Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Is het nog niemand opgevallen dat de prijzen van de 2,8 / 3,0 / 3,2GHz Pentium 4's met 800MHz ineens gigantisch gedropt zijn :?. Heeft iemand hier een reden voor want ik heb het nergens aangekondigd zien staan ?.

Pentium 4 2,8GHz Boxed 800MHz FSB € 300 (oude) € 250 (nieuwe)
Pentium 4 3,0GHz Boxed 800MHz FSB € 400 (oude) € 300 (nieuwe)
Pentium 4 3,2GHz Boxed 800MHz FSB € 650 (oude) € 450 (nieuwe)

Ik voel me ook aardig genaaid omdat ik vorige week een 3,2GHz voor € 200 meer heb gekocht. een klein prijsverschil vind ik niet zo erg maar 33% :(

[ Voor 21% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-10-2003 23:01 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week gaan de prijzen weer zakken, dus maak je borst maar nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
hoe kom je aan die informatie als ik vragen mag want ik ben dit echt nergens tegengekomen ?

Ook de 2,6GHz zit nu op de prijs van een 2,4GHz (die wel nog ongeveer hetzelfde kost)

[ Voor 33% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-10-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:38

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:00:
Volgende week gaan de prijzen weer zakken, dus maak je borst maar nat.
Shit heb ik net gister mijn 2,8 besteld voor 245 euro

edit

ik heb ook niks gelezen van dat de prijzen weer gaan zakken hoor
/edit

[ Voor 15% gewijzigd door icecoolsniper op 24-10-2003 23:03 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik zelf in een computer winkel werk krijg je nog wel is wat te horen.
De leveranciers hebben zelf ook bijna geen processoren op voorraad omdat er een prijsdaling aankomt, en dat is volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 24 October 2003 @ 23:02:
[...]

Shit heb ik net gister mijn 2,8 besteld voor 245 euro

edit

ik heb ook niks gelezen van dat de prijzen weer gaan zakken hoor
/edit
Online?

Dan kan je hem nog annuleren volgens die koop op afstand wet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:04:
[...]

Online?

Dan kan je hem nog annuleren volgens die koop op afstand wet :)
Ok dan ga ik dat ff doen, kan ik als reden die enorme prijsdalingen opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
245 vind ik nog een redelijke prijs en daar is dus al een euro of 100 vanaf. Neem aan dat er niet weer 100 euro vanaf gaat. Ik begrijp ook niet wat intel hiermee wil bereiken ?. Is dit soms onder druk van de athlon64 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

KaMiKaZe schreef op 24 October 2003 @ 23:02:
hoe kom je aan die informatie als ik vragen mag want ik ben dit echt nergens tegengekomen ?
Het was al een tijdje bekend maar het is vrij drastisch idd.... http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20030604081559.html

[ Voor 48% gewijzigd door under-world op 24-10-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

KaMiKaZe schreef op 24 oktober 2003 @ 23:07:
245 vind ik nog een redelijke prijs en daar is dus al een euro of 100 vanaf. Neem aan dat er niet weer 100 euro vanaf gaat. Ik begrijp ook niet wat intel hiermee wil bereiken ?. Is dit soms onder druk van de athlon64 :?
ik denk dat er nog zo'n euro of 20 afgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 24 October 2003 @ 23:04:
[...]

Ok dan ga ik dat ff doen, kan ik als reden die enorme prijsdalingen opgeven?
Kan zonder opgaaf van reden.
Gewoon netjes een mailtje sturen dat je gebruik wilt maken van het recht om je bestelling volgens die wet te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ik ben dom dat stond dus wel aangekondigd maar zie het maar eens te vinden |:(

Pentium 4 3.20GHz (800MHz; HT)
-
$637
$417

Pentium 4 3.06GHz (533MHz; HT)
$401
$401
$262

Pentium 4 3.0GHz (800MHz; HT)
$417
$417
$278

Pentium 4 2.80GHz (800MHz; HT)
$278
$278
$218

Pentium 4 2.80GHz
$262
$262
$193

Pentium 4 2.66GHz
$193
$193
$163

Pentium 4 2.60GHz (800MHz; HT)
$218
$218
$178

Pentium 4 2.53GHz
$193
$193
$163

Pentium 4 2.40GHz (800MHz; HT)
$178
$178
-

Pentium 4 2.40GHz
$163
$163
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

klinkt mij goed in de oren...aangezien ik aan een nieuw systeem toe ben

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 23:12:
[...]

