Toon posts:

Problemen met TI 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn TI 4200. eerst mijn pc:

AMD 2400+
Matsonic MS8157E mainboard.
512Mb sd-ram
Geluid on-board
Geforce 4 TI 4200 128Mb (Npact??)
VIA Rhine II fast ethernet adapter
56K modem (niet relevant)
Maxtor 80 Gb harddisk in drie partities.
DVD-Rom
Nec 1100 DVD brander
Standaard voeding.

Mijn probleem is als volgt:

Als ik mijn pc opstart krijg ik bij het welkom scherm van windows XP home (ook bij prof) een wit beeld. soms gebeurt dit op het bureaublad als hij klaar met laden is. en enkel eens als ik een nummer ga afspelen in mediaplayer vlak na het opstarten.

Ik heb al bij een paar winkels langs geweest en hun raadt opgevolgt. zo moest ik mijn geheugen niet op het snelste zetten en kijken of AGP niet op 8x stond. ze zijn namelijk beidde 4x (mobo en TI). ik heb ook al andere drivers geprobeerd. ik heb alleen nog niet een andere kaart en bios flash geprobeerd, want dan verlies ik de garantie op mijn kast en waarschijnlijk ook op mijn videokaart.

Verwijderd

waar heb jy je nvidia driver gehaald?

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ?

het klinkt voor mij als een software probleem

al de nieuwste driver voor je chipset op je moederbord geinstalleerd?

biosflash zou ik ook niet aanraden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 11:59 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Controleer de drivers voor je monitor. Zorg ervoor dat de ingestelde refreshrate van je moniotor niet over de specifitaties van je monitor heengaat. Het ligt denk ik niet aan de overige hardware.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die refreshrate instellen, en nee, ik heb de nieuwste chipset driver niet geinstalleerd

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 19:06:
Waar kan ik die refreshrate instellen, en nee, ik heb de nieuwste chipset driver niet geinstalleerd
Rechterklik op je buroblad >> eigenschappen. Dan de meest rechtste tab en dan geadvanceerd. En dan de tab "Monitor."

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
De refreshrate staat goed, en op een andere monitor doet hij het nog, wat kan het nog meer zijn

Verwijderd

Download en install de VIA service pack en de AGP driver, die zijn voor jou moederbord hier te vinden; http://www.matsonic.com/download_via.htm

Als dit het niet oplost moet je de nieuwste Nvidia drivers installeren zoals iemand anders boven mij al zei, maar waar je geen antwoord op gaf.

Ook zou je nog kunnen proberen om SideBandAdressing (SBA), Fastwrites uit te zetten in je bios en AGP op 2x zetten.

Werkt dit allemaal niet zou ik aan een format denken. Als de format niet helpt een bios flash. Helpt de bios flash niet andere hardware proberen.

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook aan een kapotte lan kaart liggen dat hij niet goed beeld geeft bij opstarten??

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
dan disable je je lan-kaart toch om dat te testen?

:Y)

Verwijderd

lees wat masera zei
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 10:09:
Download en install de VIA service pack en de AGP driver, die zijn voor jou moederbord hier te vinden; http://www.matsonic.com/download_via.htm

Als dit het niet oplost moet je de nieuwste Nvidia drivers installeren zoals iemand anders boven mij al zei, maar waar je geen antwoord op gaf.

Ook zou je nog kunnen proberen om SideBandAdressing (SBA), Fastwrites uit te zetten in je bios en AGP op 2x zetten.

Werkt dit allemaal niet zou ik aan een format denken. Als de format niet helpt een bios flash. Helpt de bios flash niet andere hardware proberen.
IKZELF DENK DAT HET AAN JE VIA CHIPSET DRIVERS LIGT EN DAT JE ZE NIET HEBT GEINSTALLEERD in ieder geval zegt masera alle mogelijke manieren al......

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het allemaal proberen
Pagina: 1