Toon posts:

[t-mob]Contract verlengd, naaien ze zichzelf of mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wel gezocht maar ik ben geen thread tegengekomen van iemand met dezelfde vraag.

Ik heb nu zo'n 14 maanden een t-mobile abonnement (was destijds nog Ben). Het was een Ben Soms abo, 30min/mnd voor €7,50 inc. BTW.
Inmidddels ben ik dus ruim een jaar verder en had tot voor kort niet in de gaten dat mijn contract stilzwijgend werd verlengd, het lijkt me tenminste dat dat het geval is. Echter, toen Ben T-Mobile werd, ging Ben Soms ineens T-Mobile 30 heten, en kostte ook ineens €10,-/mnd, uiteraard zonder consequenties voor mij, ik had immers nog het Ben contract.
Ik had dus verwacht m.i.v. de nieuwe contractperiode opnieuw te moeten tekenen, ditmaal voor €10,-/mnd. Ik betaal echter nog steeds dezelfde €7,50. Is T-Mobile zo aardig voor me?

Of is het anders: T-Mobile heeft namelijk ook SIM-only abo's (destijds met Ben niet) die maar de helft (dus in mijn geval €5,-) kosten van een abo met mobieltje. Had ik beter na een jaar kunnen zeggen mijn abo niet te willen verlengen en vervolgens een SIM-only abo af te sluiten?

Oh, nu bedenk ik ineens: na afloop van de contractperiode kun je toch zeker voor je nieuwe jaar ook weer een nieuwe telefoon voordelig aanschaffen? Ik heb nergens iets van gehoord, de website van T-Mobile kan me ook niet vertellen hoe de vork in de steel zit. Ik hoop dat jullie dat wel kunnen, tips omtrent wat ik nu nog kan doen zijn overigens ook zeer welkom.

Ik blijf bezig... Een slotvraag: als ik alsnog mijn abo wil afsluiten, geld er dan een opzegtermijn van x maanden of is mijn abo verlengd met wederom één jaar, zonder de mogelijkheid op te zeggen?

Alvast bedankt :*

PS. Ik weet dat het in mijn geval om kleine bedragen gaat, maar ik ben maar een arme student :P en deze thread is mogelijk handig als naslag voor mensen die wel een duurder abo hebben en zichzelf dezelfde vraag stellen als ik :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zover ik me kan herinneren zou de abbo van (toenmalig) BEN blijven zo als ie was. Ik heb zelf lange tijd gedraait op het BEN 1999 abbo. Gewoon netjes geregeld (offtopic, helaas zit ik wat meer met hun in de problemen, januari 2004 komt waarschijnlijk het kort geding : me vs t-mobile). Mbt tot nieuwe mobiel, ik dacht dat dan je ook over gaat naar een huidig abbo. en de slot vraag, staat in hun alg. voorwaarden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik snap die rekeningen van T-Mobile zowiezo niet. Ik heb iets van een 150 minuten voor 18.95 of zo per maand (pin me effe niet op het bedrag vast, ben te lui om naar mijn rekeningen te lopen), dan komt daar bovenop een klein bedrag voor wat ik extra over die 150 minuten bell, meestal 2,3 euro.
En dan trekt T-mobile weer 18.95 van het geheel af, zodat mijn totaal rekening iedere maand rond de 2,3 euro zit 8)7

Ik bel dus zo'n 200 minuten of zo voor 2 a 3 euro per maand heh.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
@Karremania: wat ik me dus afvraag is waarom mijn contract verlengd wordt terwijl zij het contract in kwestie niet meer aanbieden maar er wel twee vervangers voor hebben. En dan dus ook: had ik inderdaad dat SIM-only contract moeten nemen? (oftewel: was ik dan nu voordeliger uit voor hetzelfde aantal belminuten).