Kan zonder opgaaf van reden.
Gewoon netjes een mailtje sturen dat je gebruik wilt maken van het recht om je bestelling volgens die wet te annuleren.
Maar ze hebben de proc besteld, en dat gaat hun dus geld kosten, dus ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

icecoolsniper schreef op 25 oktober 2003 @ 00:48:
[...]

Maar ze hebben de proc besteld, en dat gaat hun dus geld kosten, dus ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn.
Dat maakt officieel niets uit. Aangezien je volgens de wet bedenktijd hebt voor dit soort dingen. Wettelijk gezien hebben ze geen poot om op te staan. Of er moet al iets in hun algemene voorwaarden zijn over dit soort problemen. Dan hangt het er vanaf of de wet geld (vaak het sterkst) of de algemene voorwaarden (vaak van ondergeschikt belang in zo'n zaak)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De P4 3.2GHz ligt mooi naast de Athlon 64 qua prijs. Qua performance schelen ze ook niet zoveel. Zowel AMD als Intel zullen nog even wachten met het introduceren van snellere processoren, dus op dit moment zijn de Athlon 64 FX en de P4 EE de echte high-end processoren. $750+ is misschien wel meer dan high-end ...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
icecoolsniper schreef op 25 oktober 2003 @ 00:48:
[...]

Het is inderdaad wel lullig, maar rechtsgeldig. Je laat die shop nu wel met de kosten zitten.

en dan dezelfde proc voor de nieuwe prijs bestellen bij dezelfde shop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36
Da zal nie gaan, waarschijnlijk kom je wel ergens op een of andere blacklist te staan. (en terecht IMHO) :)

Trouwens, als jullie de frontpage gewoon in de gaten hielden dan had je dit allang kunnen zien aankomen :

nieuws: Volgende prijsverlagingen Intel op 26 oktober

Maandagochtend even price choppen in de winkel..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaalde 210 euro voor een nieuw p4 2,8@800 met maar 1 jaar garantie ipv 3 ( bulk , geen boxed )

heb hem al anderhalf maand nouw, dat van die prijs zakkingen was al bekend anderhalf maand geleden op tweakers.net, de topic heette toen PRIJSWIJZiGINGEN PENTIUM-M PROCESSOREN IN OKTOBER er werd wel in 1 van de berichten gezegd dat dat ook voor de gwone pentium 4 gold (NB voor de mensen onder jullie die niet weten wat een pentium-M is, zijn cpu voor notebooks)

ik heb de url gevonden ervan:
nieuws: Prijswijziging Pentium M-processors in oktober?

de url van de poster VOOR mij is beter van toepassing dan deesj.....

OFFTOPIC: ik heb geleerd voordat ik een GROTE aankoop doe ( dus meer dan 100 euro) EERST de GOT en tweakers te checken, dit heeft mij een miskoop van een fx5200 bespaart bijv

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou eigenlijk een P4 2.8 gaan halen vanmiddag maar dat kan ik beter uitstellen, wat denken jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Zeker even wachten (als het goed is dalen morgen de prijzen). Ik wacht al twee weken op de prijsdaling :P Het scheelt dus mooi wel ff €200, kan je best wat andere hardware voor kopen :)

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 25-10-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

KaMiKaZe schreef op 25 October 2003 @ 01:13:
[...]

Het is inderdaad wel lullig, maar rechtsgeldig. Je laat die shop nu wel met de kosten zitten.

en dan dezelfde proc voor de nieuwe prijs bestellen bij dezelfde shop >:)
Ik heb gevraagd of ze nog iets kunnen korten op mijn order(ze hebben wel wat marge op die dingen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:10:
Ik wou eigenlijk een P4 2.8 gaan halen vanmiddag maar dat kan ik beter uitstellen, wat denken jullie
Wat denk JIJ ??

IK denk dat je hem vanmiddag nog moet gaan halen als je niet tot maandag wilt wachten om dan € 50,= euro minder kwijt te zijn. 8)7

Wat is het nu eigenlijk voor vraag? Moeten wij jou advies gaan geven om nu iets te duur te gaan kopen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hier heb ik op gewacht. Nu kan ik eindelijk voor een betaalbare prijs mijn nieuwe PC bouwen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

De prijsverlagingen van Intel worden meestal maanden vantevoren aangekondigd.
Maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat Jan Consument er lucht van krijgt. ;)

De volgende prijsverlaging is trouwens ook alweer bekend.

Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich 'genaaid' voelen bij een prijsdaling. Zo werkt de markt nu eenmaal.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op 26 oktober 2003 @ 00:53:
De prijsverlagingen van Intel worden meestal maanden vantevoren aangekondigd.
Maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat Jan Consument er lucht van krijgt. ;)

De volgende prijsverlaging is trouwens ook alweer bekend.

Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich 'genaaid' voelen bij een prijsdaling. Zo werkt de markt nu eenmaal.
wou net zeggen, wat wil je dan dat de prijzen hoog blijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

icecoolsniper schreef op 25 October 2003 @ 15:28:
[...]

Ik heb gevraagd of ze nog iets kunnen korten op mijn order(ze hebben wel wat marge op die dingen denk ik)
Ik geloof eerlijk gezegt dat er nog steeds veel te veel mensen zijn die denken dat er nog vet veel geld verdient wordt aan onderdelen zoals een processor of geheugen. Echter is het tegendeel het geval.
Aan een processor verdient een winkel op dit moment tussen de 0 en 10 euro, meer zit er echt niet in hoor. Hiervanaf gaan nog eens verzendkosten, administratiekosten etc. vanaf, dus je houdt echt niets over hieraan.
Dit komt doordat de hele markt kapot geconcureerd is.
Er zit dus zogezegt GEEN marge meer in oa. een processor. Het enige waar nog wat mee verdient kan worden is kabels, fans, koelers en het modding spul.

Oh, er zullen niet veel shops zijn die Maandag deze CPU's al binnen hebben aangezien vrijwel alle grote leveranciers de 'goedkopere' nieuwe lading pas Maandag binnen gaan krijgen. Hierna moeten de bestellingen eerst nog verstuurd worden naar de shops en zal het dus op zijn allervroegst Dinsdag worden voordat de shops deze processoren ook binnen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Rick2001 op 26-10-2003 01:03 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dominator schreef op 25 October 2003 @ 11:38:
Da zal nie gaan, waarschijnlijk kom je wel ergens op een of andere blacklist te staan. (en terecht IMHO) :)
Kan het niet laten om hier effe op te reageren maare, een blacklist als winkelzijnde werkt toch niet. Wat willen ze doen? Weigeren winst te maken? :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCHARFE als je te lang wacht.....
het is onzin je te zeggen te wachten of te kopen, de prijzen zijn al gezakt, je moet een ECHTE bofkont zijn als je de laatste 2,8 heb gekocht voor een eventuele superlage prijs.....

het is aan jezelf om te wachten of om te kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een AMD jongens die zijn nog eens 50% goedkoper dan de Intels na de prijzdalig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 01:10:
SCHARFE als je te lang wacht.....
het is onzin je te zeggen te wachten of te kopen, de prijzen zijn al gezakt, je moet een ECHTE bofkont zijn als je de laatste 2,8 heb gekocht voor een eventuele superlage prijs.....

het is aan jezelf om te wachten of om te kopen
Gister was ie toch al uitverkocht... naja nog ff wachten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel weet dat 10 dagen gelden de pentium 4 2,6 GHz 1,800.000 miljoen rp was in indonesia, dat is zo,n 189 euro !!

de 2,8 Ghz was toen aldaar omgerekend 233 euro

dus de prijzen zullen zo hier ook wel naar beneden gaan , hoewel de computerboeren de prijs hier in nederland wel omhoog zullen houden omdat
sinterklaas en de kerst aan komen , dus als je nog kunt wachten tot februari heb je een 3 Ghz denk ik voor de prijs van een 2,8 ghz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Beetje zielig als je jezelf door een winkel genomen voelt als de prijs daalt na aankoop van een artikel....

Wachten is in deze branche sowieso bijna altijd lonend maarja dan kan je niet met je nieuwe speelgoed aan de slag he?

En wat zou je gedaan hebben als de prijs de volgende dag 200 euro was gestegen? Had je dan bijbetaald of zo?
Het is al rottig genoeg voor de winkeliers want die moeten cpu's op voorraad hebben om aan jou te verkopen (anders ben je weer boos dat ze niks op voorraad hebben....) maar als die voorraad in een dag 200 euro minder waard wordt staat er niemand klaar om dat te vergoeden...

Dusse, ff dimmen en gewoon genieten van je mooie nieuwe proc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:29

Dark

who tweaked the light?

