Toon posts:

Problemen met een 9800 Pro 128 MB in een barebone...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een shuttle barebone welke versierd is met een P4 2,4 GHz, 1024 MB DDR333 (precies dezelfde reepjes van samsung), een combodrive, 80 GB Maxtor HDD en een Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB.

Vraag me niet waarom ik in godsnaam een barebone gebruik met deze onderdelen, daar help je me niet mee!

Ik heb nergens problemen mee, maar als ik een game opgestart heb zoals bijv. C&C Generals, kapt de game er na 20 min. ofzo mee, waarschijnlijk wegens overhitting van de vid. kaart.

Nou is mijn vraag of jullie misschien suggesties hebben voor het oplossen van dit probleem, en dan heb ik het niet over idiote oplossingen als de kap eraf > kast in de buitenlucht of een andere videokaart erin.

De barebone en videokaart zijn nog in originele staat. Vanwege de kleine ruimte in de kast kan ik dus moeilijk bijv. een zalman koeling op de kaart duwen.

Misschien hebben meerdere mensen dit probleem met hun zware videokaart en barebone, vandaar deze topic.

Hopelijk komen jullie met betere ideeen dan ik.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Check eerst even je temps. Wat zijn deze?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
idd ik denk dat dit een temperatuur probleem is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Die kan ik je zo 1 2 3 niet geven (nergens een thermometer in de buurt)

Te hoog in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
"waarschijnlijk wegens overhitting van de vid. kaart."

Lezen jongens

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op een of andere manier meer airflow in de kast zien te krijgen, of de kaart op een lagere snelheid instellen waardoor deze minder warmte produceert :)

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dus wat ik eraan kan doen, rekeninghoudend met de ruimte die ik heb.

Aan de kant waar nu al een fan zit kan er niets meer bij, dat zit namelijk te dicht op de kap, maar aan de andere kant kan er wel iets op.

Op de achterkant van de vid kaart dus. Iets van heatpipes misschien, maar waarop...

P.P. Oldenzeel

Verwijderd

Topicstarter
Ja luister eens, ik heb geen Radeon 9800 pro 128 mb gekocht om hem vervolgens op de helft van zijn snelheid te laten draaien!

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop als je nog wat aan een post toe wilt voegen, nu staat er in principe 3x hetzelfde en dat is niet de bedoeling :)

Ok.. je hebt een R9800 gekocht, maar je moet er ook rekening mee houden dat dat een topkaart is met bijbehorend enegieverbruik. Als die in jouw kleine kast niet voldoende gekoeld kan worden zal je toch een oplossing moeten bedenken..

[ Voor 36% gewijzigd door Pollewob op 25-10-2003 00:13 ]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Draai eens een ander intensief programma, misschien PiFast oid, en kijk of je PC er dan ook na 20 minuten mee op houdt. Best kans dat je processor gewoon te warm wordt en niet (alleen) je videokaart.

De enige manier om het op te lossen is een extra ventilator te installeren in je barebone, of de huidige te upgraden. Een kast ventilator dus. (Of je doet iets met waterkoeling, whatever je leuk vindt)

MechWarrior || Monsters Game

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik denk dat je hier [rml][ cm] shuttle modding (SN41G2)[/rml] wel wat info over koeling in een barebone kan vinden :)
Het topic gaat dan wel hoofdzakelijk over modding maar er staat ook veel over koeling in.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Kevinp
  • Laatst online: 14-08 16:08
Als je geen problemen met herie hebt dan kan je er kleine ventilatoren 40mm achterin zetten, koop wel duren, anders is het helemaal een t*ring herie.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 00:02:
Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem....

Nou is mijn vraag of jullie misschien suggesties hebben voor het oplossen van dit probleem, en dan heb ik het niet over idiote oplossingen als de kap eraf > kast in de buitenlucht of een andere videokaart erin.
Je zult die "idiote oplossingen" wel moeten uitproberen om nou echt te achterhalen wat het probleem is. wie weet is het een buggy driver of trekt de voeding het net niet. Je zult via trial en error eerst erachter moeten komen wat precies het probleem is en dan met een oplossing zien te komen die binnen jou wensen past.

En btw het afwimpelen van mensen met ik wil niet dit of ik wil niet dat horen levert meestal niet te veel Krediet op bij de medetweakers. (ook dat dwingende "ja luister eens")

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 25-10-2003 00:14 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
De processor van de barebone is in principe goed gekoeld en de kastfan draait standaard op 3600 RPM, waaronder de processor netjes rond de 50 graden blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje jongens, ik ga het eens proberen, wederom bedankt voor jullie hulp.

• Pollewob
  • Niet online
ppold.. nogmaals aandacht voor dit knopje ajb: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif. Gebruik die eens ipv steeds meerdere berichten direct na elkaar te plaatsen :)

Verwijderd

En als dat allemaal niet lukt kun je altijd nog de zaag zetten in de bovenkant.

Staan genoeg voorbeelden van op het forum.
succes.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat je kunt doen met die barebone is veel tijd steken in het bundelen van de kabels. De airflow is in die kleine kastjes vaak niet zo best en dus kun je goede resultaten behalen door de boel netjes te maken in die kast. De voeding kan ook nog aangepast worden door de roosters die erop zitten weg te halen (de roosters die dus aan de binnenkant van de kast zitten). Hierdoor kan de lucht makkelijker weg en dat komt ook alleen maar ten goede van de airflow. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1