nl
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 02:06 . Reden: Even verschillen met code aangegeven ]