Mooi juist dat de prijzen nu eindelijk eens een beetje zakken, ze zijn volgens mij in de maanden hiervoor vrij lang op hetzelfde niveau gebleven, die bevriezing vond ik eigenlijk gekker dan deze prijsdaling...

M'n collectie p4's is wel gelijk honderden euro's minder waard, jammer dat geef ik direct toe, maar voor dat geld heb ik er ook lekker mee gespeeld en heb ik genoten van procs die nog nietzo mainstream waren als ze nu na de prijsverlaging zullen worden.

Je hebt echt van die mensen die het liefst zien dat intel de fabriek opblaast nadat hun procje van de band is gelopen, want stel voor dat er een betere goedkopere proc komt, dan lopen ze weer achter of kost het weer geld ... c'mon het is nu eenmaal feit dat je iets meer betaald als je er vroeger bij wilt zijn, of iets minder als je erachteraan hobbelt, en in deze tak van sport (tweaken) is erachteraan hobbelen nou vaak net niet het leukste deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Weet iemand toevallig of de XEON'S ook in deze prijsdaling worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, beetje vreemd om je genaaid te voelen, zo gaat het nu eenmaal met computerondelen, en hoe meer de prijs zakt hoe beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 13:47:
idd, beetje vreemd om je genaaid te voelen, zo gaat het nu eenmaal met computerondelen, en hoe meer de prijs zakt hoe beter !
door intel niet door de compuboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
dual-zip schreef op 26 October 2003 @ 01:07:
[...]

Kan het niet laten om hier effe op te reageren maare, een blacklist als winkelzijnde werkt toch niet. Wat willen ze doen? Weigeren winst te maken? :D
Nee, het verlies proberen te beperken door dergelijke 'foute' klanten te registreren..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat amd ook meedoen aan deze prijsverlagingen door bijvoorbeeld de xp-serie cpu's in prijs te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hopen dat AMD ook mee gaat, en dan vooral dat de Athlon64 goedkoper wordt. Want als die cheaper wordt dan gaat de rest er ook achteraan en kunnen we leuk spul kopen voor weinig geld. En daar kunnen we weer een paar jaar mee vooruit :) .

De mensen die duur hun P4 gekocht hebben moeten niet echt zeuren. Jullie hebben langer met jullie nieuwe speelgoed kunnen spelen dan mensen die nu kopen. En ik spreek uit ervaring, heb een athlon 1333 gekocht toen die net uit was, daar kwam ook nog eens geheugen bij (DDR). Ik was dus ok een hoop geld kwijt maar heb wel leuk kunnen spelen met de spulletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 20:06:
Gaat amd ook meedoen aan deze prijsverlagingen door bijvoorbeeld de xp-serie cpu's in prijs te verlagen?
Vanaf 2600+ zullen de prijzen wat gaan zakken ja. De onderste 2000+-2400+ doen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop echt dat Amd ook ze prijzen zullen laten zakken dan kan ik mooi upgraden naar een fsb 333 mhz versie :9. maar goed dat wordt dan afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De laatste prijsdaling van AMD was 23 september jl. dus er zal er vast wel weer een aankomen.

En zie aan, we worden op onze wensen bediend :)

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2003 18:10 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Is er al iets officieel bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Iemand al meer info over de vraag die ExcaliburDexter (what's in a name ;-)) ook al stelde?? Of de Xeons ook meedelen in de feestvreugde? Ik moet eigenlijk voor eind dit jaar nog een nieuw systeem en zit te denken aan een dual Xeon setup (één keer dual en je wilt nooit meer anders)...

Maar weet iemand daar iets over?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik neem btw ook maar even aan dat dit het einde is van de 2,4GHz Pentium 4c omdat de 2,6 exact hetzelfde kost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
update: zie nu bij enkele leveranciers dat de 2,8 ergens op de 200 euro gaat. hij gaat dus idd nog verder zakken dan de 240 die nu in pricewatch staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tachyon schreef op 26 October 2003 @ 00:53:

Zegt de parabel van de wijngaard je iets?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
Leuk natuurlijk dat de prijs flink verlaagd wordt, maar is het niet verstandiger om even te wachten met een nieuwe proccesor tot Intel standaard 1mb L2 cache introduceert voor de zelfde prijs op de P4's-800 vanaf 2.8Ghz?
nieuws: Intel waardeert Pentium 4's op tot 1MB cache
Wanneer dit moet gaan gebeuren is echter nog niet bekend gemaakt, maar zal toch niet al te lang meer duren denk ik.

