[w2k3 backup restoren] beginnersvraagje

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik wil onze streaming server (w2K3) backuppen maar dan op zo'n manier dat ik hem vanaf scratch helemaal weer kan restoren (bv. na disk crash).
De server heeft geen tapedrive maar kan via het netwerk naar onze samba server schrijven die dus wel een tape heeft (genoeg space ook daar).
Bij linux kan ik vanaf een CD booten en dan formatteren, data terugzetten en klaar.
Hoe zou ik dit kunnen aanpakken met W2K3?
Bij voorkeur zonder commerciele backup software.
Zat zelf te denken aan ntbackup, maar wat ik dus niet wil is eerst een OS installeren op disk en daar dingen in terug gaan zetten...

Verwijderd

Zonder commerciele software gaat dit echt niet lukken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Gewoon met NT backup en dan alles backuppen inclusief System State. Bij crash server opbouwen backup terug rollen en klaar. Let wel niet als het een Domain Controller is dan heb je toch echt wel iets als Veritas Backup Exec of Arcserv nodig.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als jij moet restoren na een diskcrash kan je beter zorgen dat je een redundant disk systeem neemt... lijkt me handiger

en je kan toch met ntbackup een fullbackup maken met de systemstate inclusief, dan kan je na een crash windows 2003 herinstalleren (basis install met niks erbij) en dan de systemstate terugzetten

A wise man's life is based around fuck you