Toon posts:

groot probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn nieuwe computer. Omdat ik dacht dat het aan de nieuwe harde schijf lag, heb ik de harde schijf van mijn oude computer aangesloten op de nieuwe computer. Maar... de powerkabel van de oude computer heb ik in de oude harde schijf laten zitten. Nadat ik Windows had opgestart en daarna weer gereset, was er alleen nog maar een hoop gepiep. De nieuwe computer kan ook niet meer uitgezet worden mbv de powerknop.
Het nieuwe moederbord is een MSI K7T Pro2a.
Wie kan dit probleem oplossen?!?

Verwijderd

Uitzetten van de computer kan door je powerknop een seconde of 10 ingedrukt te houden

Verwijderd

Als dat 10sec. trucje niet werkt, zal je ff de stekker eruit moeten trekken. Dan erin, en kijken of ie meteen weer aangaat. Als dat zo is, terwijl de powerknop op "uit" staat, kan je proberen de CMOS te legen en dan de PC met de default bios instellingen op te starten. En zorg dat de (geaarde) stekker geen last krijgt van stof.

Beetje rare post misschien, maar onlangs ervaarde ik nog hetzelfde met m'n K7T-Pro(1), dus...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Maar het probleem blijft.
De Diagnostic-LEDs geven aan: " Initializing Hard Drive Controller. This will initialize IDE drive and controller" of "Decompressing BIOS image to RAM for fast booting".

Verwijderd

jezzzzzzz.

indd. ATX " 8-) "

Verwijderd

Topicstarter
Het 10 sec trukje lukt wel. Kan het zijn dat het moederbord gewoon kapot is?
Pagina: 1