[ Voor 2% gewijzigd door Midnightimpact op 27-10-2003 17:15 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En hier kunnen we het volgende aan toevoegen.

Tijd voor een titlechange :)

Toch maar even een simpele copy/paste voor de niet klikkers:

Athlon XP Prijs oud Prijs nu Verschil

3200+ $464 $325 -30%

3000+ $265 $203 -25%

2800+ $180 $140 -22%

2700+ $137 $117 -15%

2600+ $103 $103 -

2500+ $89 $89 -

2400+ $84 $79 -6%

2200+ $74 $71 -4%

2100+ $74 $66 -11%

2000+ $66 $66 -

Opteron Prijs oud Prijs nu Verschil

846 (2,0 GHz) $3199 $2149 -33%

844 (1,8 GHz) $2149 $1299 -40%

842 (1,6 GHz) $1299 $999 -23%

840 (1,4 GHz) $749 $749 -

246 (2,0 GHz) $794 $794 -

244 (1,8 GHz) $690 $455 -34%

242 (1,6 GHz) $455 $316 -31%

240 (1,4 GHz) $256 $198 -23%

146 (2,0 GHz) $669 $438 -35%

144 (1,8 GHz) $438 $292 -33%

142 (1,6 GHz) $292 $229 -22%

140 (1,4 GHz) $229 $187 -18%

[ Voor 97% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2003 18:13 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Midnightimpact schreef op 27 October 2003 @ 17:14:
Leuk natuurlijk dat de prijs flink verlaagd wordt, maar is het niet verstandiger om even te wachten met een nieuwe proccesor tot Intel standaard 1mb L2 cache introduceert voor de zelfde prijs op de P4's-800 vanaf 2.8Ghz?
Wanneer dit moet gaan gebeuren is echter nog niet bekend gemaakt, maar zal toch niet al te lang meer duren denk ik.
Dat zal waarschijnlijk zeer zeker voor de Kerst zijn, want dan kunnen ze lekker incashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
icecoolsniper schreef op 27 October 2003 @ 18:13:
[...]

Dat zal waarschijnlijk zeer zeker voor de Kerst zijn, want dan kunnen ze lekker incashen.
Intel is een bedrijf wat nou niet echt orienteerd op feestdagen inkopen aangezien een proccesor naast een luxe product soms eigenlijk ook gewoon broodnodig is. Maar laten we hopen dat het voor kerst gaat gebeuren. M'n P4 1.6 is aan vervanging nodig namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
alles wordt na verloop van tijd steeds goedkoper

een 3510i telefoon nu 130 euro, toen ik em kocht in juni nog 175,

voel ik me genaaid, nee, want ik heb er al een paar maand plezier van gehad...
ik moet toegeven dat een week en 200 euro wel erg naatje is, maar je doet er niets aan, misschien als je je leverancier een brief schrijft of een mailtje stuurt of hun het verschil willen compenseren..

Ik denk dat Intel prijsverlagingen doorvoert om de concurrentie met AMD aan te gaan, of Intel's nieuwe processor zit er aan te komen en dat ze van hun partij p4's afmoeten ofzo...

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Zoals GuardianAngel voorstelt een kleine toevoeging aan de topictitle :) Om nu voor de Athlon XP's soortgelijk topic te openen lijkt me een beetje overdreven als het hier ook vermeld kan en mag worden :)

Jammer dat AMD het vooralsnog tot de Athlon XP beperkt houdt, ik had liever gezien dat de XP64 en FX'en ook een dergelijke behandeling kregen :) Maar gezien het treurig beperkte aanbod van AMD's laatste borelingen zou dat ook niet zoveel hebben zin I guess.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nu ben ik dus op het punt aanbeland, dat ik inet meer voor AMD ga kiezen maar gewoon een dikke P4, Waarom een AMD 3000+ nemen wanneer je voor dezelfde prijs een P4 2,8 800 kan krijgen. Het wordt nu toch wel echt interessant om voor Pentium te kiezen, Want de AMD 3200 is nog te duur. Maar dit is zeker een mooie periode om uptegraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Abbadon schreef op 27 oktober 2003 @ 18:33:
Zoals GuardianAngel voorstelt een kleine toevoeging aan de topictitle :) Om nu voor de Athlon XP's soortgelijk topic te openen lijkt me een beetje overdreven als het hier ook vermeld kan en mag worden :)