Opzeggen stond idd in de voorwaarden:
10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-mobile Klantenservice (Postbus 16272, 2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode, woonplaats, mobiele-telefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.
@Emmeau: leer mij hoe je dat doet! :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de sim-only contracten zijn dacht ik 50% van de huidige abbo's (ik heb recent zo'n uitnodiging gehad). maar de BEN99 zat daar dus nog een stukje onder (35 gulden, 150 minuten staat mij bij). Ik denk dat je gewoon moet kijken op de site wat de sim-only kost, tegenover jou huidige factuur. Dan een telefoontje naar de helpdesk mocht je huidige abbo qua kosten boven een sim-only zitten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je abbo wordt na een jaar stilzwijgend verlengt.
je kan hem echter iedere maand gewoon opzeggen.
doe dit wel snel, want iedere maand die je langer belt is voor hun bijna pure winst.

je betaald namelijk in het eerste jaar je mobiele telefoon eigenlijk af.
dus na een jaar zo snel mogelijk opzeggen.

of verlengen natuurlijk, maar doe dat niet via t-mobile zelf.
probeer een leuke cashdeal te vinden of een leuke korting op een nieuwe mobiel.
kijk voor verlengingen eens op http://www.2call.nl

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

damster schreef op 25 October 2003 @ 01:29:
of verlengen natuurlijk, maar doe dat niet via t-mobile zelf.
probeer een leuke cashdeal te vinden of een leuke korting op een nieuwe mobiel.
kijk voor verlengingen eens op http://www.2call.nl
van de 2call site
150 150 minuten € 22,50 € 0,15 met €200 retour maakt € 10.21 per maand.

De antwoord kaart invullen voor een sim-only van t-mobile zelf:
T-Mobile 150 SIM only 150 minuten € 11,25

verschil is er dus niet echt... (ok 12 euro.. wow..)
(no flame btw, maar vind zulke toko's niet echt "betrouwbaar")

• job

job

ik heb het ook niet over een nieuw abbo.
ik heb het over de verlenging.
kijk daar maar eens. betaal je effectief minder dan 7 euro per maand.

en wat de betrouwbaarheid betreft.
kijk eens bij www.telecomvergelijker.nl
daar zit 2call.nl bij een van de top winkels.

ohja, en nou vergeet je bij de sim only abbo de aansluitkosten.
dus het is wel wat duurder dan 11.25

[ Voor 21% gewijzigd door job op 25-10-2003 01:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 01:02:
Ik had dus verwacht m.i.v. de nieuwe contractperiode opnieuw te moeten tekenen, ditmaal voor €10,-/mnd. Ik betaal echter nog steeds dezelfde €7,50. Is T-Mobile zo aardig voor me?
Nee T-Mobile is niet aardig tegen of tenminste het heeft er niks mee te maken. Jij hebt destijds een Ben soms afgesloten voor €7,50 per maand, in de tussentijd is dit veranderd in T-Mobile 30 voor €10,- per maand. Aangezien geen enkele provider zijn kosten mag verhogen zonder dat je hier voor opnieuw zou tekenen blijft dit dus gewoon €7,50 per maand.

Tenzij je gaat verlengen.

Want dan teken je voor de nieuwe voorwaarden, abonnements kosten (€10,- i.p.v. €7,50) EN het start-tarief (€0,05).
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 01:46:
ohja, en nou vergeet je bij de sim only abbo de aansluitkosten
Bij BelCompany krijg je voor een 1 jarig sim-only abonnement 50% korting op je aansluitkosten, je betaald dus eenmalig €25.26. Bij een 2 jarig sim-only abonnement betaal je GEEN aansluitkosten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 05:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
KarreMania schreef op 25 October 2003 @ 01:20:
[..]
Ik denk dat je gewoon moet kijken op de site wat de sim-only kost, tegenover jou huidige factuur. Dan een telefoontje naar de helpdesk mocht je huidige abbo qua kosten boven een sim-only zitten.
Dan lijkt dat me inderdaad het beste idee, als ik dat gedaan heb zal ik wel laten horen wat het antwoord van t-moblie was, hopelijk hebben anderen dan nog wat aan die informatie :)

• job

job

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 04:57:
Bij BelCompany krijg je voor een 1 jarig sim-only abonnement 50% korting op je aansluitkosten, je betaald dus eenmalig €25.26. Bij een 2 jarig sim-only abonnement betaal je GEEN aansluitkosten.
wie zegt dat ik het over een 2-jarig abbo heb?
maar dan nog.

ik zeg alleen maar dat een verlenging via een zo'n webshop goedkoper is dan wat t-mobile je zelf kan aanbieden.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-10-2003 12:23 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 04:57:

Tenzij je gaat verlengen.

