Toon posts:

256MB SDRAM PC133 chip genereert maar 128MB??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waneer ik mijn nieuwe 256MB SDRAM PC133 chip vervang voor mijn 2 oude 64MB SDRAM PC100 geheugenchips op mijn Aristo AM639BX-S/AM-948 moederbord dan laat het programma AIDA3.2 de 256MB chip wel zien maar genereert enkel maar 128MB. Beetje zonde en weet niet wat ik moet doen om die overige 128MB te kunnen gebruiken.

Iemand een tip of de oplossing.

Dank je voor het meedenken!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk niet dat er een oplossing is... Volgens mij zit dat din dual sided/single sided dimm's/simm's... Jij hebt er een double sided dimm ingegooid, terwijl je moederbord alleen single-sided simm's ondersteunt... Hierdoor kan je moederbord maar de helft van je geheugenchips aanspreken. Enige oplossing zou zijn om je 256mb module om te ruilen voor twee 128mb simms of één single sided 256 simm...

Hoop dat ik een beetje de goede richting opdenk ;)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kijk anders hier even... (het is gemakkelijk te vinden via de search :+ )

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

s6!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
2 mogelijkheden:
1. Je moederbord ondersteunt maar 128MB per geheugenslot.
2. De 256MB module is dubble-sided en je moederbord kan enkel met single-sided geheugen overweg.

In het eerste geval is er een kleine kans dat een BIOS update dit kan verhelpen (toch?). In het tweede geval heb je gewoon pech.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Toen je je hier registreeerde ging je akkoord met de [faq]voorwaarden[/]. In het forumgedrag gedeelte daarvan staat dat hier op GoT van jou wordt verwacht dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in PMG is dat dus de PMG FAQ. Kijk daarin onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?" :)

/faq

Dit topic is gesloten.