Jammer dat AMD het vooralsnog tot de Athlon XP beperkt houdt, ik had liever gezien dat de XP64 en FX'en ook een dergelijke behandeling kregen :) Maar gezien het treurig beperkte aanbod van AMD's laatste borelingen zou dat ook niet zoveel hebben zin I guess.
Opteron's gaan ook zwaar mee omlaag, vooral 846 en 146, 246 blijft gelijk.. scheelt ook daar 30-35%...
Goh, misschien kijken ze bij elkaar af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Da's niet verkeerd nee, dat de Opterons ook meedoen :) Had ik nog niet door op het moment dat ik m'n vorige post tikte (alleen welke tweaker gaat er nu een Opteron 8xx aanschaffen :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 22-09 17:50
NoepZor schreef op 27 October 2003 @ 18:28:
Ik denk dat Intel prijsverlagingen doorvoert om de concurrentie met AMD aan te gaan, of Intel's nieuwe processor zit er aan te komen en dat ze van hun partij p4's afmoeten ofzo...
Nee hoor, die Intel prijsdalingen zijn lang vooraf bekend wanneer ze plaats gaan vinden en industrie insiders weten ook al vooraf wat de prijzen gaan zijn. Daarnaast zijn ook voor bepaalde mensen de AMD prijsdaling openbaar (melde ik al op 8 oktober: zie [rml]The Source in "[ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De"[/rml]) echter kondigd AMD ze altijd kort vooraf aan (de prijsdaling van vandaag werd dus op 7 oktober aangekondigd).

Zo zal de volgende prijsdaling van Intel op xx februari plaatsvinden, prijsdrops zijn ook al bekend. Ook zijn de prijzen van de Prescott bij launch bekend. En nee, ik mag geen prijzen noemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 27-10-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De concurrentie met AMD zal zeker een rol spelen. Normaliter verlaagt Intel de prijs van de duurste proc alleen als er een nieuw topmodel komt en die is er nu niet, of je moet de niet leverbare P4 EE willen meerekenen.

Waarschijnlijk zal het niet meer zo lang duren voordat de Athlon 64 3400+ wordt aangekondigd. De prijs van de Athlon 64 3200+ zal dan weer tot onder het niveau van de P4 3,2GHz kunnen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ik denk dat het verstandig is om nog een paar daagjes te wachten met aanschaf van een cpu voor degene die echt staan te springen. Omhoog gaan ze toch niet meer.

Het was overigens de Pentium 4 2,8GHz 533MHz FSB die voor 200 euro over de toonbank zal gaan. ook geen al te misselijke prijs voor mensen met een 533MHz FSB plank.

pricewatch: Intel Pentium 4 2.8GHz (S478, 2.8GHz, 512KB, 533MHz FSB, 68W, Boxed)

Ik zit zelf ook stiekem te kijken of AMD die Athlon 64's niet lekker mee laat doen in die verlagingen. Ík aas ook wel een beetje op een 64bit machine ;)

En even voor de goed orde. Ik voelde me genaaid, maar dat is gewoon mijn eigen dikke schuld. Had ik maar beter na moeten zoeken/lezen en dus dikke pech.

Denk ook dat Intel dit doet om de voorraaden 512KB Cache P4's eruit te trappen en langzaamaan te laten vervangen door de 1MB versies.

[ Voor 30% gewijzigd door KaMiKaZe op 28-10-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 22-09 17:50
Femme schreef op 28 oktober 2003 @ 00:34:
De concurrentie met AMD zal zeker een rol spelen. Normaliter verlaagt Intel de prijs van de duurste proc alleen als er een nieuw topmodel komt en die is er nu niet, of je moet de niet leverbare P4 EE willen meerekenen.

Waarschijnlijk zal het niet meer zo lang duren voordat de Athlon 64 3400+ wordt aangekondigd. De prijs van de Athlon 64 3200+ zal dan weer tot onder het niveau van de P4 3,2GHz kunnen zakken.
Volgens het officiele schema was er ook een nieuw top model gepland, namelijkj de P4 gebaseerd op de Prescott core. Echter is die vertraagd en daarom is er een prijsdaling uitgevoerd zonder introductie van een nieuwe CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, misschien kan ik dan toch de 3200+ op de HCC gaan halen. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Dexter schreef op 26 October 2003 @ 22:21:
Iemand al meer info over de vraag die ExcaliburDexter (what's in a name ;-)) ook al stelde?? Of de Xeons ook meedelen in de feestvreugde? Ik moet eigenlijk voor eind dit jaar nog een nieuw systeem en zit te denken aan een dual Xeon setup (één keer dual en je wilt nooit meer anders)...