Want dan teken je voor de nieuwe voorwaarden, abonnements kosten (€10,- i.p.v. €7,50) EN het start-tarief (€0,05).
Da's niet waar. Ik heb een T-Mobile '98 intro 30 abonnement (30 minuten per maand voor € 6,89). Onlangs heb ik dit verlengd om aan een Nokia 6610 te komen. Moest € 85,- bijbetalen en (helaas) wel twee jaar bijtekenen. M'n abonnementsvorm kon ik echter gewoon houden (dit werd me zelfs door T-Mobile geadviseerd omdat het zulke lage abbo-kosten zijn). Ik bel niet echt veel dus ik vind het wel best :)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:28
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 01:02:
Of is het anders: T-Mobile heeft namelijk ook SIM-only abo's (destijds met Ben niet) die maar de helft (dus in mijn geval €5,-) kosten van een abo met mobieltje. Had ik beter na een jaar kunnen zeggen mijn abo niet te willen verlengen en vervolgens een SIM-only abo af te sluiten?
Mijns inziens niet. Ik heb kort geleden een SIM-only abo afgesloten, maar daar komen wel 44,12 euro aansluitkosten bij. Daarvan vergoedt T-Mobile op zijn beurt wel weer de helft, maar dan nog kost het je 22,06 euro. Als je er 2,50 per maand mee bespaart, betekent dat dat je 11 maanden aan het contract vast zit, wil het rendabel zijn. In mobiele telefoon-termen is 11 maanden een heel mensenleven. en ik zou er dan ook niet aan beginnen.

/Edit - dom, vergeten: SIM-only-contracten bij T-Mobile hebben minimale looptijden van 1 of 2 jaar. Maar gezien het weinige wat je er mee bespaart, zou ik blij zijn met de korte opzegtermijn die je nu hebt zodat je straks gelijk in een aantrekkelijke actie kan springen.
Ik blijf bezig... Een slotvraag: als ik alsnog mijn abo wil afsluiten, geld er dan een opzegtermijn van x maanden of is mijn abo verlengd met wederom één jaar, zonder de mogelijkheid op te zeggen?
Nee, je aanvankelijke abo had een minimale looptijd. Die is nu verstreken en je hebt te maken met een opzegtermijn van hoogstwaarschijnlijk een maand.

[ Voor 11% gewijzigd door Anders op 25-10-2003 17:04 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je al een abonnement van T-Mobile en ben je bereid het contract met T-Mobile te vernieuwen? Neem dan contact op met de afdeling Klantenservice, afdeling Relatiebeheer. Onze medewerkers kunnen je wellicht een aantrekkelijk aanbod doen indien je je contract vernieuwt! De afdeling relatiebeheer is bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur via het gratis nummer 0800-7111.
dit ga ik dus doen.. gezien ik al abbo heb die december afloopt, ga ik voor een sim-only abbo, kijken wat ze bieden.
bij die 2call doen ze et voor 10,61 per maand, moeten hun ook kunnen ;)

Verwijderd

damster schreef op 25 October 2003 @ 01:29:
je abbo wordt na een jaar stilzwijgend verlengt.
Hij wordt niet verlengd, hij loopt stilzwijgend door. Daar zit een wezenlijk verschil in.
Anders schreef op 25 October 2003 @ 17:01:
/Edit - dom, vergeten: SIM-only-contracten bij T-Mobile hebben minimale looptijden van 1 of 2 jaar.
het contract SIM -only bij T-Mobile is altijd voor 1 jaar.
Anders schreef op 25 October 2003 @ 17:01:
Nee, je aanvankelijke abo had een minimale looptijd. Die is nu verstreken en je hebt te maken met een opzegtermijn van hoogstwaarschijnlijk een maand.
Opzegtermijn is standaard 2 maanden.

