[VB .NET] Terminal font voor TextBox

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Hallo,

ik wil graag voor een TextBox met Multiline of een RichTextBox het font Terminal hebben. De reden hiervoor is dat elke letter even groot is en dit maakt het overzichtelijk (voor mijn programma i.i.g). Het probleem is alleen, dat ik bij die eigenschap van de TextBox het Font Terminal niet tussen het rijtje lettertypes staat.

Als je in notepad een Font selecteert, staat er (in 2K en XP iig) wel Terminal tussen, alleen zonder icoontje ernaast. Ik heb het idee dat dat wil zeggen dat het Font geen .ttf bestand is uit "C:\WINDOWS\Fonts", maar intern in Notepad?

Iig, ik heb 2 Terminal fonts kunnen krijgen, namelijk:
vga869.fon - Terminal (VGA)
vga850.fon - Terminal (850) (Set #6)

Deze zijn geinstalleerd vanuit de "C:\WINDOWS\Fonts" directory met File, Install Fonts, en dat leek goed te gaan. Na een reboot stond ie er nog niet tussen in VB .Net. Ik gebruik overigens Visual Studio .Net Enterprise Architect Edition, als dat uitmaakt.

Moet ik nu dit nieuwe Font op 1 of andere manier in VB .Net importeren? Of kan ik in de source code extern een font bestand aangeven voor lettertype? Wie heeft de antwoorden voor mij :)

Thnx

Wat een onzin..

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Volgens mij kun je alleen True Type en Open Type fonts gebruiken in TextBox en RichTextBox (Hoewel je een RichTextBox RTF-code kunt voeren zodat het wel gaat denk ik) - een .fon file gaat dus niet lukken...
Er zijn echter nog andere fonts met de eigenschap dat de verschillende letters even groot zijn - o.a. Lucida Console

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Lucida Console word het! Thnx :)

Wat een onzin..

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem en zou ook in een tekstcontrol iets willen laden dat via het terminal font zou moeten weergegeven worden.
Als de textbox geen terminal aankan, hoe zou je dan een control kunnen maken die wel terminal aankan ?
Het -moet- echt in terminal font vanwege ascii art die in het bestand zit en in lucida console lijkt het nergens op :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar het font wat by HyperTerminal bij zit - dit is een TTF font wat de standaard CP437 ascii chars ondersteunen (zie ftp://ftp.hilgraeve.com/pub/vendor/hilgraeve/hyprfont.zip)

Zie ook http://www.aliveonline.com/homesite/fonts.html eens.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Je kunt via de standaard font-selection dialogen en font-enumeratie functies alleen die fonts opvragen die monospaced zijn, naast Lucida zijn er nog diverse anderen die beter geschikt zijn voor ASCII art.

Daarnaast is het volgens mij onzin dat een textbox geen bitmap fonts aan zou kunnen :?

edit:
Ik zie op MSDN geen uitzondering gedefinieerd idd voor bitmap fonts?

[ Voor 29% gewijzigd door curry684 op 12-01-2004 10:39 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1