Maar weet iemand daar iets over?
Niemand reageert geloof ik op de vragen over de XEONs. Maar er zijn dus toch al een aantal mensen die het willen weten.

Weet iemand dus of de prijzen van de XEONs ook nog dit jaar naar beneden gaan!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

nare man schreef op 27 October 2003 @ 16:56:
[...]

Zegt de parabel van de wijngaard je iets?
Nee. Vertel.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
Huidige stand van zaken op een rijtje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/intel.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.riksten/amd.JPG

Wat mij betreft gaan ze nog meer dalen :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
oe errug lekker jah die prijsdalingen zien er sappig uit, maar veel geld vragen met kerst dan kan die upgrade tenminste een keer worden gekocht :D nou nog de prijzen van 9800pro'tjes 35% omlaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37

Bjk

Hmm ff kerst afwachten en geld verzamelen en toe slaan in januari op me verjaardag })
Maar dit is echt goed vooruitzicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Leader98 schreef op 26 October 2003 @ 10:38:
Beetje zielig als je jezelf door een winkel genomen voelt als de prijs daalt na aankoop van een artikel....

Wachten is in deze branche sowieso bijna altijd lonend maarja dan kan je niet met je nieuwe speelgoed aan de slag he?

En wat zou je gedaan hebben als de prijs de volgende dag 200 euro was gestegen? Had je dan bijbetaald of zo?
Het is al rottig genoeg voor de winkeliers want die moeten cpu's op voorraad hebben om aan jou te verkopen (anders ben je weer boos dat ze niks op voorraad hebben....) maar als die voorraad in een dag 200 euro minder waard wordt staat er niemand klaar om dat te vergoeden...

Dusse, ff dimmen en gewoon genieten van je mooie nieuwe proc!
Jij bent zeker vergeten hoe we door alle winkeliers ,horeca,en noem al die branches maar op zijn genaaid met z'n allen toen we overgingen op de euro,alles kostte ineens 2,2 keer zo duur,en nu moeten we ineens medelijden hebben ? :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leader98, de prijsdalingen zijn ruimschoots van te voren bekend gemaakt dus de winkeliers wisten dat de prijzen fors zou zakken en kopen dan ff niets meer in.....

dus welk voorraad? ze zijn heus niet dom......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
wackomack schreef op 29 October 2003 @ 02:32:
[...]
Jij bent zeker vergeten hoe we door alle winkeliers ,horeca,en noem al die branches maar op zijn genaaid met z'n allen toen we overgingen op de euro,alles kostte ineens 2,2 keer zo duur,en nu moeten we ineens medelijden hebben ? :r :r :r
Lul geen onzin man, computers zijn het afgelopen jaar gigantisch goedkoper geworden. De computerbranche heeft zowiezo geen euro-fraude gepleegd..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
wackomack schreef op 29 October 2003 @ 02:32:
[...]

Wat een bullshit opmerking is dit zeg, dat de prijzen in de horeca teveel gestegen zijn is idd algemeen bekend en dat krijgen ze nu op hun brood.
Maar wat betreft de vele andere winkels, de prijsstijgingen daar vallen over het algemeen reuze mee, enkele uitzonderingen daargelaten. De meeste kleine winkels hebben hun prijzen keurig omgerekend destijds.
Vergeet niet dat wij met z'n allen ook elk jaar meer willen verdienen en die loonkosten komen hoe je het ook went of keert bij de consument op het bordje terrecht.
Zeker in de hardwarebranche kan je niet zeggen dat de prijzen gestegen zijn, als je in de pricewatch gaat kijken kan je zien dat de prijzen alleen maar dalen. Natuurlijk zijn nieuwe producten in het begin duur, maar de prijzen zakken altijd weer vrij snel. Vergeet niet dat fabrikanten investeringen doen om een product op de markt te zetten en moet toch worden terug verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midnightimpact schreef op 27 oktober 2003 @ 17:14:
Is er inmiddels al wat meer over de release bekend ? Zit nu aan de vooravond om een en ander aan te schaffen, maar dit doet mij wel weer wachten (... een gevaarlijke bezigheid in pc-land... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend of de 533FSB processoren van Intel, muv de 3.06GHz, naast 1MB l2 cache ook HT krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:57:
[...]