• job

job

KarreMania schreef op 25 oktober 2003 @ 18:00:
[...]

dit ga ik dus doen.. gezien ik al abbo heb die december afloopt, ga ik voor een sim-only abbo, kijken wat ze bieden.
bij die 2call doen ze et voor 10,61 per maand, moeten hun ook kunnen ;)
kijk dus wel bij de verlenging en dus niet bij nieuwe abbo's
bij een verlenging krijg je een stuk meer korting.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

damster schreef op 25 October 2003 @ 18:59:
[...]

kijk dus wel bij de verlenging en dus niet bij nieuwe abbo's
bij een verlenging krijg je een stuk meer korting.
:/ :/
had ik ook gekeken ;)
heb jij aandelen bij dat bedrijf ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 25-10-2003 19:59 ]

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:28
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 18:53:
Hij wordt niet verlengd, hij loopt stilzwijgend door. Daar zit een wezenlijk verschil in.
T-Mobile Voorwaarden, 10.3:

10.3 De Overeenkomst wordt na het verstrijken van de minimale contractperiode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

Leg dat wezenlijke verschil eens uit, asjeblieft? Zit voor T-Mobile zelf misschien ook nog een leermomentje in.
het contract SIM -only bij T-Mobile is altijd voor 1 jaar.
Uh-huh.

T-Mobile Sim only 2 jaar @ gsmweb
T-Mobile Sim only 2 jaar @ Sitel.nl
T-Mobile Sim only 2 jaar @ 06plaza

En ik werd bij BelCompany toch echt gevraagd of ik het voor 1 of 2 jaar wilde afsluiten. Bij 2-jarig zou ik geen aansluitingskosten krijgen. Sowieso heeft T-Mobile eerder dit jaar een actie dat je bij een 2-jarig SIM only abo, niet alleen geen aansluitkosten hoefde te betalen maar ook dat de SMS Bundel het tweede jaar gratis was.
Opzegtermijn is standaard 2 maanden.
Heee. Je hebt gelijk. Ik zat nog met de 1 maand in mijn hoofd die BEN een tijd geleden nog hanteerde (daarvoor had BEN zelfs een opzegtermijn van 2 dagen).

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Anders schreef op 26 October 2003 @ 16:35:
[...]

T-Mobile Voorwaarden, 10.3:

10.3 De Overeenkomst wordt na het verstrijken van de minimale contractperiode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

Leg dat wezenlijke verschil eens uit, asjeblieft? Zit voor T-Mobile zelf misschien ook nog een leermomentje in.
Heel veel mensen denken dat bij het eindigen van het contract het weer wordt verlengd met nog een jaar. Natuurlijk is dit niet zo, maar heel veel mensen denken dit. Dat T-Mobile zelf het woord verlengen gebruikt, hebben ze vind ik erg ongelukkig gekozen. ALs men doorlopen gebruikt, weet men meteen dat het gewoon doorloopt, en niet met 1 of 2 jaar wordt verlengd, zoals veel mensen denken.
[...]

Uh-huh.

T-Mobile Sim only 2 jaar @ gsmweb
T-Mobile Sim only 2 jaar @ Sitel.nl
T-Mobile Sim only 2 jaar @ 06plaza

En ik werd bij BelCompany toch echt gevraagd of ik het voor 1 of 2 jaar wilde afsluiten. Bij 2-jarig zou ik geen aansluitingskosten krijgen. Sowieso heeft T-Mobile eerder dit jaar een actie dat je bij een 2-jarig SIM only abo, niet alleen geen aansluitkosten hoefde te betalen maar ook dat de SMS Bundel het tweede jaar gratis was.
Ik doelde op het feit dat retentie bij T-Mobile zelf altijd voor 1 jaar is.
[...]

Heee. Je hebt gelijk. Ik zat nog met de 1 maand in mijn hoofd die BEN een tijd geleden nog hanteerde (daarvoor had BEN zelfs een opzegtermijn van 2 dagen).
joh
Pagina: 1