Welk ADSL modem is het beste?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kom vaak bij klanten en dan zie ik die ADSL modems USB en Ethernet. USB begint bij 75 euro en ethernet weer duurder en ga zo maar door. Maar wat is nou het essentiele verschil tussen een modem wat door de ADSL provider wordt geleverd en die ik zelf kan krijgen.

Ik heb voor 75 euro keuze uit:
PCI ADSL modem
Ethernet ADSL modem met 4 poort switch en USB poort

Kan iemand mij uitleggen waarom zou ik van de KPN een modem moeten kiezen? Ik ben zelf nu aan het testen met een PCI ADSL modem en ik vind dat zeer goed werken want het modem is voor zowel ISDN als Analoog geschikt.

Ik koop zelf van het merk Planet in en dat werkt tot nu toe eigenlijk perfect en ook de splitters.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Planet Internet en KPN werken samen. Als jij bij Planet een ADSL abbonement neemt, dan krijg je van KPN het modem en de splitter opgestuurd. Het abbonement bestaad ook uit twee facturen: een deel van Planet en een deel van KPN.

Persoonlijk vind ik Ethernet fijner, want USB geeft vaker en sneller problemen.

Profile

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik had eerst een USB modem en sinds kort alsnog (na 1,5 jaar) een ethernet modem gekocht.
Simpelweg omdat ik het delen van internet via een pc zat was.
Nu gewoon een Alcatel Speedtouch 510 met 4 poorts switch.

Ook makkelijk voor een laptop die er in de komende half jaar wel aan zit te komen, kan ik gewoon op me modem een AP aansluiten.

Ik zou gaan voor ethernet met het zicht op de toekomst.

• itsalex
  • Niet online
Nee niet Planet Internet maar Planet. Kijk maar op www.planet.com.tw. Dat is een bedrijf die eigen lijn ADSLmodems heeft. Maar ik wil gewoon weten waarom moet ik nou van de KPN hebben? En/of dat gewoon de beste zijn? Want een modem is een modem en that's it. Maar er moet toch verschil zijn tussen een modem van de KPN die 150 euro is en een modem van Planet die maar 75 euro is en die nog een USB poort erbij ook heeft. Trouwens de installatie van een Planet modem is zo makkelijk VTI en VCI instellen en internetten maar.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Dat modem wat je bij kpn 150 kost kost je bij routershop.nl iig incl verzendkosten 120 euro.

Als je echt wil weten wat er beter is zul je iemand moeten zoeken die hetzelfde modem heeft ofzo?!

Verwijderd

Hmm.
_Nooit_ USB nemen, gewoon niet doen, klaar :).
Ethernet heeeft gewoon meer funties is handiger, is meer compatible ect ect ect...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan iemand mij uitleggen waarom zou ik van de KPN een modem moeten kiezen
Omdat je dan een partij hebt als iets niet werkt waar je heen moet belleb

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

itsalex schreef op 25 October 2003 @ 00:32:
Nee niet Planet Internet maar Planet. Kijk maar op www.planet.com.tw. Dat is een bedrijf die eigen lijn ADSLmodems heeft. Maar ik wil gewoon weten waarom moet ik nou van de KPN hebben? En/of dat gewoon de beste zijn? Want een modem is een modem en that's it. Maar er moet toch verschil zijn tussen een modem van de KPN die 150 euro is en een modem van Planet die maar 75 euro is en die nog een USB poort erbij ook heeft. Trouwens de installatie van een Planet modem is zo makkelijk VTI en VCI instellen en internetten maar.
Ah, ok... mijn fout...

Profile

• itsalex
  • Niet online
Planet lijkt op de Internet provider maar is het niet. Maar wat voor support of wie moet je bellen als je modem stuk is? Garantie is garantie en zo'n adsl modem krijg je zo'n cdtje erbij van de kpn en van Planet niet want daar hoef je de VTI in te stellen en de VCI en het werkt. Dan is toch zo goedkoper modem een perfect alternatief of niet?

Pagina: 1