Is er inmiddels al wat meer over de release bekend ? Zit nu aan de vooravond om een en ander aan te schaffen, maar dit doet mij wel weer wachten (... een gevaarlijke bezigheid in pc-land... ;) )
Ik denk dat die P4 EE amper tot niet in 'het wild' gezien zal worden. Net zoals de athlon 64 FX. En al zou je ze kunnen krijgen, ben dan bereid om een FLINKE aderlating te doen. (financieel dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 13:03:
Is er al iets bekend of de 533FSB processoren van Intel, muv de 3.06GHz, naast 1MB l2 cache ook HT krijgen?
533FSB proc's worden nu langzaam uitgefaseerd. En ik zou er niet op rekenen dat ze spontaan nog even die CPU's gaan aanpassen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 09 november 2003 @ 13:54:
[...]
Ik denk dat die P4 EE amper tot niet in 'het wild' gezien zal worden. Net zoals de athlon 64 FX. En al zou je ze kunnen krijgen, ben dan bereid om een FLINKE aderlating te doen. (financieel dan :P )
Het gaat hier niet over de P4EE maar over de gewone P4-C, waaraan dus GEEN prijsverhoging zit met de aanpassing... :P
Pentium 4-C 2,4-3,2GHz 800MHz 512KB/1MB L2 Ja 0,13µ Northwood

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

533FSB proc's worden nu langzaam uitgefaseerd. En ik zou er niet op rekenen dat ze spontaan nog even die CPU's gaan aanpassen.... :)
volgens deze link nieuws: Intel waardeert Pentium 4's op tot 1MB cache gaat het hier om een 533FSB processor gebaseerd op de Prescott-core (kan dus wel even duren :( ).
Ik vraag me dus af of deze processor compatible zal zijn met de huidige moederborden voor 533FSB processoren :( . Ik was ook al niet te spreken over het feit dat Intel alle 800FSB processoren ging voorzien van HT, maar niet de 533FSB procs :( . Lijkt erop alsof ze iedereen die een 533FSB mobo en proc heeft links laten liggen of willen overhalen om een nieuw mobo en proc te gaan halen :( .
Ik geef toe, een beetje negatief bericht. Iets positiefs dan, de 3.06Ghz proc is inmiddels voor minder dan 300 euro te krijgen :) , maar ik heb liever eentje met een lagere mp, zodat ik de FSB wat kan opkrikken (toch weer een kritische noot, zucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 23:03:
Aangezien ik zelf in een computer winkel werk krijg je nog wel is wat te horen.
De leveranciers hebben zelf ook bijna geen processoren op voorraad omdat er een prijsdaling aankomt, en dat is volgende week.
Yo klopt helemaal !!! ook ik werk in een computerwinkel en weet dit dus al enige tijd :P best handig toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizzkiddy schreef op 09 november 2003 @ 19:07:
[...]
Yo klopt helemaal !!! ook ik werk in een computerwinkel en weet dit dus al enige tijd :P best handig toch :)
Voor december nog belangrijke daling in het vooruitzicht, of moet ik nu maar es tot de aanschaf overgaan, zo net na de prijsdaling van vorige week ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Je kunt rustig tot aanschaf overgaan. Dit soort grote prijsdalingen doen zich maar 1 tot 2 keer per jaar voor gelukkig. (de laatste keer was ergens rond maart/april meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 09 november 2003 @ 19:53:
Je kunt rustig tot aanschaf overgaan. Dit soort grote prijsdalingen doen zich maar 1 tot 2 keer per jaar voor gelukkig. (de laatste keer was ergens rond maart/april meen ik)
;) :P _/-\o_ ...pc prive... hier kom ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Wow! Hoop dat de Athlon XP 3200+ ook flink gaat zakken nog.
Als ie rond de 225/250 is, ga ik hem halen!! :7 :7
Mijn laatste upgrade, voor ik de 64bit overstap zet, en 1mb cache, en raid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kun je nog wel even wachten vrees ik. De 3200+ zal echt niet binnen 2 weken 200 euro gaan zakken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Ik merk nog steeds weinig van die GIGANTISCHE prijsdalingen.

In juli heb ik voor een vriendin een pc gebouwd met een XP2600 333MHz Thoroughbred, die toen voor 97 Euro in de aanbieding was bij Wintelco.

Nu is die minimaal 100, de Barton 104. :|

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1