Toon posts:

Welke grafische kaart icm Tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke grafische kaart kan ik het beste aanschaffen in combinatie met een Pinnacle PCTV Pro (tv-kaart):
128MB GeForce FX5200 8x AGP of de
128MB ATI Radeon 9800 DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support
(mijn monitor is ook DVI)

En welk merk is overigens beter: Pinnacle of Hauppauge?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, ik heb een tijd met een Pinnacle PCTV Pro gedraait. Eerst in combinatie met een Geforce 2 GTS, daarna met een Radeon 8500LE, 9100 en een 9800 Pro. Het beeld was met alle 4 de kaarten ongeveer gelijk.

Nu heb ik een Hauppauge DVB kaart (sateliet), deze geeft ook een strak beeld icm mijn Radeon 9800 Pro.

De ene zweert bij Pinnacle, de andere vindt Hauppauge beter. Mijn ervaring is dat beide merken goed zijn :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 18:49
over het algemeen is de software die je bij de haupage kaartjes krijgt net ff iets beter, maar goed daar zullen ook wel andere meningen over zijn

persoonlijk vind ik de software van pinacle :
- Lelijk
- Onstabiel
- gewoon niet prettig werken

maar qua TV kwaliteit maakt het volgens mij niet echt veel uit welke TV kaart / VGA kaart je hebt

'k had eerst een pinacle PCtv rave , maar die heb ik nu al een aardig poosje geleden omgeruild voor een Hauppage WinTV Primo die me veel beter bevalt (qua software dus :+ )

[ Voor 21% gewijzigd door eXcyle op 25-10-2003 01:11 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:38
Heb je de Leadtek kaartjes ook overwogen?

En sommige modellen (van Leadtek, en ook van Hauppauge meen ik) hebben een interne audio doorlus mogelijkheid. Erg handig, dan zit dat lullige snoertje niet meer aan de buitenkant :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
je hebt momenteel ook de ati radeon 9800se AIW (das inclusief tv-tuner) vanaf €225, geen idee of ie momenteel al een beetje leverbaar is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

hauppage is beter dan pinnacle.
pinnacle heeft een beetje buggy drivers (in combi met win xp) en software.
tevens vind ik de beeld kwaliteit van hauppage beter dan bij de pinnacle kaarten.
in dezelfde prijs categorie dan.

kies gewoon de videokaart die jij wilt.
een tvkaart is een onafhankelijk ding.
de videokaart heeft totaal geen invloed op de werking van een tvkaart.

[ Voor 101% gewijzigd door job op 25-10-2003 01:53 ]

Pagina: 1